تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‌های ماهواره‌ای

تاریخ ارسال: جمعه، 19 شهریورماه 1389  

 

شبکه آی.فیلم افتتاح شد

 
 

با حضورسید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما شبکه تلویزیونی آی فیلم افتتاح شد. 

 
 

ایلنا - با حضورسید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما شبکه تلویزیونی آی فیلم افتتاح شد.

در مراسم افتتاح شبکه فیلم و سریال به زبان عربی "آی فیلم" با اشاره به جذابیت و تاثیرگذاری ساختارهای نمایشی گفت: فیلم ها و سریال های جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از فضای پاک و معنوی و قابلت های حرفه ای و هنری حامل ارزش های انسانی و اسلامی به مخاطبان جهانی خود خواهند بود. آقای ضرغامی با اشاره به تولید سالانه بیش از2000ساعت فیلم و سریال در رسانه ملی و ظرفیت بالای سینمای کشور در پشتیبانی از این شبکه افزود: شبکه "آی فیلم" گمشده بسیاری از مردم جهان به ویژه جوامع اسلامی است که با بی صبری منتظر آغاز به کار آن هستند. رییس سازمان صدا و سیما اضافه کرد: ابتذال شدید و استفاده گسترده ابزاری از زن در تولیدات نمایشی جهان و نبود احساس آرامش در خانواده ها در هنگام تماشای این برنامه ها باعث خواهد شد شبکه فیلم و سریال جمهوری اسلامی ایران "آی فیلم" به سرعت در میان خانواده ها گسترش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت:‌ سینما و تلویزیون ایران با پشتوانه ذخایر ناب اسلامی و ایرانی و الهام گرفتن از روح لطیف انسانی، زبانی گویا برای بیان حقایق ناب به مردم جهان است. به گزارش خبرنگار ما؛ سید محمد حسینی در مراسم افتتاح شبکه ماهواره ای IFILM افزود: آثار سینما و تلویزیون ما با نگاه انسانی و آرمانی به تاریخ و هویت انسان و نگاه اسلامی به خانواده به طور یقین بر دل مردم منطقه خواهد نشست و به زودی جایگاهی ویژه برای خود باز خواهد کرد. وی اضافه کرد: از طریق این شبکه تاثیرگذار می توان چهره نادرستی که دشمنان در جهان علیه ما رقم می زنند و همچنین تلاش آنان برای تبلیغ اسلام ستیزی و ایران هراسی را ناکام کنیم و روح لطیف ایرانی را به مردم جهان نمایش دهیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه آمادگی کامل دارد در فصل جدید فعالیت های خود برای ساخت فیلم های تاثیرگذار در بیان سیمای واقعی انقلاب، با سازمان صدا و سیما برای گسترش برنامه های شبکه IFILM همکاری داشته باشد. حسینی گفت: صدا و سیما و سینما به رغم گستردگی تجهیزات رسانه های غربی با اتکا به محتوای ارزشمند خود می توانند رقابتی جدی و پایاپای با آنان داشته باشند. وی افزود: به طور مثال می توان به فیلم "بشارت منجی" اشاره کرد که پس از موفقیت فراوان در نمایش در کشورهای مختلف عربی هم اکنون در حال دوبله به زبان های پرتغالی و اسپانیایی برای نمایش در کشورهای آمریکای جنوبی از جمله برزیل و آرژانتین است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شبکه بین المللی ماهواره ای Ifilm به دور از مفاهیم رایج خشونت و ناهنجاری های مورد توجه رسانه های غربی به زودی جایگاه مناسب خود را در منطقه و جهان کسب خواهد کرد. شبکه ماهواره ای بین المللی IFILM با داشتن پشتوانه غنی آثار هنری ایرانی و با رویکرد آشنا کردن جامعه 300 میلیونی عرب زبانان جهان با تاریخ و هنر غنی ایران راه اندازی شده است. این شبکه در تلاش خواهد بود تا با پخش برنامه های آموزنده و ارائه تصویر حقیقی از ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی ایران، دوستی و محبت بین ایرانیان و عرب زبانان جهان را تقویت کند. در میان کشورهای صاحب صنعت فیلم سازی در جهان، جمهوری اسلامی ایران باتولید سالانه60تا70فیلم بلند سینمایی، حدود1000ساعت مجموعه تلویزیونی و170عنوان تله فیلم به عنوان یکی از کشورهای شاخص در این عرصه به شمار می رود.
معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در سخنرانی خود در آغاز این مراسم گفت: این شبکه هم اکنون4200ساعت فیلم و سریال که1056ساعت آن دوبله عربی شده است آماده نمایش دارد.

محمد سرافراز افزود: علاوه بر فیلم و سریال تلویزیونی، برگزیده فیلم های سینمای ایران در بخش هایی همچون تاریخ اسلام و ایران، داستان های قرآنی، خانوادگی، پلیسی و طنز از این شبکه پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: این شبکه هم اکنون از ماهواره های "عرب ست" و "نایل ست" پخش می شود و تلاش داریم به زودی ماهواره های پخش کننده را افزایش دهیم ضمن این که اطلاعات این شبکه در پایگاه اینترنتی به نشانیwww.ifilm.ir به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی درج شده است.

معاون برونمرزی سازمان صدا و سیما از بازتاب مثبت راه اندازی این شبکه در کشور های عربی خبر داد و افزود : از 700 شبکه عرب زبان که هم اکنون به صورت ماهواره ای برنا مه پخش می کنند 21 شبکه فیلم سریال است که عمده فیلم و سریال های این شبکه ها از کشورهای آمریکا ،مصر ،سوریه و ترکیه است و "آی فیلم " تنها شبکه اسلامی است که تولیدات متناسب به فرهنگ ملل مسلمان پخش خواهد کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed