تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: دوشنبه، 28 تیرماه 1389  

 

تعیین اصالت داروها با ارسال پیامک

 
 

مدیرکل نظارت بر دارو وزارت بهداشت،‌ درمان وآموزش پزشکی گفت: شهروندان در پایان سال جاری، قادر خواهند بود با ارسال پیامکی به شماره ای که بر روی برچسب های نصب شده روی داروهای وارداتی وجود دارد، از اصالت این داروها مطمئن شوند. 

 
 

مدیرکل نظارت بر دارو وزارت بهداشت،‌ درمان وآموزش پزشکی گفت: شهروندان در پایان سال جاری، قادر خواهند بود با ارسال پیامکی به شماره ای که بر روی برچسب های نصب شده روی داروهای وارداتی وجود دارد، از اصالت این داروها مطمئن شوند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه مراسم افتتاح کارگاههای آموزشی کنترل کیفیت دارو برای کارشناسان کشورهای عضو اکو در تهران افزود: ‌ تاکنون این برچسب بر روی 60 قلم داروی گران قیمت خارجی که احتمال قاچاق آن وجود دارد، نصب شده است.
وی تصریح کرد با اجرای فاز نخست این طرح، سایر داروها و مکمل های دارویی وارداتی نیز با نصب برچسب، روانه داروخانه ها خواهند شد.

مدیر کل نظارت بر دارو اظهار داشت: در برچسب های نصب شده بر روی داروهای وارداتی، شماره های تماس، پیامک، تلفن گویا و سایت اینترنتی معرفی شده است تا مردم ظرف مدت کوتاه چند دقیقه ای، پس از اعلام کد داروها، از اصالت یا قاچاق بودن داروها مطلع شوند.

شانه ساز درباره تاثیر این اقدام در مبارزه با قاچاق دارو و ارایه محصولات دارویی تقلبی به بازار ایران گفت: در چارچوب سامانه اصالت دارویی کشور با ارایه داروهای تقلبی و قاچاق به شدت مقابله می‌شود.

به گفته وی، مرحله نخست سامانه اصالت دارویی کشور از ابتدای سال جاری در کشور اجرا شده است.

این مقام وزارت بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و نیروهای اطلاعاتی کشور از سال 1387 مبارزه فیزیکی و همکاری مشترکی را برای مقابله با قاچاق دارو آغاز کرده اند که در اثر این تلاش ها می توان گفت که امروز با معضلی به نام قاچاق دارو مواجه نیستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان قاچاق دارو در ایران، آمار دقیقی را ارایه نکرد اما گفت: میانگین بین المللی میزان قاچاق دارو در کشورهای در حال توسعه بین 10 تا 15 درصد داروهای مصرفی است که رقمی در حدود 200 میلیارد تومان در سال را بالغ می‌شود که البته این رقم در کشور ما پایین تر است.

به گفته وی، این رقم در کشورهای حوزه شمال آمریکا یک تا سه درصد و در کشورهای اروپایی سه تا پنج درصد است.

این مقام وزارت بهداشت همچنین آمادگی ایران را برای همکاری مشترک با کشورهای عضو اکو در مقابله با قاچاق دارو اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شانه ساز در پاسخ به سووال دیگری درباره آمار و هزینه های سرانه مصرف دارو در کشور نیز گفت: آنچه موجب نگرانی است، بد مصرف کردن دارو در سطح جامعه است، نه هزینه سرانه دارو چرا که این شاخص، رقم زیادی نیست.

وی با نامطلوب خواندن مصرف زیاده از حد برخی داروها نظیر مسکن ها افزود: اصلاح این وضعیت، نیازمند فرهنگ سازی و تقویت نظارت بر فروش دارو هاست.

مدیر کل نظارت بر دارو وزارت بهداشت با بیان اینکه وزیر بهداشت بر ارایه نکردن داروی بدون نسخه به متقاضیان تاکید ویژه ای دارد، گفت: این موضوع در کنار تقویت نظارت بر تجویز نسخه های پزشکان در برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.

شانه ساز همچنین به خبرنگاران نوید داد که ذخیره سازی بسیار خوبی از داروهای بیماران هموفیلی و تالاسمی در کشور صورت گرفته و امکان تهیه این داروها از چند منبع هم اکنون فراهم است.

وی افزود: با تمهیدات صورت گرفته، از این که شیطنتی صورت گیرد و برخی عرضه کنندگان این دسته داروها در ارایه آنها اختلال ایجاد کنند، نگرانی نداریم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed