تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 28 مردادماه 1389  

 

کتاب روش‌های تحقیق در آینده‌‌پژوهی منتشر شد

 
 

کتاب روش‌های تحقیق در آینده‌پژوهی از سوی مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر شد.  

 
 

کتاب روش‌های تحقیق در آینده‌پژوهی از سوی مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر شد.

این کتاب را آرمین امیر تالیف کرده و ویراستاری علمی آنرا دکتر اسماعیل سعدی‌پور انجام داده است.

آینده پژوهان معتقدند که «اکنون» طیف وسیعی از آینده‌های ممکن را در بردارد که بخشی از آنها باورپذیرتر یعنی قابل دسترس‌تر از بقیه هستند. از این رو باید تلاش کنیم با «تغییر و اصلاح» وضع کنونی به «آینده باورپذیر مطلوب» خود دست یابیم. به عبارت دیگر، «اکنون» را طوری بسازیم تا «آینده» همان چیزی شود که مطلوب ماست. این رویکرد بر اغلب مطالعات آینده پژوهی حاکم است و این کتاب نیز با این نگاه تهیه شده است.

کتاب «روش‌های آینده پژوهی» از جمله آثاری است که با هدف معرفی روش‌های کارآمد برای مطالعات آینده پژوهانه از سوی مرکزتحقیقات منتشر شده است.

کتاب حاضر ضمن معرفی آینده پژوهی و مفاهیم آن، سه روش مؤثر در مطالعات آینده پژوهی را که اغلب به طور همزمان از آنها استفاده می‌شود، طی فصل‌های جداگانه به تفصیل مورد بحث قرار می‌دهد. این سه روش عبارتند از: سناریونویسی، دلفی و تحلیل لایه‌لایه‌ای علت‌ها.

فصل پنجم به معرفی اجمالی چند روش دیگر اختصاص دارد تا چشم‌‌اندازی از جایگاه روش‌های دیگر نیز به خواننده ارائه کند. فصل آخر کتاب به بحثی زیر بنایی درباره روش‌ها در آینده پژوهی و نقش آینده پژوهی در آینده می‌پردازد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed