تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: شنبه، 18 تیرماه 1390  

 

پیامک، بهترین دوست ترک سیگار

 
 

نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که "اس. ام. اس" به عنوان بهترین دوست می تواند در ترک عادت بد سیگار کشیدن نقش مهمی ایفا کند.  

 
 

نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که "اس. ام. اس" به عنوان بهترین دوست می تواند در ترک عادت بد سیگار کشیدن نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان مدرسه بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن با انجام تحقیقاتی که بودجه آن را شورای تحقیقات پزشکی انگلیس تامین کرده بود، نشان دادند که "اس. ام. اس" یا پیام کوتاه به عنوان یک دوست صمیمی می تواند به سیگاریها در ترک این عادت بد کمک کند.

نتایج این تحقیقات که در مجله علمی "لانست" منتشر شده است نشان می دهد که اگر کلمات تاکیدی محرک با "اس. ام. اس" ارسال و خوانده شوند امکان موفقیت ترک سیگار دو برابر می شود.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج تحقیقاتی را بر روی 5 هزار و 800 سیگاری که به دو گروه تقسیم شده بودند انجام دادند.

به گروه اول 5 "اس. ام. اس" تاکیدی که آنها را به ترک سیگار تشویق می کرد در هر روز به مدت 5 هفته ارسال شد و شش ماه بعد، تعداد این "اس. ام. اس" ها به مدت 6 هفته کاهش یافت.

سیستم ارسال پیامهای متنی به روشی پردازش شده بود که هر فرد سیگاری حتی می توانست آنها را شخصی سازی کند و در لحظه نیاز به راحتی یک "اس. ام. اس" با عبارت "نیاز" و یا "کمبود" را برای مرکز "اس. ام. اس" ارسال کند تا بلافاصله یک پیام "تاکیدی" دریافت کند.

پیامهای تاکیدی ضد سیگار بدین شرح بودند:

"همین لحظه است! روز ترک سیگار، تمام ته سیگارها را دور بریز!"

"امروز روزی است که در آن ترک سیگار برای همیشه آغاز می شود، تو می توانی این کار را انجام دهی!"

"میل به سیگار به طور متوسط کمتر از 5 دقیقه طول می کشد. در این مدت زمان، یک لیوان آب را به آرامی بنوش و تا زمانی که میل به سیگار تمام نشده است به نوشیدن ادامه بده."

شرکت کنندگان گروه دوم تنها یک "اس. ام. اس" در روز به مدت دو هفته دریافت کردند. این "اس. ام. اس" ها به طور کلی بسیار معمولی بودند و امکان شخصی سازی آنها وجود نداشت.

در مدت این آزمایش، از تمام شرکت کنندگان خواسته شد که از راه پست نمونه بزاق خود را ارسال کنند. این نمونه بزاق برای اندازه گیری سطح "کوتینین" مورد استفاده قرار گرفت. "کوتینین" نوع متابولیک نیکوتین است که در کبد متابولیزه می شود.

نتایج این بررسیها نشان داد که در گروه اول، در مدت 6 ماه 10.7 درصد از داوطلبان موفق شدند سیگار را به طور قطعی ترک کنند درحالی که این رقم در مورد گروه دوم در حدود نصف این میزان و برابر با 4.9 درصد بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed