تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: شنبه، 16 مردادماه 1389  

 

مرکز توسعه‌ی آی.تی وزارت ارشاد: ثبت بیش از ۱۴ هزار سایت مفید در کشور

 
 

رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، از ثبت بیش از 14 هزار سایت مفید از سوی مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی کشور خبر داد و گفت: یکی از کاربردهای مجتمع دیجیتالی فراهم ساختن همین فضای سالم و مطمئن برای استفاده جوانان و همچنین تولید محتوا است.  

 
 

رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، از ثبت بیش از 14 هزار سایت مفید از سوی مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی کشور خبر داد و گفت: یکی از کاربردهای مجتمع دیجیتالی فراهم ساختن همین فضای سالم و مطمئن برای استفاده جوانان و همچنین تولید محتوا است.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور اظهار کرد: غفلت مسوولان از رسانه‌های دیجیتال را تهدید برای هویت و فرهنگی ملی و اسلامی‌مان است. امروز کم‌تر کسی با مقوله رسانه‌های دیجیتالی نا آشنا و بیگانه است که این نشان از دامنه نفوذ و گستره این فن‌آوری دارد.

وی گفت: براساس پژوهشی که تابستان 87 در این مرکز صورت گرفته است، به طور میانگین، روزانه 3 ساعت از وقت دانش‌آموزان ایرانی در استفاده از رایانه صرف می‌شود که در مقایسه با میانگین چند دقیقه‌ای مطالعه کتاب، حاکی از گستره مخاطبان این حوزه است.

زارع‌پور تصریح کرد: اگر مسوولان فرهنگی از فرصت ایجاد شده در حوزه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی استفاده نکنند، این فرصت به یک تهدید برای فرهنگ دینی و ایرانی مبدل خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های این حوزه در دولت‌های پیشین، افزود: در قانون برنامه چهارم توسعه کشور که امسال هم تمدید شده است، باید در تمامی روستاهای کشور دفاتر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و در روستاهای که خانوار زیادتر داشته باشند، اینترنت به خانه‌ها برسند که این در حال حاضر در 10 هزار روستا محقق شده است.

رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی، با ابراز تأسف از اندیشیده نشدن تبعات بعدی گسترش زیرساخت‌ها بدون ارائه آموزش‌های لازم و کاربردی از این ابزار و فن‌آوری جدید، اظهار کرد: در دولت نهم این کار تحقق یافت و در حال حاضر ساز و کارهای نظارتی و تولیدی در این عرصه ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از بهمن ماه 86 تمامی نرم‌افزارهای تولید خارج و داخل کشور در وزارت ارشاد با حضور کارشناسان برجسته دینی متخصص در حوزه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی مورد بررسی قرار گرفته که با صدور مجوز، تأییدیه فعالیت و تولید دریافت می‌کنند.

زارع‌پور افزود: در حوزه بازی‌های رایانه‌یی نیز بنیاد بازی‌های یارانه‌یی در سال 88 تشکیل و آغاز به کار کرده است و رده بندی سنی تمامی بازیهای خارجی و داخلی در این بنیاد صورت می‌گیرد.

او با اشاره به استقبال نمایندگان و سفرای کشورهای خارجی از سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتالی کشورمان، افزود: تنها یکی از محصولات ما بیش از یک میلیون نسخه در خارج از کشور فروش داشته است زیرا فرهنگ ما مبتنی بر فطرت انسان و مقوله‌های انسانی است که این ویژگی را به هیچ وجه در محصولات خارجی نمی‌توان یافت.

وی ایجاد مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در مساجد را یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: اعضای کانون‌های مساجد با توجه به اینکه با محوریت مسجد به کارهای فرهنگی می‌پردازند، درصورت فراهم شدن بسترهای لازم می‌توانند نقش کلیدی و بسیار تأثیرگذاری در این عرصه داشته باشند.

زارع‌پور، با اشاره به استعدادهای خلاق موجود در این عرصه در استان کرمانشاه، گفت: این استان می تواند یکی از استان های تولید کننده محتوای فرهنگی و محصولات دیجیتالی در کشور باشد.

وی در ادامه بهره گیری دشمنان از فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتالی را یکی از قوی ترین ابزارهای جنگ نرم آنان عنوان کرد و گفت: نباید بگذاریم محتوای آلوده دشمن فضای اینترنت، نرم افزارها و بازی های رایانه ای را پر کند که در حال حاضر نیز این رویه را در پیش گرفته است.

این مقام مسوول، با اشاره به فعالیت‌های نظارتی و فیلترینگ سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی در این مرکز، اظهار کرد: دشمنان نظام هوشمندانه و هدفمند باورها و اعتقادات ما را هدف قرار داده‌اند و حتی گاهی با نامگذاری برخی از سایت‌ها به نام‌های اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) از این فضای ایجاد شده برای انتشار تصاویر مستهجن و فرهنگ بیگانه بهره می‌گیرند.

زارع‌پور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم با این ناهنجاری‌ها برخورد کنیم باید وارد عرصه تولید محتوایی شویم و با جایگزین کردن محتواهای مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خود به مقابله با هجمه‌های دشمن بپردازیم.

وی خطاب به مسوولان و فعالان این عرصه، گفت: اگر دست به دست هم بدهیم می‌توانیم این فضا را پالایش کرده و تمامی ایرانیان بیش‌ترین استفاده را کرده و کم‌ترین آسیب را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه اکنون دشمن وارد خانه‌های ما شده است، اظهار کرد: اگر غفلت کنیم دشمن از این روزنه ایجاد شده بنیان خانواده‌های ما را از هم می‌پاشاند.

وی نشان دادن فرصت‌ها و چالش‌های موجود در این عرصه را یکی از کارکردهای مرکز توسعه فن‌آوری و رسانه‌های دیجیتالی خواند و گفت: اگر محتویات مبتنی بر فرهنگ خود را برای عرضه به جوانان و مخاطبان این حوزه نداشته باشیم قطعاً ضربه‌ای خواهیم خورد که فرهنگ کشور نخواهد توانست کمر راست کند.

زارع‌پور با بیان اینکه در فاز اول افتتاح مجتمع‌های فرهنگی رسانه‌های دیجیتال در استان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم، بیان کرد: به زودی این مرکز را به تجهیزات تخصصی تولید نرم‌افزار مجهز خواهیم کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed