وب سایت روزنامه تایمز، دوسوم از مخاطبان آنلاین خود را بهدنبال بهکارگیری سیستم اشتراک از دست داد.
به گزارش ایسنا، این کاهش چشمگیر بوده اما به اندازهای که پیشبینی شده بود، شدید نبود.
آمار خوانندگی برای این سایت به دقت از سوی باقی صنعت رسانه بهویژه روزنامههای رقیبی که با مشاهده مهاجرت خوانندگان به وب و کاهش تیراژ همچنان در تلاشند مدل کسب و کار مطمئنی را بیابند، مورد بررسی قرار خواهد داد.
در حالی که بسیاری در صنعت رسانه برروی این ایده که جذب مخاطبان انبوه با اخبار رایگان درآمد تبلیغاتی بالایی را حاصل میکند، حساب میکنند، روپرت مرداک، مدیر اجرایی نیوزکورپ که نیوز اینترنشنال، ناشر تایمز را کنترل میکند، سال گذشته تصمیم برای بهکارگیری سیستم اشتراک در تایمز و نشریه خواهر آن ساندی تایمز را اعلام کرد.
آمار موسسه Experian Hitwise که ترافیک اینترنت را مورد بررسی قرار میدهد، نشان داد که در عرض یک هفته پس از معرفی سیستم اشتراک وب سایت تایمز، بازدیدها از این سایت به 33 درصد در سطح پیش ثبت نام کاهش یافت و انتظار میرود این سایت 90 درصد از ترافیک خود را از دست دهد.
احتمالا شدت این کاهش با معرفی هزینه یک پوند برای 30 روز دسترسی کم شده است زیرا هدف مرداک دریافت هزینه یک پوند برای دسترسی روزانه یا دو پوند برای دسترسی یک هفتهای به این سایت بود.
وال استریت ژورنال که در تملک مرداک است نیز در حال حاضر برای دسترسی آنلاین به محتوای خود هزینه اشتراک دریافت میکند و مدل موفقی را نیز تجربه کرده اما پذیرفته شده که خوانندگان حاضرند، برای اطلاعات خاصی که این نشریه تولید میکند، پول پرداخت کنند.
طبق گزارش Experian، بزرگترین کاهش مخاطبان وب سایت تایمز پنج هفته قبل از معرفی سیستم اشتراک وب سایت این روزنامه و هنگامی روی داد که از بازدیدکنندگان درخواست میشد اطلاعات خود را وارد کنند. این سایت در این مدت 58 درصد از مخاطبانش را از دست داد اما کاهش آنها از زمان آغاز فعالیت سیستم متوسط بوده است.