تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 26 آبانماه 1389  

 

وقتی تصویرهای مجله‌ها به‌حرکت در می‌آیند

 
 

داستان «هری پاتر» را یادتان هست؟ حتماً یادتان هست، ولی منظورم جزئیات داستان است و این که در دنیای«هری پاتر»، روزنامه‌ها هم تصاویر متحرک داشتند وخواننده‌ها می‌توانستند یک رویداد را به صورت ویدئویی تماشا کنند. این رؤیا قرار است در آینده‌ای نزدیک تحقق پیدا کند و چنین تصاویری را در مجله‌ها و روزنامه‌ها ببینیم.  

 
 

همشهری آنلاین، اعظم احمدی - داستان «هری پاتر» را یادتان هست؟ حتماً یادتان هست، ولی منظورم جزئیات داستان است و این که در دنیای«هری پاتر»، روزنامه‌ها هم تصاویر متحرک داشتند وخواننده‌ها می‌توانستند یک رویداد را به صورت ویدئویی تماشا کنند. این رؤیا قرار است در آینده‌ای نزدیک تحقق پیدا کند و چنین تصاویری را در مجله‌ها و روزنامه‌ها ببینیم.

دو سال پیش یکی از مجله‌های انگلیس به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد انتشار خود برای روی جلد و صفحه داخل جلد از کاغذ الکترونیک استفاده کرد. این جلد الکترونیکی، اولین در نوع خود بود و به تصاویر روی جلد جان می‌داد. سردبیر این مجله در مصاحبه‌ای گفت که بسیاری از ناشران به شکل‌های مختلف کاغذ الکترونیکی فکر کرده‌اند که در آینده بتواند جانشین خمیر چوب شود.

شرکت سازنده این جلد الکترونیک اعلام کرد که در ساخت آن از میکروکپسول‌هایی نازک‌تر از موی انسان استفاده شده است. وقتی میکروکپسول‌های دارای رنگ‌دانه‌های سیاه و سفید شارژ می‌شوند، به‌خاطر قطب مثبت یا منفی‌شان به‌حرکت درمی‌آیند و تصویری را می‌سازند که خواننده آن را می‌بیند.

یک سال بعد، اولین تبلیغ ویدئویی در یک مجله امریکایی به نمایش گذاشته شد. با باز شدن مجله، یک کلیپ ویدئویی به‌صورت اتوماتیک روی صفحه‌ای کوچک به نمایش درمی‌آمد. این ویدئو، تبلیغ یک مجموعه تلویزیونی و همچنین تبلیغ یکی از نوشابه‌های گازدار بود. البته این مجله در دسترس همگان قرار نگرفت، بلکه فقط برای مشترکان مجله در نیویورک و لس‌آنجلس فرستاده شد و بقیه نسخه‌ها فاقد این کلیپ ویدئویی بودند.

قطر صفحه نمایش ویدئوی روی مجله 7/2 میلی‌متر و رزولوشن (وضوح) آن320×240 پیکسل است. باتری این تبلیغات ویدئویی 65 تا 70 دقیقه کار می‌کند و گرچه باور کردنش سخت است، اما می‌توان آن را با یک کابل یو.اس.بی کوچک از طریق درگاه پشت صفحه، مجدداً شارژ کرد.

چیزی نگذشت که دیگر نشریات چاپی نیز پا جای پای این مجله سرگرمی هفتگی گذاشتند و در مجله‌های خود از تبلیغات ویدئویی بهره بردند. از جمله این نشریات، یک مجله کشاورزی بود که یکی از محصولات مرتبط با کشاورزی را در صفحه داخلی خود بر روی صفحه نمایش ویدئویی پنج در پنج سانتی‌متر به‌نمایش گذاشت. وقتی خواننده صفحه را باز می‌کرد، می توانست با فشار دکمه‌های تعبیه شده بر روی صفحه، چند ویدئوی دیگر را نیز تماشا کند. این ویدئو بر عکس ویدئوی قبلی میان 17 هزار نفر از مشترکان کشاورز توزیع شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed