تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: شنبه، 16 مردادماه 1389  

 

وزیر ارشاد: طرح نظام جامع رسانه‌ای آماده است

 
 

سید محمد حسینی گفت: طرح نظام جامع رسانه ای آماده است و به زودی با هم اندیشی در دستور کار کمیسیون فرهنگی دولت قرار خواهد گرفت.  

 
 

سید محمد حسینی گفت: طرح نظام جامع رسانه ای آماده است و به زودی با هم اندیشی در دستور کار کمیسیون فرهنگی دولت قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی در مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار و شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی بیان داشت: خانه مطبوعات در 17استان دایر بود و اکنون در ظرف یکسال در 30 استان کشور خانه مطبوعات داریم که اهالی رسانه بتوانند با همفکری ، پیشنهادها و طرح های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته به اسم شورای صنفی فعالیت های افراطی و سیاسی تند و حادی صورت می گرفت که شاید آن فعالیت ها منجر به تعطیلی این شوراها شد و امیدواریم که خانه مطبوعات با احساس تعهد و مسئولیت کار را دنبال کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بانک اطلاعات خبرنگاران اکنون فعال شده است و مشخصات، فعالیتها و وضعیت 8 هزار و 300 خبرنگار در این بانک وجود دارد و روز به روز این اطلاعات افزون تر و به‌روزتر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون سهام عدالت به 8 هزار و 700 نفر از خبرنگاران و افراد تحت تکفل آنها اختصاص یافته و در یکی دو ماه اخیر 7400 مورد دیگر نیز آماده و به سازمان خصوصی سازی داده شده است که اجرایی می شود.

حسینی درباره بیمه و رفاه اهالی مطبوعات نیز اظهار داشت: اکنون حدود 25 هزار خانوار از روزنامه نگاران و نویسندگان و هنرمندان از طریق صندوق حمایت ، بیمه شده اند و روزنامه نگارانی که بیمه نیستند در استان ها می توانند به ادارات کل ارشاد و در تهران به اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد مراجعه کنند تا بیمه شوند.

وی اضافه کرد: بیمه تکمیلی نیز به متقاضیان تحت پوشش داده می شود و با پرداخت کمتر از50 هزار تومان تا سقف 10میلیون تومان می توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند و هم اکنون 5 هزار نفر نیز بیمه تکمیلی شده اند.

حسینی ادامه داد: در بحث مسکن اهالی رسانه از رییس جمهور تقاضا داریم با اهتمامی که همواره به بحث خبر و رسانه دارد همچنانکه به هزار نفر از هنرمندان وام مسکن اختصاص یافت بتوانیم وام اختصاصی برای روزنامه نگاران و خبرنگاران به تعداد 1000 یا 2000 نفر اختصاص داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین خواستار تخصیص واحدهای مسکن مهر به تعدادی از خبرنگاران سختکوش و فعال و برگزیده در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها هستیم که هرساله برگزار می شود و امسال نیز با شکوه و عظمت بیشتری برپا خواهد شد.

حسینی گفت: حمایت از تعاونی های مسکن روزنامه نگاران نیز بحثی جدی است و ما در سفرهایی که در استانها داریم از نزدیک با مشکلات این عزیزان اشنا می شویم و دیروز نیز در خانه مطبوعات سمنان با همه اعضای رسانه ها و مطبوعات جلسه داشتیم.

حسینی یادآور شد: گاهی اوقات به خصوص در شهرستانها واستانها ساختمان نشریات مشکل دارد یا برخی ها ابزار و امکانات چاپ ندارند و محدودیت هایی دارند که تقاضا داریم وامی به آنها اختصاص داده شود چون اینها همانند بقیه مشاغل فرصت های شغلی ایجاد می کنند هرچند ما خبرنگاری را یک شغل نمی دانیم بلکه جایگاهی رفیع است که انگیزه و عاشقی باعث شده است که انان در این کار پرمخاطره قدم بگذارند.

وی گفت: مسئله بعدی بحث سخت و زیان آور بودن این حرفه است که در دولت نهم تایید شد اما مقداری تاکید بیشتر می خواهد، اکنون اختلافی با سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که آنها فقط در مورد کسانی که 20 سال به صورت متوالی یا 25 سال به صورت غیرمتوالی ، خبرنگار باشند یک سال را یک سال و نیم حساب می کنند و تقاضا داریم کاری نداشته باشند که 20 یا 19 یا 15 سال است، به تعداد سنواتی که در عرصه رسانه خدمت کرده اند این را محاسبه کنند و در بحث بازنشستگی نیز این مسئله لحاظ شود که کار موثر و مفیدی خواهد بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed