تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 15 تیرماه 1389  

 

وزیر ارتباطات: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۳۵ درصد است

 
 

وزیر ارتباطات با اشاره به سخنان معاون امور مجلس رییس جمهور که میزان ضریب نفوذ اینترنت کشور را به نقل از اتحادیه جهانی مخابرات، 11 درصد عنوان کرد گفت: این میزان و درواقع ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما 9/34 درصد است که البته ما برروی شاخص‌ها و تعیین آن‌ها بحث داریم و اهداف مختلفی برروی این شاخص‌ها وجود دارد.  

 
 

وزیر ارتباطات با اشاره به سخنان معاون امور مجلس رییس جمهور که میزان ضریب نفوذ اینترنت کشور را به نقل از اتحادیه جهانی مخابرات، 11 درصد عنوان کرد گفت: این میزان و درواقع ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما 9/34 درصد است که البته ما برروی شاخص‌ها و تعیین آن‌ها بحث داریم و اهداف مختلفی برروی این شاخص‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور در همایش توسعه کاربردهای شبکه اختصاصی دولت، توضیحاتی درباره‌ی سهم فن‌آوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی، شاخص فرصت دیجیتالی در اقتصاد پیشرفته ارائه و اظهار کرد: بهره‌وری تجارت الکترونیک در سال‌های مختلف در طراحی محصول، تولید و خدمات رشد منحنی به‌صورت لگاریتمی و جهشی بوده و این رشد احساس می‌شود.

وی با اشاره به کشور ژاپن و با بیان این که این کشور 8/15 درصد از کل فن‌آوری‌های پیشرفته را به بحث پژوهش در حوزه فن‌آوری اطلاعات اختصاص داده است گفت: نسبت رایانه به کارمندان در اروپا در سال 2000 در بیش‌ترین آمار به کشور سوئد که 70 درصد بود، اختصاص یافت و میانگین این شاخص در اروپا 50 درصد عنوان شده است.

او ادامه داد: هم‌چنین جایگاه کشورمان در منطقه در سال 2007 در بافت سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فن‌آوری اطلاعات در رتبه‌بندی صورت گرفته، جایگاه یازدهم و امتیازمان 94/2 بود که پیش‌بینی کردیم در انتهای برنامه پنجم به شاخص 22/6 برسیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به مقایسه‌ی سبد هزینه‌های ICT در کشورهای منطقه تصریح کرد: سهم ما در این شاخص در سال 2008 در منطقه در رتبه 8 قرار داشت. هم‌چنین در اهداف کمی توسعه IT در برنامه پنجم توسعه اشاره شده که باید توسعه پورتهای پرسرعت به 50 درصد خانوارها و عرضه‌ی خدمات الکترونیک بین دستگاه‌ها به میزان 100 درصد برسد که البته برآورد ما در این شاخص و پیش‌بینی ما 70 درصد بود که رئیس جمهور نظرشان پیش‌بینی 100 درصد بود و به ما اعلام کردند که حمایت‌های مادی و معنوی لازم را انجام می‌دهند؛ بنابراین پیش‌بینی صددرصد عنوان شد.

تقی‌پور ادامه داد: هم‌چنین از دیگر اهداف کمی توسعه IT در برنامه پنجم توسعه، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک به میزان صددرصد جمعیت است و عرضه‌ی خدمات الکترونیک دستگاه‌ها به مردم هم به میزان 70 درصد پیش‌بینی شده که البته پیشنهاد ما پیش‌بینی 40 درصد بود اما رئیس جمهور 70 درصد را عنوان کردند.

وی با بیان این که عرضه خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها به خود آن‌ها مرتبط است و باید در این زمینه فعالیت و تلاش کنند، گفت: نقش ما فقط انتقال داده‌ها در فضای مجازی است و صاحب خدمات و خود دستگاه‌ها باید کارهایشان را در این زمینه انجام دهند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: از دیگر اهداف کمی جایگزینی اسکناس و شبه پول یا پرداخت الکترونیکی به میزان 80 درصد است. یعنی تا پایان برنامه پنجم توسعه این پیش‌بینی صورت گرفته که مراجعات به بانک در آن زمان بسیار کاهش می‌یابد. علاوه بر آن پوشش کارت هوشمند ملی به میزان صددرصد جمعیت و توسعه آموزش‌های الکترونیکی 30 درصد پیش‌بینی شده که در این زمینه تقریبا نزدیک به صفر هستیم، بنابراین وزارت علوم و سایر دست‌اندرکاران باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: توسعه تجارت الکترونیکی در حوزه داخلی 20 درصد و در حوزه خارجی 30 درصد و در زمینه توسعه مدیریت منابع سازمانی 60 درصد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: طبیعتا ساز و کار اجرایی که برای مدیریت این حوزه پیش‌بینی شده به نحوی است که دستگاه اجرایی را در این زمینه کمک می‌کند و کمیسیون‌ها و کمیته‌هایی را تشکیل داده و اقداماتی را صورت داده‌ایم و با توجه به این که در برنامه پنجم هدف چابک‌سازی دولت عدالت محور با توسعه‌ی خدمات الکترونیکی مطمئن است، باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد و ما در این حوزه کارهایی را انجام داده‌ایم.

به گفته او متاسفانه ما از ابتدا پهنای باند یا دسترسی به شبکه اطلاعات را مساوی پهنای باند یا دسترسی به اینترنت گرفتیم، در صورتی که این دو را باید از هم تفکیک کرد و دلیلی ندارد شهروند ما برای دسترسی به کوچک‌ترین اطلاعات به سایت‌های آن طرف جهان متصل شود.

او تاکید کرد: امروز میزبانی بیش از 95 درصد از سایت‌های دولتی را به داخل دولت منتقل کردیم و به دنبال آنیم بقیه را نیز به داخل کشور انتقال دهیم و آمادگی داریم که در این زمینه هرگونه کمکی از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم و ظرفیت مورد نیاز را در اختیار قرار دهیم.

تقی‌پور ادامه داد: مهم‌ترین موضوع بحث تامین امنیت فضای تبادل اطلاعات است و به موازات الکترونیکی شدن امور، اعتمادسازی را انجام دهیم که صاحبان کسب و کار و مردم بتوانند به‌صورت کامل به این شبکه‌ها اطمینان داشته باشند و این توسعه روز به روز بیش‌تر شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed