مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این اداره کل به منظور دفاع از تولیدات داخلی، به دنبال راهکاری قانونی برای استفاده از چهره هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغ محصولات تولید داخل است.
علیرضا کریمی در گفت و گو با ایرنا، تولید بنر، بیلبورد، تابلو و تیزر های تبلیغاتی را از حوزه های فعالیت کانون های تبلیغاتی عنوان کرد و افزود: این اداره کل که کانون های تبلیغاتی زیر نظر آن فعالیت می کند، به دنبال راهکار قانونی است تا از شخصیت های فرهنگی که قابلیت تبلیغ برای کالای داخلی را دارند، استفاده شود.
این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد، البته تا زمان یافتن یک راهکار قانونی و ابلاغ آن به کانون های تبلیغاتی، استفاده از هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت های فرهنگی در تبلیغ کالاها به استناد بند ب ماده 12 قانون تبلیغات مصوب سال 1358 غیر قانونی است.
کریمی اضافه کرد: در صورت مشاهده استفاده از شخصیت های فرهنگی و هنری در تبلیغ کالاها، طبق قانون با کانون تبیلغاتی خاطی برخورد می شود.
مدیر کل دفتر تبلغیات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره استفاده از چهره یکی از ورزشکاران برای تبلیغ خودروهای یکی از شرکت های خودردوسازی داخلی گفت: کانونی که این تبلیغات را انجام داده بود، تذکر دریافت کرد و ملزم به جمع آوری بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی خود در سراسر کشور شد.