تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: interview

تاریخ ارسال: شنبه، 13 آذرماه 1389  

 

علی‌اصغر کیا: در طرح تجمیع دانشگاه علامه به دنبال شکل‌گیری دانشکده مستقل علوم ارتباطات هستیم

 
 

برنامه های گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برای توسعه رشته روابط عمومی 

 
 

وب‌سایت کاوشگران روابط عمومی، مارال بهرامی - موضوع توسعه کمی وکیفی اموزش روابط عمومی در ایران وبخصوص دانشگاه علامه طبا طبایی سالهاست که از مهمترین دغدغه های استادان، صاحبنظران وکارشناسان روابط عمومی است. دغدغه ای که علی رغم عمر 50 ساله به قوت خود باقی مانده است. به همین منظور به گفت گو با دکتر علی اصغر کیا مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طبا طبایی در مورد برنامه های این گروه برای روابط عمومی در مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد پرداخته ایم. این گفت وگو را در زیر مطالعه فر مایید.

- چه برنامه ای برای پیشرفت رشته روابط عمومی در دانشگاه دارید؟

رشته روابط عمومی از سال 1385 مورد بازنگری قرار گرفته است. در دوره لیسانس با برنامه جدیدی عمل می کنیم. دانشجویانی که وارد این رشته می شوند دروس تخصصی جدیدی را در این حوزه می گذرانند. بازنگری در مورد رشته روابط عمومی وهم روزنامه نگاری از سال 1385 در حال اجراست. اکنون برنامه رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است که بعد از اصلاح نهایی توسط دفتر برنامه ریزی وزارت علوم و تصویب آن از سال آینده دانشجو می پذیریم. هدف این است که محتوای درس ها متناسب با نیازهای جامعه باشد وتحصیل دانشجوها در مقطع ارشد فراهم شود. در حال حاضر در مقطع دکتری فقط رشته ارتباطات وجود دارد. رشته روابط عمومی وروزنامه نگاری را مورد بازنگری قرار دهیم وبه صورت گرایشی هرکدام در مقطع دکتری امکان ادامه تحصیل داشته باشند.

- برای مقطع کارشناسی ارشد روابط عمومی با توجه به تازه بودن آن چه اقدامی خواهید کرد؟

دانشگاه به دنبال بازنگری دروس تخصصی است واز گروه های آموزشی تقاضا شده است که به صورت تخصصی وگرایشی برنامه هایشان را ارایه دهند. در آینده سعی می کنیم برنامه کارشناسی ارشد و دکتری راهم مورد بازنگری قرار دهیم وهمچنین برای جذب اساتید تلاش می کنیم که دروس به صورت عملی تر وکاربردی تر ارایه شود. دعوت از اساتید مدعو و هم اساتیدی که به طور حرفه ای در کار روابط عمومی فعال هستند متناسب با دروس تخصصی صورت می گیرد تا از تجربیات آنها استفاده کنیم. ارزشیابی برنامه ها ودروس راداریم که کیفیت تدریس، استادها وهم کیفیت محتوای آموزشی را با استانداردهای لازم داشته باشیم.

- در حال حاضر تدریس دروس تخصصی روابط عمومی از منظر دانشجویان با گلایه های گوناگون همراه است چه برنامه ای برای این دغدغه ها دارید؟

از لحاظ امکانات دانشجویی در ضعف هستیم ونتوانسته ایم که آنها را به طور کامل حل کنیم. برای آموزش روابط عمومی الکترونیک نیاز به کارگاه های آموزشی داریم که به دنبال تامین آن یا همکاری با مراکز وسازمان های اجرایی هستیم تا امکاناتی را در اختیار ما قرار بدهند. بنابراین اگر دروس را بازنگری کنیم وهم استانداردهای لازم آموزشی را رعایت کنیم کیفیت دروس به استانداردها نزدیک خواهدشد و کیفیت آموزشی را بالاتر خواهدبرد. در مورد اساتید، از اساتید فعلی در زمینه تخصصی شان استفاده می شود. و همچنین به دنبال جذب اساتید جدید با تخصص در زمینه روابط عمومی هستیم تا دانشجویان بتوانند آمادگی لازم را برای حضور در مراکز اجرایی روابط عمومی ها کسب کنند.

برای توسعه کمی باید فضاهای آموزشی، کتابخانه، منابع واساتید را توسعه دهیم. درحقیقت این سه عامل می تواند در رفع نقاط ضعف آموزشی تاثیر گذار باشند که دانشگاه برای هرکدام از آنها برنامه ای دارد.

در طرح تجمیع دانشگاه به دنبال آن هستیم که [دانشکده] مستقل علوم ارتباطات شکل گیرد که بتوان جذب اساتید بیشتر و امکانات کارگاه‌های آموزشی روابط عمومی را داشته باشیم.

- منابع علمی برای کارشناسی ارشد،در دست انتشار دارید؟

معمولا پیشنهاد می شود اساتید گروه ترجمه منابع مورد نیاز دانشجویان را انجام بدهند ویا سفارش از دستگاه های اجرایی می پذیرند یعنی موسسات اجرایی انتشاراتی هستند که کتاب هایی را که می خواهند ترجمه کنند به گروه ارسال می کنند سپس توسط ما تایید وسپس آنها چاپ می کنند. به طور مثال کارگزار روابط عمومی وانجمن های علمی روابط عمومی که در کشور تاسیس شده اند ،فرهنگ نامه ولغت نامه هایی را که در حوزه روابط عمومی کار شده است با هماهنگی گروه به چاپ رسانده اند. از همه مراکزی که فعالیت های تخصصی روابط عمومی انجام می دهند استقبال می کنیم تا به صورت علمی منابع کتبی را منتشر کنند.منابع در دست تغییر می باشد وسعی داریم منابع جدیدتر هم به صورت ترجمه وهم تالیف برای دانشجویان داشته باشیم. کتاب روابط عمومی الکترونیک را پیشنهاد کرده ایم که توسط انتشارات جامعه شناسان با همکاری دکتر سعیدی در دست چاپ می باشد. کتاب تکنیک های روابط عمومی ومدیریت روابط عمومی توسط انتشارات سمت به چاپ رسیده است که تجدید چاپ شده است. در حوزه روابط عمومی ورسانه های جدید ،کتاب چند رسانه ا ی (مولتی مدیا) اقدامات اولیه آن صورت گرفته است و در دست چاپ می باشد.کتاب روابط عمومی وجامع شدن توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی منتشر شده که مورد نیاز دانشجویان کاردانی وکارشناسی می باشد.

- برنامه شما برای ارتباط با انجمن های داخلی و بین المللی چیست؟

برای ارتباط با انجمن ها ،گروه برنامه مشخصی ندارد. ولی ما از برقراری ارتباط باآنها استقبال می کنیم. دو انجمن بین المللی وجود دارد: 1.انجمن بین المللی روابط عمومی 2. انجمن بین المللی ارتباطات که اعضا گروه به صورت انفرادی عضو هستند و در سمینارهای آنها مشارکت می کنند واز اخبار واطلاعات ومقالات آنها استفاده می کتتد. اعضا گروه با انجمن های علمی در داخل و خارج کشور در ارتباط هستندبه طور مثال اخیرا سمیناری در 19 و20 آبان ماه با همکاری کارگزار روابط عمومی؛ دانشگاه علامه وتهران برگزارشد.

و صحبت پایانی....

روابط عمومی رشته جدیدی است با توجه به سابقه نه چندان طولانی آن که حدود 50 سال قدمت داردمی تواند رشته مفیدی برای جامعه باشد. اگر به طور شایسته ومناسب تدریس شود و به آن در جامعه بها داده شود. اگر کارشناسان روابط عمومی به درستی وظایف خود را در سازمان انجام دهند به بهبود ارتباطات کمک می کنند و مشکلات اجتماعی جامعه حل می شود. که این امر در گرو آموزش صحیح است. اگر مجموعه وظایف روابط عمومی ها در حوزه تبلیغات وتحقیقات به درستی انجام شود خیلی از مشکلات در سطح سازمان ها حل خواهدشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed