سه شرکت بزرگ اینترنتی جهان قراردادی را در زمینه تبلیغات آنلاین امضا کردند.
به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، گوگل، مایکروسافت و یاهو قراردادی سه جانبه را امضا کرده اند که به کاربران وب امکان می دهد در مورد نحوه نمایش تبلیغات و امکان ردگیری فعالیت هایشان از سوی شرکت های آگهی دهنده اینترنت خود تصمیم گرفته و برای حفظ حریم شخصیشان آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
در کنار این سه شرکت 36 شرکت دیگر هم با اصول مورد توافق یاهو، گوگل و مایکروسافت موافقت کرده اند. بر اساس این توافقنامه نصب کوکی بر روی رایانه کاربر از سوی شرکت آگهی دهنده برای پیگیری رفتار وی در قبال تبلیغات دریافتی، از این پس تنها در صورت جلب رضایت وی ممکن بوده و هرگونه رفتار به غیر از این مساله تخلف محسوب می شود.
از این پس تبلیغاتی که با هدف نصب کوکی بر روی رایانه کاربر نمایش داده شوند همراه با یک آیکون خاص طراحی می شوند که کاربر با کلیک بر روی آن به سایتی هدایت می شود که دستورالعمل های لازم برای توقف نمایش کوکی ها در آن گنجانده شده است.
کارشناسان امیدوارند استفاده از چنین روش هایی منجر به افزایش اعتماد کاربران به سیستم های تبلیغاتی آنلاین و افزایش درآمد شرکت ها و موسسات فعال در این حوزه شود.
قرار است اجرای عملی این توافقنامه از سال 2012 به بعد انجام شود.