تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مسائل صنفی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 23 شهریورماه 1389  

 

معافیت مالیاتی خبرنگاران نیازمند تصویب قانون است

 
 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع معافیت مالیاتی خبرنگاران، نیازمند آن است که این امر از طریق وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی پی‌گیری و تبدیل به قانون شود؛ صرف امضای تفاهمنامه از نظر قوانین رسمی برای این امر کفایت نمی‌کند. 

 
 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع معافیت مالیاتی خبرنگاران، نیازمند آن است که این امر از طریق وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی پی‌گیری و تبدیل به قانون شود؛ صرف امضای تفاهمنامه از نظر قوانین رسمی برای این امر کفایت نمی‌کند.

سید احسان قاضی‌زاده امروز در نشستی خبری در خصوص آخرین وضعیت بن‌‌کارت‌های هدیه خبرنگاران اظهار داشت: تا به امروز 8 هزار و 300 نفر از خبرنگاران در سراسر کشور این بن‌‌کارت‌ها را دریافت کرده‌اند که از این تعداد 5 هزار بن‌کارت در 29 استان کشور توزیع شده و 3 هزار و 300 بن کارت نیز مربوط به تهران بوده است.

وی با بیان اینکه در لیست ارائه شده از سوی مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌ها متأسفانه برخی از خبرنگاران اسامی آنها قید نشده بود، خاطرنشان کرد: از نشریات و خبرگزاری‌ها درخواست کردیم که لیست تکمیلی خود را به معاونت مطبوعاتی ارسال کنند و اقدامات لازم جهت صدور بن‌‌کارت این عده از خبرنگاران که در مرحله اول نتوانستند بن‌کارت‌های خود را دریافت کنند، در حال انجام است؛ در این لیست تکمیلی، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان نیز تحت پوشش خواهند بود.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات از سوم تا دهم آبان

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در خصوص نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال از سوم تا دهم آبان ‌ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود؛ سعی ما در نمایشگاه مطبوعات امسال بر این بوده که در بخش بین‌المللی رسانه‌های خارجی حداکثر حضور را داشته باشند و نمایشگاه امسال با ویژگی‌های خاص و همراه با بخش‌های جمعی برگزار می‌شود.

قاضی‌زاده ضمن درخواست از اهالی رسانه برای ارسال آثار خود در حوزه‌های خبر، تحلیل و گزارش در موعد مقرر تصریح کرد: یکی از معیارهای معاونت مطبوعاتی برای ارائه تسهیلات در آینده، میزان حضور فعال در وقایع ملی مانند نمایشگاه و جشنواره مطبوعات خواهد بود، هرچه این حضور قوی‌تر باشد، از امتیازات ویژه و اولویت بیشتر برخوردار خواهند بود.

«خبر» در جشنواره هفدهم مورد داوری قرار خواهد گرفت

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص نحوه داوری آثاری که در بخش خبر ارسال می‌شود، با توجه به این نکته که در فراخوان جشنواره امسال بخش خبر حذف شده و تحلیل جایگزین آن شده است، گفت: قطعاً در جشنواره امسال خبر، مورد داوری قرار خواهد گرفت و هیچیک از اخبار ارسالی حذف نخواهد شد همچنین در این جشنواره برای خبر یک بخش مجزا در نظر گرفته شده است و داوران حوزه خبر با داوران حوزه تحلیل متفاوت خواهند بود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص موضوع معافیت مالیاتی خبرنگاران که چندی پیش از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شد، اظهار داشت: طبق قانون، معافیت مالیاتی که هم‌اکنون اعمال می‌شود، معافیت مالیاتی دفاتر نشریات است و آنچه به عنوان معافعیت مالیاتی خبرنگاران از سوی سازمان مالیاتی عنوان شده، نیازمند تصویب قانون جدید است.

معافیت مالیاتی خبرنگاران نیازمند تصویب قانون جدید است

قاضی‌زاده متذکر شد: اگر تصمیمی برای انجام معافیت مالیاتی خبرنگاران وجود دارد، این موضوع نیازمند آن است که از طریق وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی پی‌گیری شود و تبدیل به قانون شود؛ صرف امضای تفاهمنامه از نظر قوانین رسمی برای این امر کفایت نمی‌کند.

شهرداری اجازه پلمب کردن دفاتر نشریات را ندارد

وی در خصوص اقدام اخیر شهرداری در پلمب کردن دفاتر برخی از نشریات به بهانه فعالیت در ساختمان‌های غیر‌تجاری گفت: براساس قانون، شهرداری اجازه چنین اقدامی را ندارد، ما اعتراض خود در این خصوص را به شهرداران مناطق اعلام کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز به صورت موردی در حال پیگیری این پرونده‌ها هستیم.

بازنشتگی پیش از موعد خبرنگاران اجرایی شده است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع بازنشستگی پیش از موعد خبرنگاران با سابقه 20 سال خدمت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این قانون با اصلاحات جدیدی که در آن اعمال شده در حال اجرا است و مواردی را از بین خبرنگاران داشته‌ایم که با 20 سال سابقه خدمت بازنشست شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت بازنشستگی با 20 سال سابقه خدمت، این موضوع در میزان حقوق بازنشستگی افراد تأثیر خواهد داشت یا خیر گفت: تمام حقوق و مزایای افرادی که طبق این قانون بازنشست می‌شوند، معادل سنوات 30 ساله محاسبه می‌شود.

قاضی‌زاده در خصوص معیار و ملاک خبرنگار بودن افرادی که در نشریات و خبرگزاری مشغول به فعالیت هستند، گفت: معیار سازمان تأمین اجتماعی برای احراز این موضوع، تنها اعلام معاونت مطبوعاتی است و طبق معیارهای این معاونت، قانون بازنشستگی پیش از موعد شامل تمام خبرنگاران، دبیران، سردبیران، عکاسان، ویراستاران خبر و کاریکاتوریست‌ها در تمام نشریات و خبرگزاری‌ها می‌شود.

رئیس‌جمهور دستور پرداخت هدیه 400 هزار تومانی را صادر کرده است

وی در خصوص هدیه 400 هزار تومانی رئیس‌جمهور به خبرنگاران نیز گفت: پرداخت هدیه رئیس جمهور به تصویب نهایی رسیده و رئیس‌جمهور دستور پرداخت این هدیه را صادر کرده است؛ لیست نهایی خبرنگاران توسط معاونت مطبوعاتی در حال تنظیم است که با تکمیل آن، برای نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد و در نیمه دوم سال جاری این هدیه نیز به تمام خبرنگاران پرداخت خواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed