شبکههای اجتماعی 23 درصد از زمانی که ما در دنیای آنلاین حضور داریم را به خود اختصاص میدهند و باعث شدهاند زمان کمتری را برای چک کردن پست الکترونیکی، خواندن اخبار و سر زدن به سایتهای مناسب اختصاص دهیم.
به گزارش فارس به نقل از سینت، مرکز تحقیقاتی Nielsen برای به دست آوردن نتایج یاد شده بیش از 200 هزار کاربر آنلاین آمریکایی را بین ژانویه 2010 تا ژانویه 2011 مورد مطالعه قرار داد و در پایان این بررسی اعلام کرد که زمان اختصاص یافته به شبکههای اجتماعی از سال گذشته تا کنون 50 درصد افزایش یافته است.
به گفته این مرکز، در حالی که سال گذشته تنها 16 درصد از زمان حضور کاربران در دنیای آنلاین به شبکههای اجتماعی اختصاص مییافت، این رقم در سال جاری به 23 درصد رسیده است.
این مرکز اعلام کرده است که کاربران آمریکایی در هر ماه به طور میانگین 6 ساعت در شبکههای اجتماعی حضور دارند.
به دنبال این افزایش محبوبیت، از میزان مراجعات کاربران به پست الکترونیکی در رایانههای شخصی کاسته شده است. در سال گذشته 12 درصد زمان حضور کاربران در اینترنت به سر زدن به پست الکترونیکی اختصاص مییافت که این رقم در سال جاری به 8.3 درصد رسیده است.
البته باید توجه داشت که صاحبان گوشیهای هوشمند در سال گذشته 37 درصد زمانی که در اینترنت سپری میکردند را به پست الکترونیکی اختصاص میدادند که این رقم در سال جاری به 42 درصد رسیده است.