تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 19 اسفندماه 1389  

 

معاون وزیر ارشاد: سواد رسانه‌‌ای باید در کتاب‌های درسی مدارس گنجانده شود

 
 

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت سواد رسانه‌یی باید در کتاب‌های درسی مدارس گنجانده شود تا مخاطبان مطبوعات با شناخت کافی به سراغ مطبوعات بروند و به ارتباط دو سویه و فعال با رسانه‌های جمعی بیندیشند.  

 
 

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت سواد رسانه‌یی باید در کتاب‌های درسی مدارس گنجانده شود تا مخاطبان مطبوعات با شناخت کافی به سراغ مطبوعات بروند و به ارتباط دو سویه و فعال با رسانه‌های جمعی بیندیشند.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه نخستین دوره تربیت مربی روزنامه‌نگاری با عنوان "سواد رسانه‌یی – بصیرت انقلابی" با حضور روزنامه‌نگارانی از استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: تربیت مربی روزنامه‌نگاری نشانه توسعه آموزش در این حوزه و از ضرورت‌های ارتقاء کیفی مطبوعات است.

محمدجعفر محمدزاده هم چنین بر اهمیت سواد رسانه‌یی مخاطبان مطبوعات در کنار دانش حرفه‌یی روزنامه‌نگاران تاکید کرد و افزود: افزایش سواد رسانه‌یی مخاطب بر عمق و غنای کیفی مطبوعات اثر مستقیم خواهد داشت چرا که مطالبات آن‌ها را از مطبوعات به درستی شکل داده و به سمت شاخص‌ها و استانداردهای کیفی رسانه سوق خواهد داد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت آموزش و ترویج سواد رسانه‌یی در مقاطع اولیه تحصیلی و در کتاب‌های درسی، گفت: سواد رسانه‌یی باید در کتاب‌های درسی مدارس گنجانده شود تا مخاطبان مطبوعات با شناخت کافی به سراغ مطبوعات بروند و به ارتباط دو سویه و فعال با رسانه‌های جمعی بیندیشند.

محمدزاده درباره ارتقاء سواد رسانه‌یی خبرنگاران تصریح کرد: اصحاب رسانه باید سواد رسانه‌یی را در اوج و مردم به طور عمومی فرا بگیرند تا هم از مبدا و هم از مقصد پیام، شاهد ارزیابی صحیح آن و ارتقاء هرم رسانه‌یی کشور باشیم.

وی با بیان این که سواد رسانه‌یی جایگاه مخاطب را از دریافت کننده صرف به تحلیگر پیام ارتقاء می‌دهد، گفت: در شرایطی که نظام سلطه جهانی با ایجاد انحصار خبری و دردست داشتن نبض بسیاری از رسانه‌های جهان درصدد مهندسی افکار عمومی مطابق با سیاست‌های استعماری خویش است، مردم باید سواد رسانه‌یی داشته باشند تا اهداف این گونه رسانه‌ها را از تحلیل پیام آن‌ها تشخیص دهند.

محمدزاده با اشاره به روش‌های نظام سلطه برای تحقق اهداف استعماری خود افزود: نظام سلطه با سه ضلع رسانه، ثروت و سرمایه و لابی صهیونیزم در تامین اهداف سلطه جویانه خود می‌کوشد و تلاش دارد تا با استفاده از این ابزارها حقیقت را پنهان کند.

این مقام مسوول با بیان این که رسانه‌های نظام سلطه از سواد رسانه‌یی مردم هراسان هستند، گفت: رسانه‌های سلطه‌گر رمز بقا خود را در تولید جهل و تحریف واقعیت می‌بینند و بدیهی است با ارتقای سواد رسانه‌یی مردم، مهندسی افکار عمومی برای آن‌ها دشوار می‌شود، همان‌گونه که هم اکنون این اتفاقات به وقوع پیوسته و رسانه‌های نظام سلطه با وجود برخورداری از امکانات و ابزارهای پیشرفته در حوزه اعتمادسازی و همراه سازی افکار عمومی به بن بست رسیده‌اند.

معاون مطبوعاتی، خالی بودن این گونه رسانه‌ها از روح تعالی، حق جویی و حق گویی را دلیل این اتفاقات دانست و با اشاره به نقش ویژه رسانه‌های کشور در شرایط کنونی جهان افزود: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر جهان فراگیر شده و سیاست‌های رسانه‌یی آمریکا و صهیونیست‌ها در قبال آن شکست خورده است به طوری که با همه سناریوهای تبلیغاتی خود نتوانسته‌اند مانع انتقال پیام جمهوری اسلامی به ملت‌های آزاده جهان شوند.

محمدزاده اظهار امیدواری کرد با توسعه آموزش‌های روزنامه‌نگاری و در کنار آن انتقال سطح سواد رسانه‌یی مخاطبان، رسانه های داخلی به جایگاهی متناسب با شان ملت بزرگ ایران دست پیدا کنند و بتوانند بازتاب جهانی پیام انقلاب اسلامی ایران را به زیباترین شکل تحقق بخشند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد که دوره‌های تربیت روزنامه‌نگاری با حضور روزنامه‌نگاران استان‌های سراسر کشور استمرار پیدا کند و این آغاز راهی برای گشودن چشم‌اندازهای جدید در توسعه کیفی مطبوعات کشور باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed