تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 اردیبهشتماه 1390  

 

تاثیر منفی زلزله‌ی ژاپن بر بازار تلفن همراه

 
 

زلزله‌ای که ماه گذشته در ژاپن به وقوع پیوست بر تولید همه محصولات سراسر جهان تاثیر گذاشته و بازار موبایل را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.  

 
 

زلزله‌ای که ماه گذشته در ژاپن به وقوع پیوست بر تولید همه محصولات سراسر جهان تاثیر گذاشته و بازار موبایل را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، زلزله‌ای که ماه گذشته در ژاپن رخ داد، بر بازار همه محصولات جهان تاثیر گذاشت، زیرا ژاپن سازنده و تامین کننده مواد اولیه بسیاری از محصولات به‌خصوص تجهیزات فن‌آوری است.

به گفته کارشناسان، کشور ژاپن، سازنده محصولات مکمل حسگرهای تصویری نیمه هادی اکسید متال است که به این ترتیب بازار تلفن همراه هم تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته است.

بر اساس گزارش iSuppli، شرکت توشیبا ساخت تراشه و حسگرهای تصویر CMOS را برای کارخانه‌های تجهیزات اصلی تلفن همراه تولید می‌کند.

توشیبا در سال 2010 پنجمین شرکت تولیدکننده حسگر تصویر با 11.8 درصد سهم به لحاظ درآمدی بود. سونی هم با 7.3 درصد سهم، ششمین جایگاه را در تولید حسگر تصویر دارد.

این شرکت‌ها که با یکدیگر 19.2 درصد درآمد بازار جهانی حسگر تصویر دوربین‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند، به ارایه حسگرهای ارزان‌قیمت اقدام کرده و آن را با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی ادغام کردند و توانستند در طولانی مدت حسگرهای CMOS را به یک فن‌آوری مهم برای دوربین‌های تلفن همراه تبدیل کنند اما زلزله ژاپن باعث شده که بخشی از ذخایر و انبار تجهیزات کلیدی این محصول از میان برود.

پس از ادغام و همکاری توشیبا و سونی، شرکت‌های پاناسونیک، فوجیتسو و شارپ هم اقدام به ساخت محصولات مشابهی با نام حسگر تصویر CCD برای دستگاه‌های دیگر کردند.

حسگر تصویر CCD به دلیل کیفیت بالا در دوربین‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما حسگرهای CMOS برای تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌ها که دوربین عملکرد اصلی دستگاه نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed