تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 27 مردادماه 1389  

 

وب مرده است؛ ‌زنده باد اینترنت

 
 

بررسی ها نشان می دهد در حالی که روزگاری استفاده از وب بخش عمده زمان استفاده کاربران از اینترنت را به خود اختصاص می داد، هم اکنون برخی قابلیت های دیگر اینترنت مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.  

 
 

بررسی ها نشان می دهد در حالی که روزگاری استفاده از وب بخش عمده زمان استفاده کاربران از اینترنت را به خود اختصاص می داد، هم اکنون برخی قابلیت های دیگر اینترنت مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از وایرد، بر اساس برآوردهای شرکت سیسکو در حالی که در سال 1990 استفاده از وب و سایت های اینترنتی تقریباً معادل صفر بود، FTP معادل 57 درصد و ایمیل معادل 4 درصد از کاربری اینترنت را به خود اختصاص داده بود.

در همین زمان 5 درصد از کاربران اینترنت از سرویس های تلنت، 11 درصد از DNS و 24 درصد از دیگر سرویس ها استفاده می کردند.

اما ده سال بعد شرایط به طور کام تغییر است و وب با رشد تصاعدی حدود نیمی از کاربری اینترنت را به خود اختصاص داد، به گونه ای که برای بسیاری از کاربران اینترنت معادل همان وب یا www شده بود.

استفاده از FTP در سال 2000 از 57 درصد به زیر 10 درصد سقوط کرد و کاربری ایمیل هم به حدود 2 درصد رسید. در همین ایام شبکه های به اشتراک گذاری فایل موسوم به P2P و سرویس های ویدیویی رشد خود را آغاز کردند.

حال در سال 2010 شرایط کاملاً متحول شده است. به گونه ای که 51 درصد از کاربران اینترنت از آن برای مشاهده ویدیو و دسترسی به انواع خدمات VoD استفاده می کنند. 23 درصد مشتری شبکه های P2P هستند و تنها 23 درصد مشتری وب و وب سایت های اینترنتی هستند. همچنین استفاده از ایمیل و FTP نیز در حال نزول و نزدیک شدن به صفر است. ناظران معتقدند این روند در سال های آینده هم ادامه می یابد و از سهم وب به طور مرتب کاسته شده و کارکردهای چندرسانه ای اینترنت باز هم بیشتر می شود. اگر چه این آمار بر اساس ترافیک اینترنت در آمریکا تهیه شده، اما روندهای جهانی نیز این وضعیت را تایید می کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed