تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 16 آذرماه 1389  

 

اینترنت؛ پردرآمدتر از صنایع عمران و حمل‌ونقل

 
 

چرخه مالی 100 میلیارد پوندی اینترنت معادل 7.2 درصد از تولید ناخالص ملی انگلستان است و با توجه به رشد 10درصدی آن، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2015 ده درصد از تولید ناخالص ملی این کشور صنعتی را در دست بگیرد. 

 
 

خبرآنلاین، ابوالفضل کریمی - امروزه اینترنت یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در توسعه اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته بازی می‌کند و درصد قابل توجهی از تولید ناخالص ملی آن‌ها را به خود اختصاص داده است.

گزارش گروه مشاوره بوستون که با همکاری گوگل تهیه شده، نشان می‌دهد سهم اینترنت از تولید ناخالص ملی به‌ترتیب در کشورهای دانمارک، کره جنوبی، ژاپن، سوئد، هلند، انگلستان، نروژ، فنلاند، آلمان و ایسلند بسیار قابل توجه است و پس از آن‌ها کشورهای ایالات متحده، لوگزامبورگ، استرالیا، فرانسه، اتریش، بلژیک، سوییس، ایرلند، نیوزیلند، کانادا، اسپانیا و جمهوری چک قرار دارند.

در این بین انگلستان با اختصاص 7.2 درصد از تولید ناخالص ملی به اینترنت، رتبه اول تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده است. یکی از سخنگویان گروه مشاوره بوستن در این باره گفت: «در حقیقت اگر اینترنت یکی از بخش‌های اقتصادی انگلستان بود، از لحاظ ارزش پنجمین رتبه را به خود اختصاص داده بود. به این ترتیب اینترنت بالاتر از صنایعی مانند عمران با 6درصد ، حمل‌و‌نقل با 5درصد و تسهیلات زیرساخت‌هایی مانند آب و برق با 2درصد قرار می‌گیرد».

در گزارش گروه مشاوران بوستون که با عنوان «چگونه اینترنت در حال متحول کردن انگلستان است» به چاپ رسیده، رشد سهم اینترنت در تولید ناخالص ملی این کشور 10 درصد در سال عنوان شده و با این حساب، سهم اینترنت در تولید ناخالص ملی تا سال 2015 به 10 درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، انگلستان پیشروترین کشور جهان در تجارت الکترونیک به شمار می‌رود و به ازای هر یک پوندی که در فضای اینترنت صرف واردات می‌شود، 2.80 پوند به صادرات اختصاص یافته است.

شرکت‌های اینترنتی نقش بسیار مهمی در اشتغال در کشور انگلستان بازی می‌کند؛ به طوری که تخمین زده می‌شود 250هزار نفر به این واسطه در این کشور مشغول به کار هستند. تجارت‌های کوچک که به طور موثر از اینترنت استفاده می‌کنند نسبت به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت‌ کم‌تری دارند 4 برابر رشد بیش‌تری داشته‌اند.

پاول ویلنبرگ یکی از شرکای BCG در این باره گفت: «اینترنت امروزه در اقتصاد انگلستان نفوذ زیادی دارد و از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا پیشی گرفته است. بسیاری از صنایع این کشور مانند رسانه، حمل و نقل، بیمه و مد به واسطه استفاده از اینترنت به طور کامل متحول شده‌اند».

مت بریتین مدیر گوگل در انگلستان نیز در این باره گفت: «اینترنت نقش مرکزی در اقتصاد انگلستان بازی می‌کند. ارزش اینترنت برای اقتصاد انگلستان بیش از 100 میلیارد دلار در سال است».

نزدیک به 60 درصد از این 100 میلیارد دلار را مصرف اینترنت تشکیل می‌دهد که شامل خرید آنلاین و هزینه‌های صرف شده برای اتصال و خرید تجهیزات لازم برای دسترسی به اینترنت است. 40 درصد مابقی را سرمایه‌گذاری در زیرساختارهای اینترنتی انگلستان و هزینه‌های دولتی در بخش فناوری اطلاعات و صادرات تشکیل می‌دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed