درآمد تبلیغی روزنامههای آمریکایی در سه ماهه دوم سال جاری 5.55 درصد کاهش یافت اما کند شدن نرخ کاهش آن خبر خوبی برای این صنعت آشفته محسوب میشود.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام انجمن روزنامه آمریکا، درآمد تبلیغات آنلاین و چاپی روزنامههای آمریکایی از 6.82 میلیارد دلار در یک سال قبل به 6.44 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافت.
درآمد تبلیغی برای شانزدهمین سه ماهه متوالی کاهش یافته اما کاهش 5.55 درصدی نسبت به سه ماهههای قبلی بهبود یافته بود. درآمد تبلیغی در سه ماهه نخست سال جاری 9.7 درصد و در سه ماهه پایانی سال گذشته 23.7 درصد کاهش یافته بود.
بر اساس آمار انجمن روزنامه آمریکا، درآمد تبلیغ چاپی در سه ماهه دوم 7.62 درصد کاهش یافته و به 5.6 میلیارد دلار رسید در حالی که درآمد تبلیغ آنلاین 13.9 درصد افزایش یافته و به 743.9 میلیون دلار رسیده است. در سه ماهههای قبلی هم درآمد تبلیغ چاپی به ترتیب 11.42 درصد، 25.63 درصد، 28.95 درصد و 30.15 درصد کاهش یافت.
روزنامهها در سراسر آمریکا گرفتار کاهش درآمد تبلیغی، افت تیراژ و روی آوردن خوانندگان به اخبار آنلاین رایگان هستند.
این صنعت با موجی از ورشکستگیها، اخراج کارمندان و تعطیلی شامل اعلام ورشکستگی شرکت تریبون که دارنده روزنامه های شیکاگو تریبون، لسآنجلس تایمز و روزنامههای بزرگ دیگر است، مواجه شده است.
نشریه کریستین ساینس مونیتور با صد سال سابقه فعالیت و سیاتل پست اینتلیجنسر سال گذشته انتشار به صورت تمام آنلاین را آغاز کردند.
با فرار درآمد تبلیغی، مدیران ارشد روزنامههای آمریکایی که در راس آنها، روپرت مرداک، صاحب امپراطوری رسانهیی نیوزکورپ قرار دارد، در حال بررسی مطالبه هزینه از خوانندگان برای دسترسی به اخبار در وب هستند.