تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وبلاگ

تاریخ ارسال: شنبه، 18 تیرماه 1390  

 

کتاب «وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری» منتشر شد

 
 

کتاب «وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری: چگونه یک وبلاگ‌نویس روزنامه‌نگار می‌شود؟» نوشته‌ی محمود سلطان‌آبادی منتشر شد. 

 
 

کتاب «وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری: چگونه یک وبلاگ‌نویس روزنامه‌نگار می‌شود؟» نوشته‌ی محمود سلطان‌آبادی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نویسنده در مقدمه‌ی این کتاب آورده است: «از منظر روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌ها گونه‌ی جدیدی از اخبار و نوعی مبادله و مخابره‌ی امور جاری هستند. با وجود این‌که اغلب وبلاگ‌نویسان هیچ‌گونه ادعایی بر روزنامه‌نگاری بودن فعالیت‌های خود ندارند؛ اما برخی از آن‌ها با عملکردهایی همچون مصاحبه با شاهدان عینی، شفافیت در ارائه‌ی‌ اخبار و یا حتا تولید مشارکتی اخبار، قادر به چالش کشیدن استانداردهای حرفه‌یی و سنتی رایج در روزنامه‌نگاری هستند. وبلاگ‌ها با به چالش کشیدن درک و مفهوم سنتی روزنامه‌نگاری، به نظرهای معتقد به تغییر الگوی روزنامه‌نگاری و خبررسانی در اینترنت حیاتی دوباره بخشیده‌اند.»

او در بخش دیگری از مقدمه می‌آورد: «امروزه دیگر بحث در مورد اهمیت وبلاگ‌ها در روزنامه‌نگاری کاملاً متفاوت با گذشته صورت می‌گیرد و در حال حاضر پرسش از اهمیت وبلاگ‌ها در روزنامه‌نگاری جای خود را به میزان اهمیت و چگونگی تأثیرگذاری وبلاگ‌ها داده است. در جهان کنونی وبلاگ‌ها در سراسر حیطه‌های تحت نفوذ روزنامه‌نگاری به ‌چشم می‌خورند، به‌ گونه‌ای که رسانه‌ها به منظور گزارش لحظه ‌به ‌لحظه و آنلاین رویدادها از وبلاگ‌ها بهره می‌گیرند، روزنامه‌نگاران مستقل وبلاگ‌نویس شده‌اند و تعداد زیادی از آماتورها و افراد عادی (البته از دیدگاه روزنامه‌نگاری) به نوعی گونه‌ی جدیدی از روزنامه‌نگاری را به وجود آورده‌اند.»

این کتاب به منظور بررسی نقش و تأثیر وبلاگ‌ها بر روزنامه‌نگاری در شش فصل تنظیم شده است.

در فصل اول، مفهوم وبلاگ و کاربردها و مزایای آن، طبقه‌بندی انواع وبلاگ‌ها، انگیزه‌های وبلاگ‌نویسی، محتوا و مخاطبان وبلاگ‌ها و همچنین وبلاگ و نسبت آن با حوزه‌ی عمومی تشریح شده است.

فصل دوم به تکنولوژی‌های وبلاگ‌نویسی از جمله لینک، تراک‌بک، کامنتینگ، بوک‌مارکینگ، موبلاگینگ، میکروبلاگینگ، پادکستینگ، فیدهای آراس‌اس و سیستم‌های مدیریت محتوا می‌پردازد.

فصل سوم درباره‌ی زبان وبلاگ‌نویسی است. در این فصل، چالش‌های زبان در وبلاگ‌ها، مشخصات زبان وبلاگ‌های فارسی، مشکلات زبان فارسی در وبلاگ‌ها، تقویت زبان فارسی در وبلاگ‌ها و همچنین قواعد نگارشی در وبلاگ‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در پایان فصل نیز 15 قانون برای نوشتن در وب آورده شده است.

فصل چهارم به بررسی سیر تحول وبلاگ‌نویسی در ایران و جهان و تأثیر وقایعی چون 11 سپتامبر، جنگ عراق، انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، سونامی جنوب شرقی آسیا، توفان کاترینا و بمب‌گذاری‌های لندن بر وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری می‌پردازد.

فصل پنجم با بررسی دیدگاه‌های صاحب‌نظران و کارشناسان درباره این سؤال که «آیا وبلاگ‌نویسی نوعی روزنامه‌نگاری است؟» شروع می‌شود و در ادامه به تفاوت‌های روزنامه‌نگاری با وبلاگ‌نویسی، تأثیر وبلاگ‌نویسی بر روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌نویسی روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسی و اعتبار منبع و همچنین طبقه‌بندی وبلاگ‌های روزنامه‌نگاری پرداخته می‌شود.

در فصل ششم کتاب نیز اصول اخلاقی در وبلاگ‌نویسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب «وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری» در چاپ نخست خود با شمارگان 1100 نسخه در 224 صفحه و با قیمت 4500 تومان توسط انتشارات ثانیه منتشر شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed