در یک پیروزی کم سابقه برای سونی در برابر حریف قدیمیاش، برای نخستین بار در ماه اوت دستگاه پخش موسیقی قابل حمل واکمن از آیپاد در ژاپن پرفروشتر شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی شرکت پژوهش بازاریابی BCN Inc، سهم سونی از بازار دستگاههای پخش موسیقی قابل حمل ژاپن در ماه گذشته به 47.8 درصد رسید که بیشتر از سهم 44 درصدی اپل بود.
سونی با رقابت شدید از سوی آی پاد و محصولات دیگری مانند سیستم بازی ویدیویی Wii نینتندو مواجه شده که کنسول بازی پلی استیشن این شرکت را به چالش کشیده است.
به گفته تحلیلگران BCN، از سال 2001 که دستگاه پخش موسیقی اپل در ژاپن عرضه شد، برای نخستین بار است که واکمن در فروش ماهانه از آی پاد پیشی میگیرد.
بر اساس این گزارش اپل به تازگی مدل باریک جدیدی از آی پاد را به همراه یک شبکه اجتماعی موسیقی محور در آی تیونز به نمایش گذاشته است.
عرضه واکمن در سه دهه قبل شیوه گوش کردن مردم به آهنگ را متحول کرد و به سونی کمک کرد به یک غول الکترونیکی جهانی تبدیل شود اما در سالهای اخیر این دستگاه در تلاش برای برابری با موفقیت آی پاد اپل بوده که در کمتر از شش سال پس از عرضه در سال 2001 صد میلیون دستگاه فروش کرد.