تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مخاطرات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: جمعه، 25 تیرماه 1389  

 

مشمولیت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای خبرنگاران پیگیری می‌شود

 
 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شمول قانون مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران و شرایط و کیفیت تحقق این قانون از مسایلی است که در جلسات با وزارت کار پیگیری می شود. 

 
 

ایرنا - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شمول قانون مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران و شرایط و کیفیت تحقق این قانون از مسایلی است که در جلسات با وزارت کار پیگیری می شود.

احسان قاضی زاده در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین تصمیمات گرفته شده درباره این موضوع، افزود: در حال پیگیری این موضوع هستیم و پس از نهایی شدن تصمیمات، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای ارتقای امنیت شغلی خبرنگاران آزاد، تفاهم نامه ای میان صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران و سازمان تامین اجتماعی با هدف بیمه درمانی و احتساب سنوات این خبرنگاران منعقد شد که هم اکنون در مراحل اجرایی قرار گرفته است.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تعطیلی و توقیف نشریات همواره موجب می شود امنیت شغلی خبرنگاران پایین بیاید و برخی خبرنگاران که به صورت آزاد فعالیت کنند، در مخاطره قرار بگیرند، به همین جهت اداره کل مطبوعات داخلی طی یک تفاهم نامه، گام بزرگی برای حل مشکل سنوات و نیز بیمه درمانی این افراد برداشت.

قاضی زاده گفت: این مساله تنها شامل خبرنگاران نمی شود بلکه سایر عوامل مطبوعاتی اعم از عکاسان، روزنامه نگاران و حتی عوامل اجرایی مطبوعات نیز در این تفاهم نامه گنجانده شده اند تا در صورت توقیف یا تعطیلی یک رسانه دچار مشکل ادامه سنوات و نیز استفاده از بیمه درمانی نشوند.

وی درباره نحوه شناسایی این افراد گفت: در بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران که در اداره کل مطبوعات داخلی موجود است، همه سوابق فعالان مطبوعاتی تهران و شهرستانها ثبت می شود و این حتی شامل خبرنگاران آزاد نیز می شود.

قاضی زاده تصریح کرد: سایر افراد نیز باید 30 تا 50 مطلب منتشره در روزنامه ها یا خبرگزاری ها داشته باشند که پس از تایید آن رسانه، سنوات خدمت آن ها تایید و آغاز می شود.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد هزینه بیمه خبرنگاران را سالانه 250 هزار تومان بیان کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت نیروهای فعال در پایگاه ها و سایتهای خبری نیز گفت: پایگاه های خبری و خبرگزاری های غیردولتی ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شامل این قانون می شوند و این رسانه ها می توانند برای معرفی خبرنگاران آزاد اقدام کنند.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: اکنون در حال پیگیری بحث بیمه تکمیلی این افراد که شامل درمان های پرهزینه مانند برخی جراحی ها می شود، هستیم.

وی افزود: هم اکنون روزانه 20 تا 25 نفر از این خبرنگاران برای بیمه شدن به اداره کل مطبوعات داخلی مراجعه می کنند.

قاضی زاده همچنین در مورد سایر فعالیت ها در اداره کل مطبوعات داخلی یادآور شد: علاوه بر حمایت، نظارت نیز جزو وظایف این اداره کل است که رصد رسانه ها از حیث رعایت قانون مطبوعات را شامل می شود.

وی ادامه داد: برخورد این اداره کل با مطبوعات خاطی در چهار سطح تذکر، اخطار، توقیف و لغو مجوز انجام می پذیرد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مورد دیگر حیطه های نظارتی این اداره کل گفت: مساله ای که از گذشته در مورد رسیدگی به حساب مالی و تیراژ مطبوعات وجود داشته، هم اکنون با دقت و در دو سطح انجام می شود؛ یکی گزارشی است که خود مطبوعات به ما می دهند و دیگری بازرسی های سرزده اداره کل مطبوعات داخلی است.

وی در مورد کم و کیف این بازرسی ها گفت: نشریات پس از اعلام تیراژ و بیلان مالی شان، مطالبه یارانه می کنند و نرخ آگهی خود را بر این اساس افزایش می دهند اما در بازرسی سرزده از چاپخانه های مطبوعات، تیراژهای واقعی را از آنها دریافت و ضمن محاسبه هزینه های نیروی انسانی و سایر هزینه های یک رسانه، در نهایت گزارش بازرسان اداره کل مطبوعات داخلی را با گزارش اعلامی از سوی رسانه ها تطبیق داده و تصمیم نهایی را در زمینه میزان حمایت مالی اخذ می کنیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed