تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مخاطرات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 27 مردادماه 1389  

 

قید ۲۰ سال فعالیت برای احتساب زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری حذف شد

 
 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گفت: قید 20 سال فعالیت در حرفه خبرنگاری برای احتساب زیان آور بودن این حرفه، حذف شد. 

 
 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گفت: قید 20 سال فعالیت در حرفه خبرنگاری برای احتساب زیان آور بودن این حرفه، حذف شد.

احسان قاضی زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر این اساس، حتی اگر فردی پنج سال در این حرفه مشغول باشد، هر سال کاری اش، یک و نیم سال محسوب می شود.

وی افزود: سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری، در گدشته نیز در قانون مشاغل سخت و زیان آور وجود داشت اما در آن قانون قید شده بود، فرد خبرنگار باید به مدت 20 سال در این حرفه فعالیت داشته باشد تا هر سال کاری اش، یک سال و نیم محسوب شود.

به گفته مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری، همزمان با روز خبرنگار در هیات وزیران تصویب شده است.

اعطای مجوز برای فعالیت نشریات 70 درصد رشد داشته است

قاضی زاده با بیان اینکه در دولت نهم و دهم فعالیت نشریات 70 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: در ابتدای دولت نهم، یک هزار و 900 نشریه در کشور فعالیت داشت که اینک این به سه هزار و 300 نشریه افزایش یافته است.

وی گفت: نشریات محلی و استانی نیز طی این سال ها تقویت شده که این امر نشان از عزم راسخ دولت برای تعامل با رسانه ها و مطبوعات دارد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات خبرنگاران افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی مطبوعات و در راستای حمایت از رسانه ها و خبرنگاران، در سال های اخیر فعالیت های بسیار خولی را انجام داده که از این جمله می توان به ایجاد بانک اطلاعات خبرنگاران اشاره کرد.

قاضی زاده تصریح کرد: این بانک مبنای اعطای تسهیلات دولت به خبرنگاران است و هر تسهیلاتی که از سوی دولت به اهالی رسانه اختصاص یابد، با اتکا به اطلاعات ثبت شده در این بانک، پرداخت می شود.

قاضی زاده یادآور شد: تا کنون اطلاعات هشت هزار و 300 خبرنگار از نشریات ملی، سراسری و محلی در این بانک ثبت نام شده است.

وی، بیمه تکمیلی خبرنگاران را از دیگر اقدامات در این حوزه خواند و گفت: به منظور تامین امنیت شغلی و مشخص شدن جایگاه شغلی خبرنگاران این اقدام برای نخستین بار طی 30 سال گذشته محقق شد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی همچنین به راه اندازی خانه های مطبوعات اشاره کرد و افزود: تا چند ماه قبل فقط در 17 استان کشور خانه مطبوعات تشکیل شده بود که طی ماههای اخیر این تشکل حرفه ای در تمام استان ها فعالیت خود را آغاز کرده تا ارتباطات رسانه ای در عرصه مطبوعات تقویت شود.

وی همچنین از تشکیل شورای مرکزی خانه مطبوعات کل کشور در تهران خبر داد و گفت: این امر نشان دهنده رابطه اداره کل مطبوعات داخلی با نهاد ها و اصناف رسانه ای و مطبوعاتی است.

قاضی زاده تصریح کرد: در قبال این خدمات از مطبوعات و رسانه های کشور انتظار می رود که در راستای آزادی فعالیت های رسانه ای، حاکمیت اخلاق رسانه ای در فعالیت های خبری، صداقت، شفافیت و صحت در فعالیت خبری گام بر دارند.

وی گفت: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، علاوه بر حمایت از رسانه بر فعالیت های آنان نیز نظارت دارد که این دو در کنار یکدیگر معنا پیدا می کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed