تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: شنبه، 13 آذرماه 1389  

 

چین وارد بازار بلو.ری می‌شود / قیمت بلو.ری به زیر ۱۰۰ دلار می‌رسد

 
 

به دنبال افزایش محبوبیت و کاربرد دیسک‌های Blu-ray و گسترش تولید و عرضه دستگاه‌های پخش این دیسک‌ها، احتمال می‌رود قیمت‌ آن‌ها ارزان‌تر شود.  

 
 

به دنبال افزایش محبوبیت و کاربرد دیسک‌های Blu-ray و گسترش تولید و عرضه دستگاه‌های پخش این دیسک‌ها، احتمال می‌رود قیمت‌ آن‌ها ارزان‌تر شود.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، میانگین قیمت دستگاه‌های پخش دیسک‌های Blu-ray به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته و این دستگاه‌ها هم‌اکنون با قیمت 200 دلار فروخته می‌شود.

به دنبال افزایش محبوبیت و کاربرد دیسک‌های Blu-ray و گسترش تولید و عرضه دستگاه‌های پخش این دیسک‌ها، احتمال می‌رود که قیمت‌ آن‌ها ارزان‌تر شود.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده اعلام شده است که در آینده نزدیک قیمت هر یک از دستگاه‌های پخش دیسک‌های Blu-ray به کمتر از 99 دلار برسد.

طبق گزارش منتشر شده در سایت اینترنتی Blu-ray.com، کارخانه‌های چینی هم‌اکنون در تلاشند تا وارد بازار دستگاه‌های پخش ویدیویی باکیفیت شوند و این توسعه به این معنی خواهد بود که قیمت این محصولات به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

"انجمن دیسک Blu-ray " به تازگی اعطای مجوز فناوری این دیسک‌ها را به چین آغاز کرده و این موضوع باعث شده است تا "مارک لیتان " مدیر بازاریابی سامسونگ عرضه دستگاه‌های پخش دیسک‌های Blu-ray با قیمت 99 دلار را امری قریب‌الوقوع بداند.

بلو.ری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

دنیای اقتصاد - با ورود تکنولوژی‌های جدید به بازار، اگر چه کالاهایی مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین قدم به عرضه زندگی کاربران می‌گذارند، اما زمان لازم است تا کاربران‌، به ویژه کاربران آماتور که درصد زیادی از کاربران رایانه را تشکیل می‌دهند با این تکنولوژی‌ها آشنا شوند.

BLU-RAY از دسته تکنولوژی‌های نوینی است که مدتی است وارد بازار داخلی شده است.Blu-Ray که با عنوان (Blu-ray Disk (BD نیز شناخته شده است، نام فرمت نوری نسل جدید دیسک‌ها است و توسط سیزده کارخانه بزرگ تولید کامپیوتر به بازار عرضه شده است. این فرمت به منظور ذخیره‌سازی، بازنویسی مجدد و مرور مجدد داده‌های تلویزیونی با کیفیت بالا (HDTV) به بازار عرضه شده است. با استفاده از Blu-ray Disk می‌توان بیش از دو ساعت فرمت HDTV یا سیزده ساعت فرمت SDTV را روی دیسک 27 گیگا بایتی ذخیره کرد.

همچنین به‌زودی دیسک‌هایی با ظرفیت 54 گیگا بایت به بازار عرضه خواهند شد.به گفته کارشناسان‌، دیسک‌های نوری موجود در بازار مانند DVD+RW/-RW , DVD-RAM , DVD+R/-R از تکنولوژی لیزر قرمز برای نوشتن و خواندن اطلاعات استفاده می‌کنند، در حالی‌که در فرمت جدید از لیزر آبی استفاده شده است و به همین دلیل با عنوان Blu-ray شناخته می‌شوند.

مزیت استفاده از لیزر آبی، طول موج 405 نانومتری آن است که نسبت به لیزر قرمز (650 نانومتر) کوتاه‌تر بوده و توسط آن وضوح اشعه لیزر دقیق‌تر خواهد شد؛ در نتیجه اطلاعات ذخیره شده روی دیسک حجم کمتری را اشغال کرده و گنجایش دیسک افزایش می‌یابد. از دیگر مزایای Blu-ray، قابلیت تطبیق آن با تکنولوژی لیزر قرمز می‌باشد. با فراگیرتر شدن HDTV، تقاضای بازار مصرف برای برنامه ذخیره‌سازی HDTV افزایش خواهد یافت. طراحی Blu-ray با در نظر داشتن این نکته صورت گرفته تا انتقال اطلاعات مستقیما با فرمتMPEG-2 TS انجام گیرد. این فرمت در پخش دیجیتالی برنامه‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای آخرین استانداردهای تلویزیون دیجیتالی است. انتقال اطلاعات با فرمت MPEG-2 TS این امکان را فراهم می‌آورد که برنامه‌های پخش شده تلویزیونی با فرمت HDTV مستقیما و بدون هیچ‌گونه ویرایش یا کاهش کیفیت به دیسک منتقل شوند. از آنجا که حجم داده‌های مورد نیاز HDTV زیاد است، سرعت انتقال اطلاعات باBlu-ray معادل 36 مگابایت در هر ثانیه (Mbps36) است.

با این سرعت، کیفیت تصاویر منتقل شده به‌خوبی حفظ می‌شود. علاوه بر آن با به‌کار گرفتن ویژگی‌های دستیابی تصادفی به اطلاعات دیسک نوری، می‌توان به‌طور همزمان تصاویر ویدئویی ذخیره شده روی دیسک را مشاهده و تصاویر دیگری را بر روی دیسک با کیفیت بالا ذخیره کرد. با معرفی این تکنولوژی به بازار انتظار می‌رود که به‌زودی Blu-ray جای VCRها و تکنولوژی DVD را بگیرد و به استاندارد ذخیره سازی اطلاعات و تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا در کامپیوترهای شخصی تبدیل شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed