تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: عکاسی

تاریخ ارسال: شنبه، 26 تیرماه 1389  

 

وقتی اینترنت، عکاسی را دگرگون کرد

 
 

به ‌نظر می‌رسد جهان امروز، شیفته عکاسی شده است. دوربین‌های دیجیتالی که قابلیت گرفتن عکس‌های فوق‌العاده دارند، با مبلغی کمتر از ۱۵۰ یورو در دسترس همه قرار می‌گیرند. 

 
 

روزنامه فرهیختگان، ترجمه:‌ مجتبا پورمحسن - به ‌نظر می‌رسد جهان امروز، شیفته عکاسی شده است. دوربین‌های دیجیتالی که قابلیت گرفتن عکس‌های فوق‌العاده دارند، با مبلغی کمتر از ۱۵۰ یورو در دسترس همه قرار می‌گیرند. ما عاشق عکس انداختن هستیم. درحقیقت در دنیای امروز، در طول یک ‌سال، ۶۰ بیلیون عکس گرفته می‌شود.
خیلی از این عکس‌ها می‌تواند تصویرهای بدی از خویشاوندان باشند؛ دوربین‌های زیادی وجود دارند که چنین چیزهایی را برای عکاس تنظیم می‌کنند. اما بسیاری از آنها، تصاویر باارزشی از تعطیلات و مناسبت‌‌های شاد هستند که دوست داریم به‌عنوان یادگاری حفظش کنیم و با دوستان‌مان قسمت کنیم.

در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر، اینترنت پروسه به اشتراک گذاشتن عکس‌ها را بسیار آسان کرده است. برای مثال، فیس‌بوک یکی از بزرگ‌ترین منابع عکس در جهان است. کاربران این سایت بیشتر از ۲۰ بیلیون عکس را در این شبکه اجتماعی آپلود کرده‌اند. علاوه‌بر این، توییتر در حال ظهور به‌عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در اینترنت است. کاربران با استفاده از موبایل‌هایشان عکس می‌گیرند و بی‌درنگ روی وب می‌فرستند. ازجمله نتایج این شیوه، تصاویر به یادماندنی از سقوط هواپیما در رودخانه هادسون است؛ عکس‌‌ها درحال سقوط هواپیما گرفته شد و سریعا روی وب قرار گرفت.

روزهایی بود که خانواده‌ها از خرمن نگاتیوها و پولارویدها خسته ‌شدند، اما کامپیوترها با هارددرایوهایشان سررسیدند و خروارها عکس خانوادگی را در خود جای دادند. اما هنوز هم ضروری است که افراد از محتویات کامپیوتریشان کپی بگیرند تا مطمئن شوند درصورت خراب شدن کامپیوتر، لحظات زیبایی را که ثبت کرده‌اند، برای همیشه از دست نمی‌دهند. بسیاری از وب‌سایت‌‌ها به افراد اجازه می‌دهند عکس‌‌ها و فایل‌‌هایشان را در آنجا ذخیره کنند، درنتیجه با استفاده از هر کامپیوتر و وصل شدن به اینترنت می‌توان به این عکس‌ها دسترسی داشت.

در این مطلب، شما را با تعدادی از بهترین وب‌سایت‌‌ها، ابزار و خدمات روی وب برای ذخیره، به اشتراک گذاشتن و ادیت عکس‌هایتان و روش چاپ آن آشنا می‌کنیم. از تماشای تصاویر زنده لذت ببرید و نگرانی خود را از ازدست دادن دیتاها روی کامپیوترتان کنار بگذارید.

ذخیره و به اشتراک گذاشتن عکس‌ها

ده‌‌ها سایت وجود دارند که ذخیره کردن و به‌اشتراک گذاشتن عکس‌‌ها را آسان می‌کنند. محبوب‌ترین آنها، فلیکر (Flickr) است که متعلق به یاهوست و خانه‌ای برای چهار میلیارد عکس است که توسط میلیون‌ها کاربردر سراسر جهان آپلود شده‌اند. دو نوع اکانت در این سایت وجود دارد: رایگان و پولی، اما تنها «کاربران قدرتمند» احتیاج به استفاده از خدمات اکانت پولی دارند. اکانت رایگان به شما امکان می‌دهد که دو فایل ویدئو و ۱۰۰ مگابایت عکس در ماه از طریق فلیکر بارگذاری کنید و این امر سبب می‌شود فلیکر مکان مناسبی برای ذخیره عکس‌هایتان باشد. از طریق فلیکر می‌توانید تا حدودی عکس‌ها را ویرایش کنید، اما ارزش مسلم فلیکر در زمینه اشتراک‌گذاری عکس‌هاست.

شما می‌توانید به دوستان و خانواده خود اجازه دهید که عکس‌ها و آلبوم‌هایتان را ببینند، یا اینکه می‌توانید عکس‌هایتان را در معرض دید عموم کاربران اینترنت در سراسر جهان قرار دهید.

یکی از رقبای مهم فلیکر، سرویس پیکاسا (Picasa ) متعلق به شرکت گوگل است. این برنامه را به سادگی می‌توانید روی کامپیوتر خود دانلود کنید و عکس‌‌هایتان را برای به‌شکل آنلاین آپلود و آلبوم‌هایی با قابلیت به اشتراک گذاشتن با دوستان‌تان بسازید. شما در این سایت یک گیگابایت حجم ذخیره‌سازی در اختیار می‌گیرید که برای ذخیره پنج هزار عکس با سایز بزرگ کافی است. ابزار ویرایش آنلاین عکس‌ها به راحتی قابل استفاده است و تنظیم و اشتراک‌گذاری آلبوم‌ها بسیار ساده است.

ویرایش عکس‌ها

مادامی‌که وب‌سایت‌های زیادی مثل فلیکر، ابزارهای اولیه ادیت را به‌عنوان بخشی از خدمات‌شان به شما عرضه می‌کنند، شما می‌توانید عکس‌ها را بدون ثبت‌نام در یک سایت یا استفاده از نرم‌افزارهای گران‌قیمت برش بزنید و بیارایید.

حتما خوشحال خواهید شد اگر بدانید که یک عالمه برنامه ویرایش عکس آنلاین در اینترنت موجود است و حتی نیازی نیست که جهت استفاده از یک برنامه، آن را روی کامپیوترتان نصب کنید. یکی از برنامه‌هایی که به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد، پیک‌نیک (Picnik) است که به شما اجازه می‌دهد مستقیما با جست‌وجوگرتان در محیط ویندوز عکس‌هایتان را ویرایش کنید. می‌توانید یک عکس را که در کامپیوترتان ذخیره شده، آپلود کنید و عکسی را که در سایت دیگری مثل فیس‌بوک یا فلیکر موجود است، به این سایت بکشید و ویرایش‌های اولیه نظیر برش، تنظیم و شفاف کردن عکس و همچنین اضافه کردن جلوه‌های ویژه به عکس را انجام دهید. فوتو فلیکسر (FotoFlexer)، سایت مشابه دیگری است که ابزارهای سرگرم‌کننده ویرایش عکسی دارد که هم می‌توانید به عکس جلوه‌های عجیب و غریبی بدهد و هم رنگ عکس را تا سطح حرفه‌ای تنظیم کند. سایت‌های اسپلش‌آپ (Splashup) و پیکسر (Pixlr) هم اگرچه ساده‌تربه نظر می‌رسند، اما همچون نرم‌افزارهای حرفه‌ای مثل فوتوشاپ، به درد کاربران حرفه‌ای می‌خورند.

چاپ عکس

وقتی مجموعه بزرگی از عکس‌های دیجیتالی تهیه کردید، به سادگی می‌توانید عکس‌ها را در کامپیوترتان یا در اینترنت بگذارید. اما چاپ عکس در خانه، کاری است که اصطلاحا بگیرنگیر دارد. وقتی تعداد عکس‌ها زیاد می‌شود، نهایتا در پوشه‌های متعددی قرار می‌گیرد که مثل قرار گرفتن عکس‌های قدیمی در جعبه کفشی در اتاق زیرشیروانی است. بهتر است که از عکس‌هایتان یک آلبوم عکس چاپی داشته باشید. این آلبوم‌ها می‌توانند هدیه‌ای مناسب برای دوستان و خانواده باشند. همچنین این کار به شما اجازه می‌دهد با کنار هم قرار دادن عکس‌های مثل یک روایتگر عمل کنید و خاطره یک روز ویژه یا تعطیل را زنده کنید. فوتوباکس (Photobox)، یکی از بهترین سایت‌های چاپ عکس است. این سایت آلبوم‌های گوناگونی را براساس ذائقه و نیاز کاربران مختلف ارائه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد برای عکس‌ها عنوان انتخاب کنید یا برایشان زیرنویس بگذارید. سایت اسنپ‌فیش (Snapfish) و باب بوک (Bob Books) خدمات مشابهی را ارائه می‌دهد.

منبع: دیلی‌تلگراف

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed