تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 22 اردیبهشتماه 1390  

 

مصرف برق اینترنت بیش از صنایع خودروسازی است

 
 

مصرف الکتریسیته ناشی از استفاده از اینترنت در آمریکا از الکتریسیته ای که به واسطه صنعت خودروسازی برای ساخت خودروها و کامیونها مصرف می شود بیشتر است.  

 
 

مصرف الکتریسیته ناشی از استفاده از اینترنت در آمریکا از الکتریسیته ای که به واسطه صنعت خودروسازی برای ساخت خودروها و کامیونها مصرف می شود بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که برای تولید کنندگان انرژی افزایش میزان مصرف شرکتهایی مانند گوگل و فیس بوک چندان خوشایند نیست اما میزان تقاضای الکتریسیته بسیاری از مصرف کنندگان صنعتی طی چند سال گذشته به واسطه بحران اقتصادی و افزایش کارایی در حدود 20 درصد کاهش یافته است و به گفته "استیو روزنستاک" از مهندسان موسسه الکتریکی ادیسون رشد بخش فناوری در این کاهش بی تاثیر نبوده است.

گوگل برق خوار

به گفته وی انرژی رسانی و خنک کردن سرورهایی که منجر به رشد و توسعه اینترنت می شود، سالانه 10 درصد انرژی برق بیشتری مصرف می کنند. بر اساس تخمینها در حال حاضر آمریکا دو درصد از کل انرژی برق جهان را مصرف می کند. مصرف برق پایگاه های داده ها به تنهایی بیشتر از مصرف برق صنعت خودروسازی آمریکا است و در حدود نیمی از برق مصرفی صنایع شیمیایی توسط اینترنت مصرف می شود، صنعت شیمی بزرگترین صنعت مصرف کننده برق در آمریکا به شمار می رود.

گروه فعالان محیط زیست "صلح سبز" تخمین زده است که هشت سرور کنونی موتور جستجوی گوگل در صورتی که از نهایت گنجایش خود استفاده کنند، در حدود 476 مگاوات برق مصرف می کنند، این میزان انرژی برای تامین برق کل خانه های شهر "سن دیه گو" کافی است.

گزارش صلح سبز از مصرف ناطلوب انرژی

این گروه به تازگی گزارشی را از شرکتهایی که به عدم استفاده از انرژی های پاک تر برای تامین نیروی سرورهای پر مصرف خود متهم شده اند، منتشر کرده است. شرکتهای فناورانه اعلام کرده اند در تلاشند تا شیوه ای را برای افزایش کارایی عملکرد خود پیدا کنند.

"بیل ویل" رئیس فعالیتهای انرژی پایدار در گوگل می گوید این شرکت به اندازه ای که گروه صلح سبز ادعا می کند برق مصرف نمی کند، زیرا سرورهای این شرکت هرگز با تمامی ظرفیت خود فعال نیستند وی درباره میزان مصرف برق این سرورها سکوت کرده اما در عوض به فعالیتهای گوگل که در راستای کاهش دادن آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیتهای اینترنتی این شرکت به وجود می آیند تاکید کرده است.

برای مثال این شرکت برای تامین بخشهایی بزرگ از انرژی مورد نیازش از منابع تجدید شدنی انرژی از قبیل باد استفاده می کند. همچنین این شرکت برای خنک کردن سرورهای خود از برجهای خنک کننده کم مصرف استفاده می کند و در عین حال ابزارهای غیر ضروری از قبیل صفحه کلیدها و نمایشگرها را از این مراکز حذف کرده و قصد دارد در آینده کل انرژی مورد نیاز این مراکز را از منابع تجدید پذیر خریداری کند.

اقدامات فیس بوک و یاهو برای کاهش مصرف

فیس بوک نیز به تازگی سروری راه اندازی کرده است که میزان انرژی مصرفی آن نسبت به سرور قبلی 40 درصد کمتر است. یاهو نیز اقداماتی را برای راه اندازی سرورهای کم مصرف آغاز کرده است.

صلح سبز در کنار انتقاد از عملکرد برخی از شرکتهای فناورانه در انتخاب نامناسب شیوه تامین انرژی مورد نیازشان، فواید این شرکتها را در کاهش دادن مصرف انرژی از بُعدی دیگر مورد تایید قرار داده است، برای مثال استفاده از برنامه نقشه های گوگل و یا نرم افزارهای ویدیو کنفرانس می تواند میزان مصرف انرژی در زمینه هایی دیگر را کاهش دهد.

بر اساس گزارش سی ان ان، "راب برنارد" یکی از متخصصان انرژی پایدار در مایکروسافت می گوید شرکتهای فناوری اطلاعات دو درصد از مصرف انرژی جهان را به خود اختصاص داده اند در حالی که عملکرد این صنعت می تواند 98 درصد باقی مانده مصرف انرژی جهان را به واسطه "محاسبات ابری" به عنوان پشتوانه ای برای بنای زیرساختارهای هوشمند و جدید تعدیل کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed