تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 27 مردادماه 1389  

 

توییت‌های سرخ

 
 

کره شمالی که نمی‌خواهد در جنگ لفظی با کره جنوبی و آمریکا کم بیاورد، در پاسخ به انتقادات این دو کشور دسترسی به توییتر و یوتیوب را آزاد کرد. 

 
 

روزنامه فناوران اطلاعات، علی ارسلان شهلا - وب سایت خبری Uriminzokkiri.com که یکی از سایت‌های وابسته به دولت کره شمالی است، هفته گذشته در اعلامیه‌ای از ایجاد اکانتی در توییتر و یوتیوب با نام کاربری این وب سایت خبر داد.

از ماه ژوئیه گذشته تا به حال اکانت Uriminzokkiri بیش از 80 فایل ویدیویی در سرویس به اشتراک‌گذاری تصاویر ویدیویی یوتیوب به ثبت رسانده است.

اکثر تصاویر ویدیویی این اکانت که وابسته به دولت کره شمالی است، دولت کره جنوبی و ایالات متحده را به دلیل غرق کردن ناو جنگی این کشور در ماه مارس گذشته محکوم می‌کند. در این حادثه 46 ملوان کره‌ای کشته شدند.

راوی یکی از این تصاویر ویدیویی می‌گوید: آنهایی که از افروختن آتش جنگ لذت می‌برند، محکوم به سوختن در شعله‌های همان آتش هستند.

همچنین در تصویر ویدیویی دیگری با عنوان «چه کسی در جنگ کره شمالی و آمریکا پیروز می‌شود؟» راوی ادعا می‌کند که کره شمالی به فناوری هم جوشی هسته‌ای دست پیدا کرده است.

کره شمالی ماه مه گذشته اعلام کرد دانشمندان این کشور موفق به دستیابی به فناوری جوش هسته‌ای شده‌اند اما کارشناسان به این ادعا با دیده تردید می‌نگرند.

کلیپ ویدیویی دیگری وزیر خارجه کره جنوبی را مورد تمسخر قرار می‌دهد، او را نوکر آمریکا می‌خواند و می‌گوید: او زندگی‌اش را از ساییدن کف زمین پنتاگون می‌گذراند.

اکانت توییتر Uriminzokkiri که پنجشنبه هفته گذشته ایجاد شد در زبان کره ای به معنای «ملت ما» است. این اکانت در کمتر از یک هفته بیش از سه هزار تعقیب‌کننده (Follower) را به خود کشانده است.

این اکانت در توییتر تا دیروز 11 لینک را ارسال و آمریکا و کره جنوبی را به انتقام بیرحمانه تهدید کرده است.

همچنین در یکی از این لینک‌ها دولت کره جنوبی «بازیچه ایالات متحده» لقب گرفته است.

لی جونگ جو، سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد این وزارتخانه نمی‌تواند ارتباط اکانت Uriminzokkiri با دولت کره شمالی را تایید کند. این در حالی است که فیدهای توییتر این اکانت، اخبار مشابه رسانه‌های دولتی کره شمالی را دربر دارد.

وب‌سایت Uriminzokkiri که به وسیله کمیته دولتی «اتحاد صلح‌آمیز سرزمین پدری» در شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی مدیریت می‌شود، در کره جنوبی مسدود است. کاربران اهل کره جنوبی هنگام دسترسی به این وب سایت با پیام «محتوای غیرقانونی» مواجه می‌شوند.

در حال حاضر دسترسی به 65 وب‌سایت حامی یا وابسته به کره شمالی از سوی «کمیسیون استانداردهای ارتباطات» کره جنوبی مسدود شده است. سخنگوی این کمیسیون اعلام کرد وب‌سایت‌های مورد نظر به اتهام نقض امنیت ملی و قوانین شبکه ارتباطات و اطلاعات کره جنوبی مسدود شده است.

این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: وب‌سایت Uriminzokkiri به دلیل برخورداری از محتوایی که به تجلیل، ستایش و تشویق یک نهاد علیه دولت کره جنوبی می‌پردازد و در نتیجه ترس و وحشت عمومی را بر می‌انگیزد، مسدود شده است.

کمیسیون استانداردهای ارتباطات کره جنوبی نامی از این 65 وب سایت نبرد.

گفتنی است در صورتی که شهروندان کره‌ای به اتهام تلاش برای دسترسی به این‌گونه وب‌سایت‌ها دستگیر شوند، ممکن است به جریمه‌ای تا سقف 7 سال زندان محکوم شوند.

سخنگوی این کمیسیون در مورد تصمیم این نهاد برای مسدود کردن دسترسی به اکانت‌های Uriminzokkiri در توییتر و یوتیوب در کره جنوبی اظهار نظری نکرد اما با این حال اعلام کرد که چنین اقدامی محتمل است.

سخنگوی کمیسیون استانداردهای ارتباطات کره جنوبی گفت: ما توییتر و یوتیوب را کاملا فیلتر نخواهیم کرد، بلکه ممکن است دسترسی به چند اکانت خاص را مسدود کنیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed