تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 29 تیرماه 1389  

 

گوگل در راه توسعه «وب معنایی» / موتور جستجویی که معنای کلمات را درک می‌کند

 
 

بزرگترین موتور جستجوی دنیا با هدف توسعه مفهوم "وب معنایی" یک شرکت مختصص در آرشیوسازی و دسته بندی جستجوهای روی وب براساس معانی آنها را خریدار کرد.  

 
 

بزرگترین موتور جستجوی دنیا با هدف توسعه مفهوم "وب معنایی" یک شرکت مختصص در آرشیوسازی و دسته بندی جستجوهای روی وب براساس معانی آنها را خریدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مفهوم "وب معنایی" را نخستین بار تیم برنرز لی، پدر WWW به کار برد و محیطی را نشان داد که در آن پرونده های منتشر شده مثل صفحات HTML، عکسها، فایلها و فیلمها با اطلاعات و داده هایی به نام "متا دیتا" ترکیب می شوند و این اطلاعات این پرونده ها را در بافت معنایی خاص تعریف می کند.

در حقیقت وب معنایی، مرزی است که تا حد چشمیگری می تواند جستجو بر روی شبکه را بهبود بخشد. به همین منظور گوگل از خرید شرکتی خبر داد که در عرصه توسعه "وب معنایی" پیشگام است. این شرکت که "متا وب" نام دارد در طبقه بندی و آرشیوسازی جستجوهای روی صفحات وب و معنایی آنها متخصص است.

با خرید متا وب، بزرگترین موتور جستجوی دنیا می تواند امتیاز خود را در بازاری که درحال حاضر 75 درصد از آن را در اختیار دارد افزایش دهد.

متا وب شرکتی در سانفرانسیسکو است که در سال 2005 توسط دنی هیلیز و رابرت کوک تاسیس شد. تنها محصول این شرکت Freebase (پایگاه آزاد) نام دارد که آرشیوی است که به صورت آزاد و با همکاری داوطلبانه روی شبکه عمل می کند و محتوی بیش از 12 میلیون اطلاعات مجزا است. به گفته کارشناسان، Freebase پل ایده آل میان وب 2.0 و وب معنایی است.

براساس گزارش وب نیوز، در حال حاضر موتورهای جستجو تنها به سئوالات کاربرانی پاسخ می دهند که از کلمات کلیدی استفاده می کنند. این در حالی است که با استفاده از روش "وب معنایی" موتور جستجو می تواند معنایی کلمات کلیدی را هم درک کند و نتایج جستجو را برپایه درک خود از کلمات ارائه دهد.

برای مثال اگر کاربر کلمه کلیدی "بوستون" را جستجو کند، موتور جستجو این سئوال را از کاربر می پرسد که به دنبال واژه بوستن به عنوان "شهری در آمریکا" می گردد و یا منظور وی "گروه موسیقی راک" است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed