تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 26 اسفندماه 1389  

 

وضعیت بازار دوربین‌های دیجیتال در ایران / پرطرفدارترین برندهای دوربین

 
 

دنیای رو به جلو، ما را وادار کرده که همواره به ذخیره سازی وقایع، اطلاعات و اتفاقات پیرامون خود اقدام کنیم و شاید بتوان از دوربینهای دیجیتال به عنوان یکی از مظاهر نوین دسترسی به ضبط وقایع نام برد. در گزارشی وضعیت بازار دوربینهای دیجیتال در ایران را بررسی کرده ایم.  

 
 

دنیای رو به جلو، ما را وادار کرده که همواره به ذخیره سازی وقایع، اطلاعات و اتفاقات پیرامون خود اقدام کنیم و شاید بتوان از دوربینهای دیجیتال به عنوان یکی از مظاهر نوین دسترسی به ضبط وقایع نام برد. در گزارشی وضعیت بازار دوربینهای دیجیتال در ایران را بررسی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، گذر از دنیای دوربین های آنالوگ به دیجیتال به شکلی باور نکردنی نگرش ما را نسبت به تجربه های بصری تغییر داده و موج حاصل از این پویایی به حدی روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است که کاربران آماتور را به سمت حرفه ای شدن سوق می دهد.

هم اکنون دوربین های دیجیتال مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به ضبط و ذخیره سازی وقایع قرار گرفته و آمارهای موجود از بازار دوربین های دیجیتال نشان می دهد که این فناوری روز به روز در میان ایرانی ها نیز طرفداران بیشتری می یابد و کاربران تکنولوژی های نوین استفاده از دوربین های حرفه ای با کارایی های بالا را می طلبند.

براین اساس سازندگان بزرگ دوربین های دیجیتال نیز از مدت ها پیش به این امر واقف بودند که بسیاری از کاربران به استفاده از قابلیت هایی شبیه به دوربین های حرفه ای علاقه دارند و با وجودی که این کاربران حوصله یادگیری فوت و فن های استفاده از دوربین های حرفه ای را ندارند خانواده جدیدی از دوربین های دیجیتال پا به عرصه وجود گذاشت که در اصل آماتوری بود و با ظاهری متفاوت، مقداری از امکانات مدل های حرفه ای را نیز عرضه کرد.

ایرانی‌ها سالانه 85 هزار دستگاه دوربین دیجیتال می‌خرند

به گزارش مهر، با توجه به رشد روز افزون فناوری، استفاده از جلوه های نوین فناوری در عکاسی و فیلمبرداری نیز گسترش یافته که در این راستا شرکت های تولید کننده با عرضه محصولات جدید خود این اجازه را به کاربران آماتور می دهند تا بتوانند علایق خود را در این زمینه به صورت حرفه ای دنبال کنند.

براساس گزارش های به دست آمده از بازار دوربین های دیجیتال و نحوه خرید و فروش این کالای دیجیتالی و نیز تحقیقات بر روی فرآیند و روند تغییرات در خرید مصرف کنندگان تجهیزات الکترونیکی در ایران مشخص شده که ایرانی ها سالانه 85 هزار دستگاه دوربین دیجیتال خریداری می کنند.

نگاهی به بازار دوربین های دیجیتال در ایران نشان می دهد که کاربران ایرانی با گرایش استفاده از تکنولوژی های نوین همانند گوشی موبایل، علاقه زیادی به خرید دوربین دیجیتال نیز دارند و به همین جهت شاید به جرات بتوان گفت یکی از محصولاتی که در دنیای دیجیتال دارای تنوع و بازار جذاب برای ایرانی ها به شمار می رود همین دوربین های دیجیتال است.

اگرچه برای خرید دوربین کارآیی حرف اول را می زند اما فروشندگان این بازار معتقدند که فاکتور قیمت نیز در زمان خرید از درجه اهمیت بالایی میان کاربران ایرانی برخوردار است.

سهم دوربین‌های دیجیتال در بازار ایران

براساس گزارش های به دست آمده از بازار دوربین های دیجیتال، برند CANON با سهم 42 درصدی در بازار دوربین های دیجیتال ایران محبوب ترین برند در بین ایرانیان شناخته شده که به دنبال آن SONY با 20 درصد دومین برند منتخب ایرانیان به شمار می رود. همچنین OLYMPUS با 10 درصد و FUJIFILM با 8.5 درصد رتبه های سوم و چهارم را در بازار ایران به خود اختصاص داده اند.

شرکت سامسونگ با 7.6 درصد در رده پنجم این دسته بندی قرار گرفته و CASIO نیز 6.9 درصد بازار ایران را در دست دارد که 5 درصد باقیمانده را سایر برندها به خود اختصاص داده اند که سهم ناچیزی از بازار ایران را دارا هستند.

در همین حال استفاده از دوربین های عکاسی دیجیتال حرفه ای و شبه حرفه ای نیز در ایران در دایره توجه بسیاری از علاقه مندان هنر عکاسی قرار گرفته است. با این وجود بسیاری از فعالان بازار دوربین های دیجیتال معتقدند که به دلیل فقدان آشنایی کافی با دوربین های دیجیتال، کاربرد واقعی این کالا در بسیاری مواقع برای کاربران با آنچه که انتظار آن را دارند تفاوتهای زیادی دارد.

قیمت دوربین های دیجیتالی، کارت حافظه، اندازه و حجم مناسب برای حمل و نقل و سرعت تصویربرداری از دیگر مواردی است که برای هواداران این دوربین ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

در بازار دوربین های دیجیتال دوربین های معمولی با مصرف خانگی در رنج قیمت 130 هزار تا 400 هزار تومان با کیفیت خوب به فروش می رسند و دوربین هایی که برای عکاسى حرفه اى درنظر گرفته شده و داراى امکانات یک دوربین حرفه اى هستند نرخی از 500 هزار تومان به بالا دارند. دوربین های تجاری نیز با توجه به میزان مگاپیکسل ها از 2 میلیون تا 12 میلیون به فروش می رسند.

همچنین دوربین هایى که درجه مگا پیکسل آنها بیشتر است قیمت بیشترى دارند و متوسط مگاپیکسل ها در دوربین هاى با مصرف خانگى نیز بین 2 تا 10 مگاپیکسل است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed