تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: میزگرد

تاریخ ارسال: سه شنبه، 27 مهرماه 1389  

 

انتقاد مهدی منتظرقائم از نعیم بدیعی به‌خاطر ترجمه‌ی یک کتاب قدیمی در حوزه ارتباطات

 
 

اولین نشست از سلسله نشستهای نقد و بررسی کتاب با عنوان "نظریه ها و پژوهش های ارتباط جمعی" نوشته الکسیس تن با حضور مترجم کتاب دکتر نعیم بدیعی و اساتید حوزه ارتباط جمعی برگزار شد. 

 
 

اولین نشست از سلسله نشستهای نقد و بررسی کتاب با عنوان "نظریه ها و پژوهش های ارتباط جمعی" نوشته الکسیس تن با حضور مترجم کتاب دکتر نعیم بدیعی و اساتید حوزه ارتباط جمعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نعیم بدیعی در این نشست که عصر امروز دوشنبه در سالن حنانه دانشکده مطالعات برگزار شد گفت: این کتاب تنها مرجعی است که نظریه ها و روشها را در کنار یکدیگر قرار داده است.

وی افزود: این کتاب به جز توضیح کامل در خصوص فرستنده، گیرنده و پیامهای ارتباطی به آثار این پدیده هم می پردازد و روشها را به صورت کامل توضیح می دهد.

در ادامه این جلسه دکتر حسین افخمی استادیار دانشگاه علامه گفت: اهمیت این کتاب در چند سال گذشته به نشان داده شده و ترجمه و انتشار آن را به فال نیک می گیریم.

وی با تاکید بر این که در اهمیت انتشار آن شکی نداریم افزود: اما نباید این نکته را از نظر دور داشت که کتاب با اشکالات تایپی و ویراستاری مواجه است.

وی با انتقاد از این که این کتاب بیشتر در حوزه روانشناسی اجتماعی کاربرد دارد بیان داشت: انتخابهای بهتری هم برای ترجمه وجود داشت که بتوانیم دو موضوع روانشناسی اجتماعی و مطالعات فرهنگی در بحث ارتباط جمعی را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

دکتر افخمی ادامه داد: هم اکنون تعداد کتابهایی که بتوانیم در حوزه ارتباط جمعی به دانشجویان معرفی کنیم بسیار کم است و باید بر روی این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشیم.

همچنین دکتر محمد مهدی منتظر قائم استادیار دانشگاه تهران استادیار گروه ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی با انتقاد شدید از انتشار این کتاب پس از گذشت 29 سال گفت: پس از گذشت این همه سال کتابی که هیچ بار علمی ندارد چرا منتشر می شود؟

وی افزود: این کتاب چاپ سال 1981 است و در سال 1985 هم ویرایش دوم شد و هم اکنون سالها از آن می گذرد و کتابهای بسیاری با نگارشهای قوی در دانشگاههای معتبر دنیا تدریس می شود و ما تازه این کتاب را منتشر کردیم.

به گفته وی کتابهای جایگزین بسیاری وجود داشت که می توانست نتایج پر بارتری داشته باشد.

در ادامه این نشست دکتر تژا میرفخرایی استاد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگر برتر فرهنگی سال 84 نیز با تشکر از دکتر بدیعی برای نثر روان این کتاب گفت: یکی از نکات مثبت کتاب نظریه ها و پژوهشهای ارتباط جمعی ترجمه روان دکتر بدیعی است که برای دانشجویان بسیار مرجع خوبی است.

وی ادامه داد: این کتاب با اشکالات ویراستاری همراه است اما در آن روابط و نظریه های ارتباطات به خوبی توضیح داده شده است.

دکتر میر فخرایی این کتاب را برای کلاسهای اقناع و تبلیغ و ارتباط جمعی در مقطع لیسانس مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حالی که دانشگاههای ما به سمت جزوه نگاری حرکت می کنند این کتاب با دربرگرفتن نظریه ها و روشها می تواند پاسخگو باشد.

دکتر بدیعی نیز در پاسخ به انتقادهای مطرح شده گفت: این که کتاب برای 29 سال پیش است ربطی به ترجمه اش ندارد و می تواند یک مرجع باشد.

وی ادامه داد: این که دانشگاهها به سوی جزوه نگاری پیش می رود خطر بزرگی است که سواد علمی کشور را تهدید می کند و نباید اساتید اجازه این موضوع را بدهند.

وی در پایان با تاکید بر این که محتوای کتاب و علوم آن بر عهده نویسنده است بیان داشت: تنها نقد به ترجمه را می پذیرم و این که برخی لغات باید اصلاح شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed