بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید، استفاده از شبکههای اجتماعی نظیر سایتهای فیسبوک، لینکداین و یوتیوب، سرویسهای ارسال پیام فوری، شبکههای بهاشتراکگذاری برنامهها و فایلهای صوتی و تصویری بین مراکز تجاری و سازمانی بسیار رواج یافته است.
به گزارش فارس به نقل از پیسیورلد، شرکت مطالعاتی و تحقیقاتی NewDiligence با انجام بررسیهای جدید خود روی 527 کاربر و مدیر IT دریافت، 60 درصد این افراد از سایتهای مربوط شبکههای اجتماعی استفاده میکردند و این در حالی است که 85 درصد شرکتکنندگان در این بررسیها نیز سرویسهای ارسال پیام فوری و شبکههای بهاشتراکگذاری فایلهای صوتی و تصویری را به کار میبردهاند.
بیش از نیمی از افرادی که در این تحقیق حضور داشتند، خاطرنشان کردند که سرویسهای بهاشترکگذاری فایلها را با هدف تجاری و سازمانی به کار میبردهاند و یکسوم آنها نیز اظهار داشتند که اشتراک فایلهای صوتی و تصویری را با اهداف شخصی انجام میدادهاند.
در این میان، 40 درصد به صورت شخصی از سیستمهای تلفن اینترنتی استفاده میکردند و 15 درصد سیستمهای آنلاین موجود را برای مخفی کردن هویت خود در اینترنت به کار میبردهاند.
حدود نیمی از این افراد اعلام کردند که با هدفهای تجاری، دستکم روزی یک بار به شبکههای اجتماعی اینترنتی سر میزنند که در این میان، سایتهای لینکداین، فیسبوک، یوتیوب، توئیتر و دیگ محبوبیت بیشتری دارند. بد نیست بدانید، این سایتهای اینترنتی برای کاربران عادی نیز از محبوبترین سایتها در حوزه شبکههای اجتماعی محسوب میشوند.
مهمترین هدفی که کاربران به واسطه آن به سایتهای مربوط به شبکههای اجتماعی سر میزنند شامل "ارتباطات شبکهای پیشرفته با همکاران "، "آموزش و دانستن در مورد همکاران "، "جستوجو "، "برگزاری جلسات ملاقات " و "بازاریابی و فروش کالاها " میشود.