تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 26 آبانماه 1389  

 

سیستم پیام‌رسانی جدید فیس‌بوک راه‌اندازی شد

 
 

فیس‌بوک سیستم پیام‌رسانی خود را برای 500 میلیون عضو راه‌اندازی کرد، اقدامی که می‌تواند این شبکه‌ اجتماعی را به بزرگترین فراهم‌آورنده سیستم‌های پیام‌رسان تبدیل کند و رقبایش گوگل، یاهو و مایکروسافت را با چالش روبه‌رو کند.  

 
 

همشهری آنلاین - فیس‌بوک سیستم پیام‌رسانی خود را برای 500 میلیون عضو راه‌اندازی کرد، اقدامی که می‌تواند این شبکه‌ اجتماعی را به بزرگترین فراهم‌آورنده سیستم‌های پیام‌رسان تبدیل کند و رقبایش گوگل، یاهو و مایکروسافت را با چالش روبه‌رو کند.

این سرویس جدید که با آدرس ای‌میل facebook@ مشخص می‌شود طوری طراحی شده است که ای‌میل، پیام‌دهی فوری و پیام‌های متنی (SMS) را در هم ادغام کند، به این ترتیب کاربران می‌توانند از درون یک باکس منفرد ارتباطاتشان را مدیریت کنند و البته فیس‌بوک می‌خواهد همه این کارها روی سرورهای خودش انجام دهد.

مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در یک کنفرانس خبری ویژه در روز دوشنبه به خبرنگاران گفت "این سیستم ای‌میل‌کش نیست. یک سیستم پیام‌رسانی است که ای‌میل بخشی از آن است."

زوکربرگ گفت نوجوانان معمولا از ای‌میل استفاده نمی‌کنند زیرا بسیار کند است،‌ اما با سن بالاتر هنوز برای ارتباط با دوستان و خانواده به ای‌میل وابسته هستند. فردی که در میانه این دو گروه قرار دارد، در مدیریت ارتباطاتش با افراد متفاوت با مدیوم‌های متفاوت دچار مشکل می‌شود- ممکن است من یک پسر عمومی 16 ساله داشته باشم که برای گرفتن هر پاسخی از او باید به او اس‌ام‌اس کنم، ‌اما به پدربزرگ 90 ساله‌ام باید ای‌میل‌ بفرستم."

سیستم جدید پیام‌رسان فیس‌بوک همه ارتباطات شما را با افراد درون یک سابقه مکالمه واحد قرار می‌دهد که هر جایی قابل استفاده است. ایده این است که شما بتوانید از فیس‌بوک به یک کاربر دیگر پیام‌ بفرستید و و این پیام در جایی خود را نشان خواهد داد که برای آن کاربر مناسب‌تر از همه است- اس‌ام‌اس، پیام فوری، ای‌میل، یا پیام فیس‌بوک، و شما پاسخ را از طریق هر یک از مدیوم‌ها بسته به جایی که هستید، دریافت خواهید کرد.

زوکربرگ به جزئیات این که چگونه فیس‌بوک می‌خواهد این کار را انجام دهد، اشاره ‌ای نکرد، اما گفت این سیستم "سعی می‌کند تا مشخص کند این پیام را به کجا بفرستد و به کجا نفرستد، و شما نیازی نخواهید داشت که پیام مشابهی را از پنج کانال متفاوت بفرستید."

فیس‌‌بوک برای اینکه ای‌میل را وارد این سیستم جدید کند آدرس‌های ای‌میل فیس‌بوک را برای همه کاربرانی که خواستار آن هستند در اختیار می‌گذارد- آدرسی که شامل اسم‌کاربری شما در فیس‌بوک به علاوه facebook.com@ می‌شود. این شرکت تاکید کرده است که کاربران مجبور نیستند این آدرس ای‌میل را انتخاب کنند، و همچنین مجبور نیستند که آن را با سایر آدرس‌های ای‌میل دیگر پیوند دهند.

کاربران عادی ای‌‌‌میل ممکن است احساس نومیدی کنند، زیرا هنوز در این سرویس پشتیبانی IMAP (پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی) وجود ندارد، (گرچه فیس‌بوک می‌گوید این سرویس به زودی به راه می‌افتد) و محلی برای عنوان پیام یا دنباله‌های آن وجود ندارد.

یک خصوصیت دیگر این سیستم جدید یک وجود یک نسخه فیس‌بوکی از "این‌باکس اولویت گوگل" است. پیام‌های جدید اساسا در سه رده قرار می‌گیرند: افراد حقیقی که احتمالا می‌خواهند از شما خبری بشنوند، "سایر" مطالب مانند رسیدهای بانکی یا خبرنامه‌های دانشگاهی و بالاخره جانک میل‌ها. شما می‌توانید درجه حریم شخصی‌تان را طوری تنظیم کنید که تنها افراد خاصی بتوانند پیام‌های‌شان را برای شما بفرستند،‌به این معنا که شما هرگز پرسه‌زن فضولی که زمانی او را در دبیرستان می‌شناختید، پیامی دریافت نخواهید کرد.

فیس‌بوک همچنین درباره نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم شخصی در سیستم‌های پیام‌رسانی مدعی شد تبلیغات هدفدار این سایت هیچ اطلاعاتی را از محتوای پیام‌های افراد استخراج نخواهد کرد و کاربران می‌توانند در صورتی که بخواهند از همه شواهد مربوط به پیام‌شان خلاص شوند، می‌تواند پیام را از سرور پاک کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed