سایت شبکه اجتماعی توییتر که به کاربران امکان میدهد پیامهایی در 140 کاراکتر یا کمتر به یکدیگر ارسال کنند، با گذشتن پیامهای ارسال شده از مرز 20 میلیارد، نقطه عطف دیگری را تجربه کرد.
به گزارش ایسنا، 20 میلیاردمین پیام توییت توسط یک کاربر ژاپنی که بر اساس مشخصات پروفایلش یک طراح گرافیک است، ارسال شده و به اظهارنظری درباره ورود اشخاص ثالث به توییتر مربوط بود.
موفقیت جدید توییتر تنها دو ماه پس از گذشتن پیامهای ارسال شده در این سرویس از مرز 15 میلیارد و پنج ماه پس از رسیدن شمار پیامهای ارسال شده در این سایت به 10 میلیارد از زمان راهاندازی شدن آن تاکنون، حاصل میشود که 10 برابر سریعتر از مدت چهار سالی است که رسیدن پیامهای توییتر به 10 میلیارد طول کشید. این سرعت رشد چشمگیر بارزکنندهی رشد سریعی است که توییتر در حال حاضر از آن برخوردار است.
حدود 300 هزار نفر روزانه برای پیوستن به توییتر تقاضا میکنند و این رشد تقاضا سیستمهای IT این شرکت را تحت فشار قرار داده است. مشاهده صفحه خطای معروف Fail Whale برای بسیاری از کاربران توییتر در چند ماه گذشته عادی شده است، بهویژه در زمان اخبار مهم یا رویدادهای ورزشی مانند جام جهانی فوتبال که اخیرا در آفریقای جنوبی برگزار شد.
به همین منظور توییتر به تازگی اعلام کرد قصد دارد فعالیتهای تکنیکی خود را تا پایان سال جاری میلادی به دیتاسنتر جدیدی در نزدیکی شهر سالت لیک سیتی یوتاه منتقل کند تا پاسخگوی شمار روزافزون کاربران و فعالیتهای آنها در این سرویس میکرووبلاگنویسی باشد.