شرکت تحقیقاتی Nielsen بر اساس آخرین بررسیهای خود به این نتیجه رسیده است که این روزها تعداد کمتری از مردم آمریکا صاحب گیرنده تلویزیون هستند و نسبت به قبل تمایل آنها برای خرید گیرنده تلویزیونی بسیار کم شده است.
به گزارش فارس به نقل از پیسیورلد، این شرکت تحقیقاتی در گزارش جدید خود توضیح داده است که برای نخستین بار در 20 سال گذشته از تعداد خانوادههای صاحب تلویزیون در آمریکا کاسته شده که این جریان به دلیل کاهش درآمدهای مردم و ارایه فناوریهای دیجیتالی جایگزین برای تلویزیونها صورت گرفته است.
طبق آمار منتشر شده از سوی این شرکت، تا سال 2012 میلادی 114.7 میلیون خانه در کشور آمریکا صاحب گیرنده تلویزیون خواهند بود که این رقم از 115.9 میلیون خانواده تلویزیوندار در این کشور طی سال جاری کمتر است.
اگرچه این کاهش بسیار اندک است و چندان قابل ملاحظه به نظر نمیرسد، اما این جریان نشان میدهد که تلویزیون در چرخه محصولات سرگرمی جذاب و مورد پسند کاربران خارج میشود و جای خود را به نسل جدید دستگاههای الکترونیکی و دیجیتالی خواهد داد.
شرکت تحقیقاتی Nielsen همچنین اعلام کرده است که انتقال سیستمهای پخش برنامههای تلویزیونی از آنالوگ به دیجیتال از دیگر مسایلی بوده که باعث کاهش تعداد تلویزیونها در آمریکا شده است. زیرا خانوادههای فقیر قادر به خرید نسل جدید گیرندههای تلویزیونی دیجیتالی که قیمت گرانتری دارند، نیستند.