تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: یکشنبه، 16 آبانماه 1389  

 

کاهش چشمگیر پوشش اخبار خارجی در روزنامه‌های انگلیس

 
 

بر اساس گزارش جدید مدیا استانداردز تراست، پوشش اخبار خارجی در مطبوعات ملی انگلیس طی 30 سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است.  

 
 

بر اساس گزارش جدید مدیا استانداردز تراست، پوشش اخبار خارجی در مطبوعات ملی انگلیس طی 30 سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، مقایسه پوشش اخبار خارجی در گاردین، دیلی تلگراف، دیلی میل و دیلی میرور در هفته نخست ماه مارس سال 1979 با هفته‌های مشابه در سال‌های 1989، 1999 و 2009 نشان می‌دهد که در سال 2009 اخبار خارجی حدود 40 درصد کم‌تر بودند و اخبار خارجی به‌عنوان درصدی از کل پوشش، از 20 درصد به 11 درصد کاهش یافته‌اند زیرا روزنامه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند.

این کاهش در پوشش اخبار خارجی در دیلی تلگراف که در هفته نخست ماه مارس 1979 بیش از 225 خبر خارجی و حدود 120 خبر خارجی در مدت مشابه در سال 2009 بود، بسیار چشمگیرتر بوده است.

هم‌چنین این پژوهش نشان می‌دهد که پوشش اخبار خارجی در گاردین از 175 خبر در سال 1979 به 125 خبر در سال 2009 کاهش یافت، در حالی که اخبار خارجی دیلی میرور و دیلی میل هر دو از 50 به 30 خبر کاهش یافته است.

اما درباره اهمیت داده شده به اخبار بین‌المللی، این کاهش حتی چشمگیرتر است. در سال 1979 حدود 441 خبر خارجی در ده صفحه اول چهار روزنامه مورد بررسی منتشر شد که در سال 2009 این آمار به 80 تا 86 درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایل کاهش در پوشش این حقیقت است که روزنامه‌های انگلیسی خبرنگاران اعزامی کم‌تری به خارج دارند، در حالی که فایننشیال تایمز و اکونومیست دو نمونه از نشریاتی هستند که نشان داده‌اند گزارشگری خارجی می‌تواند سودمند باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed