تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 9 تیرماه 1390  

 

ضعف چشمگیر خاورمیانه در تولید محتوای اینترنت

 
 

در حالی که کشورهای آمریکایی و اروپایی بخش عمده محتوای موجود در اینترنت را تولید می کنند، کشورهای خاورمیانه در این زمینه ضعف جدی دارند.  

 
 

در حالی که کشورهای آمریکایی و اروپایی بخش عمده محتوای موجود در اینترنت را تولید می کنند، کشورهای خاورمیانه در این زمینه ضعف جدی دارند.

به گزارش فارس به نقل از عربین بیزینس، این کم کاری و کوتاهی باعث شده تا غرب بر اینترنت مسلط شده و افکار و محتوای تولید شده توسط خود را به دیگر کاربران اینترنت با فرهنگها و نگرش های متفاوت بقبولاند و به نوعی آنان را مرعوب کند.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط گوگل، کاربران خاورمیانه ای این سایت هر روز تنها 120 میلیون عمل جستجو انجام می دهند که در مقایسه با 4 میلیارد جستجوی روزانه جهانی در این سایت رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود و با جمعیت و استعدادهای بالقوه خاورمیانه هم همخوانی ندارد.

با توجه به اینکه بیش از 80 میلیون نفر از مردم خاورمیانه کاربر اینترنت هستند این رقم نشانگر سطح پایین استفاده از جستجوگرهای اینترنتی برای دسترسی به اطلاعات در خاورمیانه است. بر اساس آمار شعبه خاورمیانه ای گوگل، تعداد کاربران خاورمیانه ای وب سایت یوتویب هم روزانه 120 میلیون نفر است. این رقم در جهان روزانه 3 میلیارد نفر است.

نکته جالب آن است که بیشترین آمار مربوط به مشاهده یوتیوب بر روی موبایل در خاورمیانه مربوط به عربستان سعودی است که قوانین اجتماعی بسیار سختگیرانه‌ای نیز دارد. بر اساس آمار شرکت سیسکو تا سال 2015 بیش از 90 درصد از محتوای اینترنت در قالب ویدیو خواهد بود.

نکته جالب دیگر در مورد محتوای اینترنت در خاورمیانه آن است که 35 درصد از محتوای تولید شده توسط کاربران در این بخش از جهان مربوط به مجامع آنلاین یا فوروم های تحت وب است که کاربران در انها اظهارنظر می کنند. این رقم در سطح جهان تنها 2 تا 4 درصد است. این بدان معناست که پتانسیل خوبی برای تولید محتوا در خاورمیانه وجود دارد اما به درستی از آن استفاده نمی شود.

کم توجهی به مقوله تجارت الکترونیک نیز باعث ضعف اینترنت در خاورمیانه شده است. این پدیده در منطقه جدید است و موانع زیادی بر سر راه آن وجود دارد. حال آنکه مشکلات بر سر راه تجارت الکترونیک 10 سال قبل در آمریکا و اروپا رفع شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed