غول ناشر استرالیایی فیرفاکس مدیا که به تازگی بازگشت به سود خود را اعلام کرده، قصد دارد برای محتوای آنلاین خود هزینه مطالبه کند.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام فیرفاکس، مخاطبان شبکه دیجیتالی این شرکت طی سال گذشته 18 درصد رشد داشتهاند و اکنون در ماه 30 میلیون کاربر منحصر دارد و کسب و کار آنلاین این گروه یکی از بخشهای دارای سرعت رشد بالا و دومین بخش پرسود محسوب میشود.
نسخه آنلاین و اشتراکی "استرالین فایننشیال ریویو"، نشریه اقتصادی مهم این گروه، رشد درآمد قوی داشته و فیرفاکس اکنون اعلام کرده که برای عرضه محتوای پولی در پلتفرم های آنلاین و موبایل خود برنامهریزی کرده است.
شرکت رسانهیی نیوزکورپ روپرت مرداک در حال حاضر محتوای پولی را برای نشریههایش در انگلیس معرفی کرده و انتظار میرود این سرویس را تا اواخر سال جاری به استرالیا گسترش دهد.
مرداک رایانههای لوحی مانند آی پد را عامل تغییردهنده برای سازمانهای خبری توصیف و عنوان کرده که مطالبه هزینه برای محتوا و عرضه محتوا در پلتفرمهای موبایل استراتژی درستی برای رشد آینده است.
فیرفاکس که داراییهای رسانهیی در نیوزیلند و آمریکا دارد، پیش از این برنامههای ویژه استفاده در تلفن هوشمند و رایانه لوحی برای شماری از محصولاتش عرضه کرده و تمامی روزنامههایش شامل 160 نشریه منطقهیی را آنلاین کرده است.
این گروه رسانهیی ناشر سیدنی مورنینگ هرالد و Age و صاحب شبکه رادیویی ملی و همچنین چندین عنوان مجله است و رقیب بزرگش نیوز لیمیتد به شمار میرود که یکی از زیرمجموعههای نیوزکورپ است.