تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات محیطی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 6 مهرماه 1389  

 

توسعه تابلویی تبلیغاتی که آرزوی عابران را برآورده می‌کند!

 
 

ژاپنی‌ها تابلوهای تبلیغاتی را ابداع کردند که آرزوهای عابران را براساس چهره تشخیص داده و آگهی های لازم را برحسب این آرزوها به عابران نشان می دهد.  

 
 

ژاپنی‌ها تابلوهای تبلیغاتی را ابداع کردند که آرزوهای عابران را براساس چهره تشخیص داده و آگهی های لازم را برحسب این آرزوها به عابران نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ژاپن کشور فناوریهای عجیب و غریب است. از روباتهای انسان نما با تواناییهای ویژه که بگذریم به تابلوهای تبلیغاتی می رسیم که نه تنها هوشمند هستند بلکه از قدرت ذهن خوانی نیز برخوردارند.

این تابلوهای تبلیغاتی تعاملی که از سرزمین آفتاب تابان طلوع کرده اند قادرند آرزوها و تمایلات عابران را تشخیص دهند و براساس این تمایلات آگهی های خود را به آنها عرضه کنند.

این تازه ترین یافته دیجیتالی است که می تواند به طور کامل دنیای ارتباطات را تغییر دهد. این تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی که به طور معمول در مراکز تجاری نصب می شوند با کمک یک نرم افزار پرقدرت می توانند خصایص اصلی عابران را تشخیص دهند و بلافاصله آگهی را به آنها نشان دهند که واقعا می تواند برای یک مشتری بالقوه جالب باشد. به این ترتیب شانس موفقیت آگهی و درصد خرید محصول عرضه شده افزایش می یابد.

این محصول جدید محصول شرکت الکترونیکی "ان. ای. سی" است.

براساس گزارش گاردین، هر چند این تابلوهای تعاملی بسیار جالب توجهند اما می توانند نمونه بازسازی شده ای از فیلم علمی تخیلی "گزارش اقلیت" (Minority Report) باشند.

در صحنه ای از این فیلم دیده می شود که تمایل تام کروز، شخصیت اصلی داستان توسط یک تابلوی تبلیغاتی تعاملی تشخیص داده می شود.

هرچند به نظر می رسد این تابلوهای تعاملی بتوانند تحولی در ارتباطات به ویژه بازاریابی و تبلیغات ایجاد کنند باوجود این می توانند حریم شخصی شهروندان را به شدت در معرض خطر قرار دهند.

"مارک راتنبرگ" مدیر مرکز اطلاعات حریم شخصی الکترونیک آمریکا در این خصوص توضیح داد: "ما انتظار نداریم که تابلوهای تبلیغاتی ما را به یاد بیاورند. شرکتهایی که علاقه وافری دارند که آرزوها و تمایلات ما را بشناسند به محض اینکه به هدف خود برسند به سختی می توان آنها را به عقب بازگرداند."

باوجود این، شرکت "ان. ای. سی" در واکشن به این نگرانیها توضیح داد: "از آنجا که سیستم ما تصاویر عابران را ذخیره نمی کند و تنها به ذخیره نتایج تحلیلها (سن و جنس عابر) می پردازد بنابراین به اعتقاد ما این تابلوها هیچ خطری برای حریم شخصی ندارند."

اولین نمونه های تابلوهای تبلیغاتی تعاملی شرکت "ان. ای. سی" چندان مطلوب نیستند اما از پتانسیل بالایی برای بهتر شدن برخوردارند.

درحال حاضر این تابلوها می توانند فورا سن متوسط، جنس و نژاد عابر را تشخیص دهند و چند لحظه بعد محصولی که به اعتقاد نرم افزار می تواند برای عابر جالب توجه باشد را برای وی تبلیغ کنند. برای مثال، اگر از مقابل تابلو یک زن جوان عبور کند به احتمال زیاد تابلو یک آگهی مربوط به عطر را ارائه می کند و این چیزی است که اگر یک مرد از مقابل آن رد شود هرگز تبلیغ نخواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed