تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 11 مردادماه 1389  

 

عجیب‌ترین تلفن‌های همراهی که تاکنون دیده‌اید

 
 

سازندگان تلفن هر سال برخی از مدل‌های مفهومی فوق‌العاده را نمایش می‌دهند که حتی اگر 99 درصد آن‌ها هرگز به تولید انبوه نرسند، چشم‌انداز کوچکی از تلفن‌هایی را به ما نشان می‌دهند که ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به دست بگیریم.  

 
 

سازندگان تلفن هر سال برخی از مدل‌های مفهومی فوق‌العاده را نمایش می‌دهند که حتی اگر 99 درصد آن‌ها هرگز به تولید انبوه نرسند، چشم‌انداز کوچکی از تلفن‌هایی را به ما نشان می‌دهند که ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به دست بگیریم.

به گزارش ایسنا، دانستن این‌که مدل بعدی آیفون چه شکلی خواهد بود با این که تلفن‌هایی که تا چند سال دیگر به بازار عرضه می‌شوند، چگونه خواهند بود، متفاوت است؛ شاید شما هم تاکنون به تلفن‌های همراه آینده فکر کرده باشید؟ این گزارش به بررسی برخی از مدل‌های مفهومی می‌پردازد که شاید جزء برترین‌ها نباشند اما در زمره جذاب‌ترین نمونه‌هایی قرار دارند که تاکنون طراحی شده‌اند.

گوشی Snake

داشتن تلفنی که به دور مچ دست یا بازو پیچیده می‌شود، مفید خواهد بود، به‌ویژه برای کسانی که اغلب وسایل خود را گم می‌کنند. گوشی Snake Phone توسط Product Visionaires طراحی شده است.

تلفن همراه Kinetic کیوسرا

این تلفن مفهومی که نیروی مورد نیاز خود را با استفاده از مولدهای پیزوالکتریک از جنبش تامین می‌کند، می‌تواند مانند یک کیف تا و بسته شود و هنگامی که باز می‌شود به دستگاهی با نمایشگر OLED صفحه عریض تبدیل می‌شود. این تلفن دارای کی بورد فیزیکی است و کلیدهای آن برروی قاب گوشی جای گرفته‌اند.

تلفنی با نمایشگر مخفی

در تلاش دیگری در زمینه ساخت نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر، برخی از گوشی‌های مفهومی به استفاده از نمایشگرهای لوله شدنی برای ایجاد یک تلفن کوچک با نمایشگر اندازه بزرگ گرایش یافته‌اند. تلفن Hidden Display نیز که توسط "تائو ما" طراحی شده ظاهرا از ساخته دست بشر یعنی باتری دی الهام گرفته است.

مورف نوکیا

هنگامی که نوکیا مورف را طراحی کرد، می‌خواست نشان دهد که فن‌آوری نانو چگونه می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل را به‌صورت اساسی تغییر دهد.

این تلفن از ماده شفاف و انعطاف‌پذیری ساخته شده که خود پاک شونده بوده و دارای حسگرهای نانویی است که می‌توانند از محیط پیرامون بیاموزند.

مورف همانطور که نامش نیز نشان می‌دهد شکلش را تغییر می‌دهد و طبق اعلام نوکیا، با استفاده از اصل مشابه مورد استفاده در تار عنکبوت، انعطاف‌پذیری این دستگاه را قادر می‌سازد شکل خود را تغییر دهد و خود را با وظایف در دست اجرا وفق دهد.

تلفن Bend in Touch

در داخل این تلفن صفحه لمسی که Bend in Touch نام دارد، اندی کورووتس، طراح اوکراینی نمایشگری قرار داده که در واقع دو برابر نمایشگر واقعی دستگاه است و در حالی که یک نمایشگر اعمالی مانند وظایف اینترنتی را عهده‌دار می‌شود، نمایشگر دومی ویدیو نمایش می‌دهد. این گوشی هم‌چنین دارای یک دوربین و فلش است.

تلفن ترانسفورمر

تلفن‌های آندرویدی و هم‌چنین تلفن‌های تغییر شکل دهنده‌ای مانند این تلفن وجود دارند که بر اساس یک ترانسفورمر طراحی شده اند تا حداکثر امکانات ممکن در آن‌ها جای داده شود.

تلفن Braver

شرکت ژاپنی سافت بانک موبایل برای آن دسته از افرادی که به‌هنگام حرف زدن با تلفن ممکن است کمی احساس تنهایی کنند، تلفن همراهی عرضه کرده که برای صحبت کردن به یک ربات انسان‌نما تبدیل می‌شود.

این گوشی شبیه یک ربات انسان‌نما با بازوها و پاهای متصل و صفحه‌ای هستند که چهره‌های مختلف را نشان می‌دهد و دارای هوش مصنوعی برای آموختن عادات کاربر است و اگر کاربر چند بار با یک نفر تماس بگیرد، متنی مانند "شما اغلب با وی تماس می‌گیرید" ممکن است در دهان چهره‌ تلفن رباتی ظاهر شود و کاربر می‌تواند با پاسخ‌های بله و نه یا پاسخ‌های ساده دیگر با این تلفن صحبت کند. تلفن Phone Braver حرکت نمی‌کند اما می‌تواند با اجزای قابل حرکتش ژست بگیرد.

تلفن شیشه‌یی

اگرچه نمایشگرهای LCD نیمه‌شفاف، جدید محسوب نمی‌شوند اما گوشی مفهومی مانند One Glassy Phone که در یانکو دیزاین طراحی شده، به کاربران امکان می‌دهد محیط اطراف خود را از بدنه شفاف این دستگاه به راحتی مشاهده کنند. این تلفن از لایه‌های شیشه‌یی دوتایی ساخته شده و اثر انگشت برروی آن به جا می‌ماند که درنتیجه باید مرتب پاک شود.

گوشی ویندو فون

این تلفن مفهومی که از سوی سئونگ هان سانگ طراحی شده وضعیت هوا را از طریق رابط کاربری تلفن نشان می‌دهد و حتی شکل نمایشگر را برای بازتاب وضعیت هوا تغییر می‌دهد.

تلفنی با کارایی دوربین، پروژکتور و چاپگر

بی‌شک گوشی Camera-Projecor-Printer مناسب کسانی خواهد بود که به دنبال تلفن‌هایی با قابلیت‌های متعدد هستند. این گوشی طراحی شده از سوی هیدئو کانبارا علاوه بر امکانات کامل و معمول یک تلفن می‌تواند به‌عنوان دسته کنترل بازی، چاپگر عکس و پروژکتور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

تلفن دو تکه‌یی

شرکت‌های ژاپنی ان تی تی دوکومو و فوجیتسو به اتفاق یکدیگر یک تلفن صفحه لمسی به‌نام Separate Ketai طراحی کرده اند که دارای یک نمایشگر و یک صفحه کلید جدا از یکدیگر است که از طریق بلوتوث با هم ارتباط دارند.

با توجه به این که بلندگو و اسپیکر به صفحه کلید متصل هستند، محصولی مانند این تلفن جست‌وجوی یک شماره تلفن را هم‌زمان با حرف زدن با یک نفر در پشت خط تلفن راحت می‌کند. سازندگان این تلفن می‌گویند مزیت این گوشی در این است که با استفاده از آن هم‌زمان می‌توان هم تماس تلفنی داشت و هم یک ای‌میل نوشت.

این دو قطعه که به سادگی از هم جدا می‌شوند، می‌توانند با یک مغناطیس قوی مجددا به هم متصل شوند. اگر کاربران این تلفن به هنگام راه رفتن در حال گوش کردن به موسیقی باشند می‌توانند از بخش صفحه نمایش به‌عنوان MP3 پلیر استفاده کنند و بخش کی‌بورد را در داخل کیف گذاشته یا از آن برای انجام تماس استفاده کنند.

تلفن Pebble

این دستگاه برای نخستین بار در نمایشگاه تجاری CEATEC 2009 از سوی فوجیتسو به نمایش درآمد. این دستگاه که شبیه یک سنگریزه است، حباب سیاه رنگی دارد که در یک قاب شیشه‌یی احاطه شده و قادر به تغییر شکل به نمایشگرهای مختلف است. کشاندن حباب به جهت‌های مختلف تلفن موجب می‌شود به نمایشگرهای مختلف مانند صفحه شماره‌گیری، مدیاپلیر و مرورگر وب تغییر پیدا کند.

تاچ وود

تاچ وود پروژه مشترک میان ان تی تی دوکومو، شارپ و اولمپیوس است که در ساخت آن از چوب‌های اضافی و بدون مصرف استفاده شده است.

این تلفن هوشمند با وجود بدنه چوبی به دلیل بهره‌گیری از فن‌آوری قالب‌گیری فشاری سه‌بعدی در برابر آب، حشرات و پوسیدگی مقاوم است و در ساخت این تلفن از هیچ رنگ یا نقاشی استفاده نشده و رنگ و بوی چوب سرو در آن حفظ شده است.

تلفن همراه UNIK

این تلفن همراه مفهومی از سوی یک طراح فرانسوی برای نوکیا ساخته شده که کاربران را قادر می‌سازد شکل بدنه آن را به دلخواه خود تغییر دهند.

گوشی UNIK برای کاربران مدپسند طراحی شده تا به‌عنوان یک دستگاه جانبی مورد استفاده قرار بگیرد و شامل 152 قطعه مربع شکل است و این گوشی می‌تواند با افزودن مربع‌های جدید از جنس و رنگ‌های مختلف تغییر شکل پیدا کند.

تلفنی که با خون کار می‌کند

با تلفن‌هایی که دست یا بازو را به یک تلفن تبدیل می‌کنند، دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌های هندس فری نخواهد بود. تلفن مفهومی "دیجیتال تاتو اینترفیس" به شکل تاتو است اما در زیر پوست دست کاشته می‌شود تا به‌عنوان یک تلفن مورد استفاده قرار بگیرد. این تلفن بلوتوثی با تبدیل گلوکز و اکسیژن خون به الکتریسیته کار می‌کند و با استفاده از نقطه‌ای که برروی دست قرار دارد، خاموش و روشن می‌شود.

گوشی Box To Play

این تلفن که قابلیت تبدیل به یک جعبه‌ کوچک را دارد از سوی KDDT AU Design Project طراحی شده و ترکیبی از یک تلفن همراه با تمام ویژگی‌های مکالمه و دوربین مورد انتظار کاربر و یک دستگاه موسیقی است.

گوشی Box To Play علاوه بر قابلیت‌های موسیقی، می‌تواند به جعبه‌ای که اکولیزرهای گرافیکی در چهار طرف آن روشن می‌شود، تبدیل شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed