تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 28 تیرماه 1389  

 

محصولاتی که مایکروسافت با آن‌ها وداع کرد

 
 

محدود کردن رسمی پشتیبانی و انتشار وصله برای ویندوز 2000 و ویندوز اکس پی سرویس پک شماره دو، جدیدترین مورد از اقدامات مایکروسافت برای کنار گذاشتن محصولات و فن‌آوری‌هایی است که بیش‌تر از فایده خود عمر کرده‌اند یا هرگز در سطح بالایی مفید نبودند. 

 
 

محدود کردن رسمی پشتیبانی و انتشار وصله برای ویندوز 2000 و ویندوز اکس پی سرویس پک شماره دو، جدیدترین مورد از اقدامات مایکروسافت برای کنار گذاشتن محصولات و فن‌آوری‌هایی است که بیش‌تر از فایده خود عمر کرده‌اند یا هرگز در سطح بالایی مفید نبودند.

به گزارش ایسنا، در حالی که برخی در صنعت بسیار مایلند مایکروسافت به کنار گذاشتن محصولات بیش‌تری (مانند اینترنت اکسپلورر 6) پیش از وارد شدن لطمات بیش‌تر از سوی آن‌ها سرعت دهد؛ این غول نرم‌افزاری از آغاز سال 2010 تاکنون شماری از محصولات خود را کنار گذاشته است.

پشتیبانی و وصله‌های ویندوز ۲۰۰۰

مایکروسافت سه‌شنبه هفته گذشته آخرین وصله‌ها برای ویندوز 2000 و ویندوز اکس پی سرویس پک دو را منتشر کرد و اکنون برعهده خود کاربران است که به سرویس پک شماره سه این اکس پی یا ویندوز سون ارتقاء یابند. در این ضمن برخی از ناظران پیش‌بینی کرده‌اند که هکرها پیش از مهاجرت کاربران از این نرم‌افزار قدیمی، زمان پرکاری پیش رو داشته باشند.

تلفن‌های Kin

مایکروسافت کم‌تر از سه ماه پس از رونمایی نسل جدید تلفن‌های هوشمند Kin اعلام کرد تولید آن‌ها را متوقف می‌کند و به‌جای آن برروی عرضه نرم‌افزار ویندوز فون سون متمرکز می‌شود و دیگر این تلفن‌ها را به بازار اروپا که قرار بود در پاییز عرضه شوند، روانه نخواهد کرد.

گوشی‌های Kin نخستین تلفن‌های هوشمند عرضه شده از سوی مایکروسافت و هر دو دارای قابلیت‌های شبکه اجتماعی برای دسترسی به فیس بوک و توییتر بودند؛ پلیر دیجیتالی زون مایکروسافت برای پخش آهنگ، ویدیو و رادیو اف ام در آن‌ها گنجانده شده و ویژه کاربران تلفن همراه جوان طراحی شده بودند. این گوشی‌ها هم‌چنین مبتنی بر نرم‌افزار ویژه‌ای به نام ویندوز فون OS بودند.

این گوشی‌های سیاه رنگ توسط شرکت ژاپنی شارپ ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده‌ بودند که تنها با یک دست مورد استفاده قرار بگیرند.

رایانه لوحی Courier

مایکروسافت در ماه آوریل تایید کرد که توسعه و تولید را در پروژه رایانه لوحی خود متوقف کرده است. انتظار می‌رفت این دستگاه در نیمه دوم سال جاری میلادی روانه بازار شود و ظاهرا شبیه یک کتاب با دو نمایشگر هفت اینچی، دوربین داخلی و وای فای بود و هم‌چنین از وارد کردن اطلاعات به شیوه‌های مختلف مانند لمس کردن، دست نوشته و رسم کردن پشتیبانی می‌کرد.

در حالی که شور و علاقه به رایانه‌های لوحی از زمان ورود آی پد اپل به بازار آغاز شده اما مایکروسافت سابقه طولانی در این زمینه دارد و هنوز هم پایان نگرفته است. استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت، به تازگی اعلام کرد که قرار است شماری از رایانه‌های لوحی مبتنی بر ویندوز سون در چند ماه آینده وارد بازار شوند.

این شرکت هم‌چنین با هیولت پاکارد برروی یک رایانه لوحی ویندوز سون همکاری کرده بود اما از زمان خریداری شدن پالم توسط هیولت پاکارد، این پروژه تقریبا به پایان رسید.

سرویس ایکس باکس لایو برای بازی‌های قدیمی

یکی از مقامات مایکروسافت در اوایل ماه فوریه اعلام کرد که دیگر سرویس ایکس باکس لایو برای کنسول‌های ایکس باکس و بازی‌های قدیمی از جمله بازی‌های قابل اجرای ایکس باکس وان در ایکس باکس 360 را ادامه نمی‌دهد. این سرویس چند بازیکنه در سال 2002 راه‌اندازی شد.

مایکروسافت اعلام کرده سرویس‌های ایکس باکس لایو را به شکلی گسترش می‌دهد که دیگر با سیستم‌های قدیمی‌تر سازگار نخواهند بود. طبق گزارش بلومبرگ، ارزش کسب و کار ایکس باکس لایو مایکروسافت یک میلیارد دلار است.

تخفیف به خریداران در بینگ

مایکروسافت در ماه ژوئن اعلام کرد که سرویس تخفیف بینگ را که به خریداران آنلاین محصولات یافته شده از طریق موتور جست‌وجوی این شرکت، تخفیف نقدی ارایه می‌داد را تعطیل می‌کند.

به نظر می‌رسد که این ویژگی که با استفاده از فن‌آوری ساخت شرکت Jellyfish.com طراحی شده بود، آنگونه که امید می‌رفت نتیجه خوبی نداشت.

معاون گروه کسب و کار مخاطب آنلاین مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام کرده بود این شرکت بیش از هزار شریک بازرگان را که به خریداران تخفیف می‌دادند، جذب کرده بود اما پس از چند سال تلاش، این سرویس آنطور که باید مورد پذیرش گسترده قرار نگرفته بود.

سیستم تلفن اینترنتی Response Point

مایکروسافت اعلام کرد در اول ماه اوت فروش سیستم تلفن اینترنتی Response Point خود را متوقف کرده و راه را برای فعالیت برنامه Office Communications Server این شرکت در این زمینه هموار می‌کند.

این اقدام چندان دور از انتظار نبود زیرا مایکروسافت سال گذشته Response Point را به وضعیت تعمیر منتقل کرده و برخی از کارمندان گروه این محصول را اخراج کرده بود. این سیستم تلفن اینترنتی برای شرکت‌های کوچکی که تا 50 کارمند دارند، طراحی شده بود.

گواهینامه راهکارهای معماری و زیرساخت مایکروسافت

اما این شرکت دیگر این گواهی‌ها را عرضه نمی‌کند و برای باقی سال به افراد دارنده این گواهی‌نامه‌ها یک سال عضویت در انجمن بین‌المللی معماری‌های نرم‌افزاری (IASA) عرضه می‌کند و برای دریافت گواهی IASA یا عضویت سه ساله در انجمن AOGEA کمک می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید این گواهی‌نامه‌ها را در سال 2004 و پیش از اینکه این صنعت، سازمان‌های دیگر اختصاص یافته به حرفه معماری را داشته باشد، عرضه کرد.

ویندوز EBS

مایکروسافت در ماه مارس از طریق یک پست وبلاگ اعلام کرد که توسعه بیش‌تر ویندوز Essential Business Server را ادامه نمی‌دهد اما به پشتیبانی از این محصول ادامه می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده بود شاهد روی آوردن مشتریان این محصول به مدیریت، مجازی‌سازی و رایانش ابری به عنوان راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها، بهبود بهینگی و افزایش رقابت است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed