تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات اینترنتی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 اردیبهشتماه 1390  

 

کنترل آگهی‌های آنلاین در اروپا توسط کاربران

 
 

همزمان با افزایش نگرانی در مورد نقض حریم شخصی کاربران اینترنت به علت سوءاستفاده شرکت‌های تبلیغاتی، تلاش برای کنترل عملکرد آگهی دهندگان در فضای مجازی در نقاط مختلف دنیا شدت گرفته است.  

 
 

همزمان با افزایش نگرانی در مورد نقض حریم شخصی کاربران اینترنت به علت سوءاستفاده شرکت‌های تبلیغاتی، تلاش برای کنترل عملکرد آگهی دهندگان در فضای مجازی در نقاط مختلف دنیا شدت گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، مقامات اتحادیه اروپا قصد دارند با وضع قوانین سخت گیرانه مانع جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران از طریق آگهی های آنلاین شوند و کنترل این مساله را به دست کاربران بسپارند.

طی چند سال اخیر شرکت های ارائه دهنده تبلیغات در فضای مجازی با هدف پی بردن به علائق و سلایق کاربران کوکی ها و فایل های مشابهی را در تبلیغات خود پنهان می کنند تا عملکرد کاربران و سایت های محبوب آنها در اینترنت را ردگیری کنند. این مساله که به معنای نقض حریم شخصی کاربران است موجب نارضایتی شدید مردم و مدافعان حقوق مدنی شده است.

به همین علت اداره تبلیغات اینترنتی موسوم به IAB در اروپا اعلام کرده که دستورالعمل هایی برای تبلیغات در فضای مجازی تعریف کرده و بر همین اساس ردگیری رفتار آنلاین کاربران توسط شرکت های تبلیغاتی تنها در صورت موافقت و رضایت آنها ممکن خواهد بود.

این دستورالعمل که به Cookie Directive مشهور شده از 25 می اجرایی خواهد شد و بر اساس آن شرکت های تبلیغاتی ملزم خواهند شد تا قبل از نصب کوکی های ردگیر در آگهی های خود رضایت کاربران را جلب کنند.

این کوکی ها اطلاعات مربوط به مشخصات مرورگر، سایت های مورد مراجعه، محل اقامت کاربر جمع آوری کرده و برای سرورهای شرکت های آگهی دهنده ارسال می کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed