تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: حریم خصوصی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 اردیبهشتماه 1390  

 

منازعه بر سر حق فراموش‌شدن در اینترنت

 
 

این افراد گروهی ناهمگون‌‌اند، یکی جراح پلاستیک، دیگری نگهبان زندان و دیگری مدیر دبیرستان. البته همه اسپانیایی‌اند، و به جز این تنها در یک چیز مشترک‌اند: 

 
 

همشهری آنلاین - این افراد گروهی ناهمگون‌‌اند، یکی جراح پلاستیک، دیگری نگهبان زندان و دیگری مدیر دبیرستان. البته همه اسپانیایی‌اند، و به جز این تنها در یک چیز مشترک‌اند:

آنها می‌خواهند ارجاع‌های قدیمی اینترنتی درباره آنها که در هر بار جستجو در گوگل بیرون می‌زند، پاک شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس در پرونده‌ای که شرکت گوگل و کارشناسان حریم شخصی آن را نخستین مورد در نوع خود می‌خوانند، "سازمان حفاظت داده‌ها"ی اسپانیا به گوگل دستور داده است پیوندها به مطالب درباره 90 نفر را حذف کند. این اطلاعات سال‌ها و حتی دهه‌ها پیش منتشر شده بودند، اما با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل‌دسترسی بودند.

این گروه شاکیان اسپانیایی مدعای خود را بر "حق فراموش‌شدن" استوار کرده‌اند، چرا که بازیابی اطلاعات مربوط به عموم که زمانی کاری مشکل بود، اکنون به راحتی بر روی اینترنت قابل‌یافتن است. گوگل تصمیم گرفته است این دستورات را نپذیرد و در پنج مورد در دادگاه ملی اسپانیا فرجام‌خواهی کرده است.

برخی از این اطلاعات در مورد اشخاص آزارنده و شرم‌آورند و برخی دیگر موضوعاتی کاملا پیش‌پاافتاده‌اند. چند مورد شامل ادعاهای غرامت هستند که از طریق گزارش‌های خبری به صورت آنلاین درآمده‌اند، اما رد شدن آن بوسیله رسانه‌ها نادیده گرفته شده و هرگز بر روی اینترنت ظاهر نشده‌اند. سایر موارد مربوط به تصمیمات دولتی است که در خبرنامه‌های رسمی محلی منتشر شده‌‌اند.

در همه این موارد،‌ هر یک از شاکیان به طور انفرادی برای حذف اطلاعات مربوط به خودشان به سازمان حفاظت داده‌ها دادخواست ارائه کرده‌اند.

و با وجودی اینکه دولت اسپانیا از ادعای خسارت این افراد برای اجبار به برداشتن پیوندها حمایت می‌کند، کارشناسان می‌گویند پیروزی در این دادخواست‌ها ممکن است با محدود کردن دسترسی به اطلاعات همگانی سابقه‌ای دردسرساز ایجاد کند.

طرح این موضوع برای گوگل، که موتور جستجویش به ابزاری به طور گسترده مورد استفاده برای دانستن سوابق افراد از همسران بالقوه گرفته تا همسایه‌ها و همکاران بدل شده است و نتایج جستجو در آن ممکن است بر روابط عشقی، دوستی‌ها و حرفه افراد اثر بگذارد، مورد جدیدی نیست.

به همین علت،‌ گوگل به طور مرتب درخواست‌هایی را برای برداشتن پیوندها به اطلاعات ناراحت‌کننده از فهرست جستجوی‌اش یا دست کم تضمین کردن این که این مطالب در در صفحات انتهایی نتیجه جستجوها مدفون می‌‌شوند، دریافت می‌کند. گوگل تقریبا همیشه این درخواست‌ها برای حفظ کامل بودن فهرست جستجوی‌اش رد می‌کند.

تصمیم نهایی در مورد شکایت در اسپانیا ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها به طول انجامد، زیرا در هر مورد امکان فرجام‌خواهی به دادگاه‌های عالی‌تر وجود دارد. با این وجود، این مبارزه مداوم احتمالا بالا خواهد گرفت، زیرا انتظار می‌رود امسال کمیسیون اروپا پیش‌نویس مقرراتی بحث‌برانگیز را تدوین کند به افراد قدرت بیشتری برای حذف کردن اطلاعات شخصی‌شان که قبلا روی اینترنت ارسال شده است، می‌دهد.

آرتمی رالو، رئیس سازمان حفاظت داده‌های اسپانیا می‌گوید: "این مورد، این حق فراموش شدن، تازه شروع کار است، اما در آینده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گوگل تازه 15 ساله شده است، اینترنت هنوز یک نسل را پشت سر نگذاشته است و افراد تازه شروع به شناختن مشکلاتی کرده‌اند که بر حریم شخصی آنها اثر می‌گذارد. تعداد بیشتر و بیشتری از افراد دارند چیزهایی درباره خودشان روی اینترنت می‌بینند که نمی‌خواهند آنجا باشد."

بسیاری از جزئیات شکایت اسپانیایی‌ها از طریق دولت بر ضد گوگل برای حفظ حریم شخصی شاکیان آشکار نشده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed