در این صورت کاربران میتوانند علیه تبلیغات ناشایست و اغواکننده اینترنتی، شکایت رسمی به عمل آورند.
از ماه مارس (اسفند) شرکتهایی که محصولات و خدمات خود را در اینترنت تبلیغ میکنند، با قوانین دقیق و نظارتهای سختگیرانهای مواجه خواهند شد.
به گزارش مشورت، این مطلب را اتحادیه استانداردهای تبلیغات انگلستان (Advertising Standards Authority) موسوم به ASA بیان داشته است.
تاکنون ASA فقط قادر به رصد و بررسی تبلیغات سنتی مندرج در بیلبوردها، روزنامهها و شبکههای تلویزیونی بوده ولی نظر به تغییراتی که در قوانین این اتحادیه صورت گرفته، از اول مارس قرار است ASA بر شرکتهایی که کالاهای خود را بر بستر شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر تبلیغ میکنند نیز نظارت داشته باشد.
در این صورت کاربران انگلیسی قادر خواهند بود علیه تبلیغات ناشایست، اغواکننده و غلطاندازی که در فضای سایبر مشاهده میکنند، شکایت رسمی به عمل آورند.
مت ویلسون (Matt Wilson) سخنگوی این اتحادیه در این خصوص گفت: این قاعده کلی که تبلیغات باید قانونی، مناسب، قابلاطمینان و درست باشد اکنون به آنچه که شرکتها در سایتهای خود بیان میدارند نیز توسعه یافته است.
بر اساس این گزارش در سال گذشته ۲۵۰۰ کاربر، از محتویات وبسایتهای اینترنتی شکایت کردهاند که به دلیل ضعف قوانین قدیمی، شکایت آنها راه به جایی نبرده است.