تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 اردیبهشتماه 1390  

 

تیم برنرز لی: ارائه دهنده اینترنت و آب شرب مثل هم باشند

 
 

تیم برنرز لی در سخنرانی که در مراسم گشایش دفتر کنسرسیوم پهنای جهانی وب در آکسفورد داشت بار دیگر از بی‌طرفی شبکه دفاع کرد که به نظر می رسد مقامات کمیسیون اروپا نیز در این خصوص با پدر وب موافق باشند.  

 
 

تیم برنرز لی در سخنرانی که در مراسم گشایش دفتر کنسرسیوم پهنای جهانی وب در آکسفورد داشت بار دیگر از بی‌طرفی شبکه دفاع کرد که به نظر می رسد مقامات کمیسیون اروپا نیز در این خصوص با پدر وب موافق باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته سر تیم برنرز- لی مخترع پهنای جهانی وب (WWW) که در سیصد و پنجاهمین سالگرد انجمن سلطنتی انگلیس سخنرانی می کرد با اشاره به طرحهای بسیاری از سوی دولتها در محدود کردن حق جستجو در اینترنت، این قوانین محدود کننده دسترسی به شبکه را مورد انتقاد قرار داد.

اکنون نیز پدر وب بار دیگر به دفاع از بی‌طرفی شبکه پرداخت و در مراسم گشایش دفتر انگلیسی کنسرسیوم پهنای جهانی وب (W3C) حملات اپراتوارهای بزرگ مخابراتی را به مفهوم "بیطرفی شبکه" مورد انتقاد قرار داد.

W3C کنسرسیومی با ریاست سر تیم برنرز- لی است که بر توسعه استانداردهای بین المللی برای وب نظارت دارد.

پدر وب به طور خلاصه معتقد است به محض اینکه کاربر یک اشتراک اینترنت می گیرد باید بتواند به تمام محتواهای آنلاین دسترسی داشته باشد.

بی‌طرفی شبکه (net neutrality) مفهومی بسیار وسیع و چندوجهی است و بنابراین توضیح درباره آن در چند سطر میسر نیست. هرچند، پدر وب در این سخنرانی توانست در جمله ای کوتاه این مفهوم را توضیح دهد: "دوست دارم که ارائه دهنده اینترنت من همانند ارائه دهنده آب شرب رفتار کند و بدون اینکه از من بپرسد چگونه می خواهم از اینترنتم استفاده کنم امکان دسترسی به شبکه را در اختیار من بگذارد."

این سخنان پدر وب بدان معنی است که همانطور که ارائه دهنده آب شرب باید کیفیت و کمیت آب را همزمان در اختیار مشترک خود قرار دهد بی آنکه درخصوص چگونگی استفاده از آن سئوال کند، ارائه دهنده اینترنت نیز باید یک دسترسی با کیفیت و با کمیت را به کاربر خود بدهد.

برنرز- لی معتقد است که دسترسی به وب حق تمام انسانها و یکی از موازین حقوق بشر است.

این درحالی است که مفهوم "بی‌طرفی شبکه" روز به روز از سوی غولهای ارائه دهنده ای که اینترنت را برپایه منافع اقتصادی با کمیتها و کیفیتهای مختلفی به مشترکان خود ارائه می کنند مور حمله قرار می گیرد.

این غولها برای مثال اینترنت را به صورت "اینترنت+ 2" و اینترنت سرعت "فول آپشن" را به کسانی که پول کافی برای پرداخت دارند و یک اینترنت "کند" (اما دارای تخفیف) را به قربانیان اقتصادی که مجبورند فست فود بخورند عرضه می کنند.

در حقیقت امروز از دیدگاه این اپراتورها "شهروندان شبکه" (netizen) بیش از اینکه "کاربر" باشند، مشتری هستند و بنابراین باید برای "باند بسیاری" که مصرف می کنند و اینکه چگونه آن را مصرف می کنند پول اضافی بپردازند و یا توضیح دهند.

برنرز- لی از سوی دولت انگلیس مامور مذاکره میان ارائه دهندگان مهم اینترنت و ارائه دهندگان محتواهای آنلاین برای دستیابی به یک توافق شده است.

وی در این خصوص گفت: "اگر نتوانیم به توافق برسیم، دولت باید خود را آماده ارائه یک قانون جدید کند. این قانون باید این توانایی را داشته باشد که بی‌طرفی شبکه را تضمین کند."

در گذشته بی‌طرفی وجود داشته است اما امروز این مفهوم اجرا نمی شود و تقریبا تمام اپراتورهای بزرگ، بعضی از ترافیکهای شبکه به خصوص سرویسهای تلفن از راه اینترنت (Voip) و اشتراک گذاری فایلهای چندرسانه ای (peer-to-peer) که باند بسیاری مصرف می کنند را محکوم و حتی مجازات می کنند. به طوری که اگر یک کاربر بخواهد با "اسکایپ" تماس بگیرد و یا با "ای- میول" یک فایل صوتی یا تصویری را بارگذاری کند باید یک مبلغ اضافی را برای گرفتن اینترنت با سرعت ADSL+2 به ارائه دهنده اینترنت بپردازد.

در حقیقت بسیاری از اپراتورهای اینترنت، سرویسهای تلفن ارزان نیز ارائه می دهند و بنابراین محدود کردن تماس اینترنتی (Voip) بر روی سرویس "اسکایپ" از طریق کاهش سرعت اینترنت، در حقیقت برای آنها به معنی حذف یک رقیب پر قدرت است. این مشکلی است که امروز نگرانی بسیاری از کشورهای اروپایی را برانگیخته است.

در این راستا، حتی اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این مسئله است. در این خصوص "نلی کروز" معاون رئیس کمیسون اروپا در امور دیجیتالی در تازه ترین اظهارات خود اطمینان داد که کمیسیون اروپا از 25 می 2011 مقررات جدیدی را درباره مخابرات ارائه خواهد کرد که به اصول باز بودن و بی‌طرفی شبکه احترام می گذارند و این کمیسیون تا پایان سال 2011 احترام به این مقررات و احترام به قوانین رقابت آزاد در این بخش را از سوی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت تحت کنترل قرار خواهد داد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed