تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 16 دیماه 1389  

 

دستگیری سارق توسط فیس‌بوک

 
 

بسیاری از ما بارها و بارها هشدارهای کارشناسان امنیت اطلاعات را در مورد خطرهای درج اطلاعات شخصی و محرمانه در سایت های شبکه های اجتماعی شنیده یا خوانده‌ایم. 

 
 

ایتنا - بسیاری از ما بارها و بارها هشدارهای کارشناسان امنیت اطلاعات را در مورد خطرهای درج اطلاعات شخصی و محرمانه در سایت های شبکه های اجتماعی شنیده یا خوانده‌ایم.

درج اطلاعات شخصی و محرمانه و پذیرش درخواست‌های دوستی از طرف افراد ناشناس، می تواند ما را در معرض خطرات گوناگونی قرار دهد.

اما این بار، ظاهراً قضیه برعکس شده و یک مجرم از طریق یکی از شبکه های اجتماعی به دام افتاده است.

داستان از آن قرار است که نیکول تلس، مدیر یکی از مراکز خدمات اتومبیل در یکی از شهرهای انگلستان، به پلیس اطلاع می‌دهد که سارقی در هنگام رجوع به مرکز در اواخر ماه نوامبر، یک تلویزیون صفحه تخت ۲۷ اینچی را از او سرقت کرده‌است.

البته این سارق، ناشی گری کرده و با استفاده از کارت اعتباری، از پمپ بنزین همانجا بنزین تهیه کرده بود و به این شکل، اطلاعات فردی و تصویر چهرۀ خود را ثبت نموده بود.

به گزارش ایتنا، تلس با اطلاع از این اطلاعات، بلافاصله او را در سایت فیس‌بوک پیدا می‌کند و به او تقاضای دوستی می‌دهد. سارق از همه جا بی خبر هم دوباره ناشی گری می‌کند و این تقاضا را با اینکه از طرف یک فرد ناشناس اعلام شده قبول می‌کند.

به این ترتیب، مال‌باخته اطلاعات بیشتری از سارق به دست می‌آورد. با در اختیار گذاشتن این اطلاعات به پلیس، سارق دستگیر می‌شود.

در این روزها افراد، استفاده‌های زیادی از سایت های شبکه های اجتماعی برای آگاهی از اطلاعات دیگران و حتی مطلع شدن از عقاید و افکار دیگران می‌کنند. حتی بسیاری از مدیران شرکت‌ها برای آشنایی بیشتر با افرادی که فرم استخدام پر کرده‌اند، متوسل به این شبکه‌ها می‌شوند. حالا ظاهراً پلیس هم از این سایت‌ها به عنوان ابزار دست گارآگاهان خود به وفور استفاده می‌کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed