تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 10 شهریورماه 1389  

 

سینماها از فردا به استقبال اکران عید فطر می‌روند

 
 

آغاز نمایش پنج فیلم تازه از فردا پنجشنبه 11 شهریورماه سیمایی تازه به سالن‌های سینما می‌دهد و رقابت برای فتح گیشه شروع می‌شود. 

 
 

آغاز نمایش پنج فیلم تازه از فردا پنجشنبه 11 شهریورماه سیمایی تازه به سالن‌های سینما می‌دهد و رقابت برای فتح گیشه شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلمهای سینمایی "یک اشتباه کوچولو" به کارگردانی محسن دامادی، "کارناوال مرگ" ساخته حبیب‌الله کاسه ساز، "یک جیب پرپول" به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی، "از ما بهترون" ساخته مهرداد فرید و "فاصله" به کارگردانی کامران قدکچیان از روز 11 شهریورماه روی پرده می‌روند و اکران آنها برای عید فطر ادامه دارد.

"یک اشتباه کوچولو"دومین فیلم بلند سینمایی محسن دامادی است که از ساخت آن دو سال می‌گذرد. این فیلم برای مدتی در انتظار پروانه نمایش و در نوبت اکران بود. "یک اشتباه کوچولو" در ژانر کمدی ساخته شده و با فیلمهایی که بعد از آن دامادی با عنوان "خانواده ارنست" و "فرش قرمز" ساخته تفاوتهایی دارد.

وی در این فیلم از حضور بازیگرانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، شیلا خداداد، مریلا زارعی و.. استفاده کرده است. طراحی تیتراژ این فیلم نیز برعهده شریفی نیا بوده است. فیلمهای بعدی این کارگردان سینما هنوز اکران عمومی نشده و نمی‌توان به طور قطعی درباره آثار وی و موفقیت آن در گیشه صحبت کرد.

اما از آن جا که بیشتر آثار کمدی در سینمای ایران با حضور بازیگران چهره مورد توجه قرار می‌گیرند و با فروش خوبی روبرو می‌شوند می‌توان به این فیلم به طور نسبی امیدوار بود. اما نباید فراموش کنیم که فیلمهای "یک جیب پر پول" و "از ما بهترون" نیز از حضور بازیگران کمدی بهره برده اند.

"کارناوال مرگ" اولین فیلم بلند سینمایی حبیب الله کاسه‌ساز است که در ژانر پلیسی - معمایی ساخته شده است. البته بخشهایی از این فیلم را رضا اعظمیان ساخته که پس از مدتی وی کارگردانی آن را به طور کامل به کاسه‌ساز که تهیه‌کننده فیلم است واگذار کرد.

در این فیلم بهرام رادان، فرامرز قریبیان، الناز شاکر دوست، میر طاهر مظلومی و... بازی کرده اند. "کارناوال مرگ" داستان یک قاتل زنجیره ای که به دلیل مرگ همسر خود تصمیم به قتل زوج‌های جوان می‌گیرد. حضور بازیگرانی چون رادان و شاکر دوست می‌تواند به جذب مخاطبین این فیلم کمک کند. اما باید به یاد داشته باشیم که چند سالی از تولید این اثر می گذرد و گریم بازیگران مربوط به گذشته است.

تولید فیلمهای پلیسی- معمایی در سینمای بسیار محدود است و اگرچنین آثاری از فیلمنامه خوب و ساختاری مناسب برخوردار باشند، می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند. اما با توجه به خط قرمزهایی که در این حوزه وجود دارد کمتر اثر قابل قبولی ساخته می‌شود. البته فیلم "مقلد شیطان" که اکران آن مدتی پیش آغاز شده است نیز در این ژانر ساخته شده که متاسفانه به دلیل مشکلاتی در تبلیغات نتوانست به گیشه مناسبی دست پیدا کند. اما اکران این دو فیلم در یک ژانر می‌تواند بر تغییر ذائقه مخاطب تاثیر بگذارد.

"از ما بهترون" سومین فیلم بلند سینمایی مهرداد فرید است که از فضای کاملا متفاوت با دیگر آثار وی برخودار است. این فیلم داستان روزنامه نگاری است که سوژه رمالی را دنبال می‌کند و خود کم کم در گیر این سوژه می‌شود. این فیلم می‌تواند برای قشر روزنامه نگار جذاب باشد.

وی در این فیلم تلاش کرده به شرایط حرفه‌ای روزنامه نگاران و بحث مهاجرات آنها بپردازد و تلاش کرده از رگه‌های طنز در آن استفاده کند و همچنین حضور رضا عطاران و بازی متفاوت او و الناز شاکردوست در این فیلم می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند.

"فاصله" نوزدهمین فیلم بلند سینمایی کامران قدکچیان است. که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمد و طبق شنیده‌ها اثری متفاوت در کارنامه این کارگردان است. در این فیلم فرامرز قریبیان، الناز شاکردوست، پژمان بازغی و... بازی کرده‌اند.

این فیلم داستانی اجتماعی درباره روابط زن و شوهرها دارد. فیلمنامه این فیلم را قربان‌ محمدپور نوشته است. فیلم قبلی این کارگردان با عنوان "سوغات فرنگ" اثری طنز بود که گیشه نسبتا معمولی داشت. از اکران "سوغات فرنگ"حدود چهار سال می‌گذرد.

"یک جیب پرپول" ساخته قدرت الله صلح میرزایی مانند کار قبل این کارگردان در ژانر کمدی ساخته شده و صلح میرزایی در آن از بازیگران کمدی عامه پسند بهره برده است."دلداده" فیلم قبلی این کارگردان فروش خوبی داشت.

در "یک جیب پرپول" که هنوز نمی‌توان درباره گیشه آن به طور قطعی صحبت کرد، سیدجواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، آناهیتا همتی، شهره لرستانی، یوسف صیادی، محسن قاضی‌مرادی، احمد پورمخبر، حسین هادیان‌فر، روح الله ‌مفیدی، سیدرضا حسینی، صدیف آرمیده و علی صالحی بازی کردند.

برنامه اکران دوم عیدفطر با وجود فیلمهایی چون "سن پترزبورگ"، "لطفا مزاحم نشوید"و... می‌تواند برای مخاطب جذابتر باشد. فیلمهایی در این زمان به نمایش در می‌آیند که حاشیه‌های زیادی داشته‌اند و برخی از آنها در جشنواره فیلم فجر جوایز زیادی از آن خود کرده‌اند و به نوعی مخاطب منتظر دیدن آنها است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed