بزرگترین تبلیغاتکنندگان فیس بوک، هزینههای خود در این شبکه اجتماعی را با عبور شمار مشترکان آن از مرز نیم میلیارد نفر، حداقل 10 برابر در سال گذشته افزایش دادند.
به گزارش ایسنا، به گفته مدیر عملیاتی فیس بوک، برخی از تبلیغات کنندگان هزینههایشان را تا 20 برابر یا بیشتر افزایش دادهاند.
قیمتهای تبلیغات این سایت حتی با وجود رشد داراییهای حاصل از رشد کاربران در این شبکه اجتماعی یا صفحاتی که میتوانند تبلیغات نمایش دهند، ثابت مانده است.
فیس بوک در حال جلب تبلیغاتکنندگان بوده و روند خریدهای خود را افزایش داده تا بتواند از بیش از 500 میلیون کاربری که برای استفاده از این سایت پول پرداخت نمیکنند، سود ببرد.
بر اساس گزارش بیزنیس ویک به نقل از منابع آگاه، دارنده این سایت که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است، ممکن است تا سال 2012 برای عرضه سهام عمومی دست نگه دارد تا مارک زوکربرگ، مدیر اجرایی فیس بوک زمان بیشتری برای افزودن به فروش و جلب کاربران داشته باشد.
این شرکت قصد دارد شرکتهای نوپای بیشتری را خریداری کند تا بتواند برای نگه داشتن کاربران در این وب سایت به مدت طولانیتر و نمایش تبلیغات برای آنها امکانات و ویژگیهای بیشتری را بسازد.
فیس بوک که در سال 2004 توسط مارک زوکربرگ که در آن زمان دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، در خوابگاه این دانشگاه بنیانگذاری شد به کاربران امکان میدهد، عکس، ویدیو، پیام کوتاه و اطلاعات دیگر را با گروههایی از دوستانشان به اشتراک بگذارند.
بر اساس اعلام کام اسکار، فیس بوک سال گذشته چهارمین وب سایت پربازدیدکننده در آمریکا پس از گوگل، یاهو و مایکروسافت شد. فروش فیس بوک ممکن است دست کم از 700 تا 800 میلیون دلار در سال گذشته به حداقل 1.4 میلیارد دلار در سال 2010 برسد.