تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 15 تیرماه 1389  

 

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری: ضریب نفوذ اینترنت در ایران کمتر از ۱۱ درصد است

 
 

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با انتقاد از ضریب نفوذ اینترنت در کشور طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات گفت: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما تنها 11 درصد است که طبق اعلام سازمان جهانی مخابرات این مقدار 50 درصد کمتر از متوسط جهانی است. 

 
 

خبرگزاری مهر - معاون امور مجلس رئیس جمهوری با انتقاد از ضریب نفوذ اینترنت در کشور طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات گفت: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما تنها 11 درصد است که طبق اعلام سازمان جهانی مخابرات این مقدار 50 درصد کمتر از متوسط جهانی است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی صبح امروز سه‌شنبه در همایش توسعه کاربردهای شبکه اختصاصی دولت گفت: در چند سال اخیر به ویژه در دولت نهم و دهم اهتمام ویژه‌ای برای توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی صورت گرفته و ما در بعد دانش، تکنولوژی زیرساختها و امکانات به توفیقات قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: در جهت دستیابی به دانش فضایی و تولید و ارسال ماهواره و بهره‌برداری از توان علمی با منشاء داخلی در عین تهدیدات و تحریم‌های خارجی گامهای بزرگی برداشته شده است اما از نظر شکاف دیجیتالی همچنان در معرض تهدید هستیم و از حیث آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص نیازمند حرکتی پرشتاب هستیم.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده از بنگاه‌های سازمانهای اصلی دولتی به لحاظ مراحل ارائه خدمات وب‌ محور 4/16 درصد در حد صفر، 3/47 در مرحله انتشار اطلاعات، 45/25 درصد در مرحله تعاملی و چهار درصد در مرحله تراکنش قرار دارند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه در قرن بیست و یکم سهم و حق هر کس برابر با سهم او از تحولات پیرامونش است، خاطرنشان کرد: این عصر، عصر دانش و اطلاعات است و به خاطر ماهیت متحول دانش و اطلاعات این عصر را عصر تحول نیز می‌توان نامید.

وی با بیان اینکه در این عصر تحول زندگی بشر عصر تولید انبوه به عصر ارتباطات و اطلاعات ارتقاء یافته خاطرنشان کرد: حرکت تکاملی کشورهای جهان به سوی جوامع اطلاعاتی و دانش‌بنیان تمامی فرآیندها و فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جوامع را تحت تاثیر قرار داده است.

وی به ابعاد گوناگون توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی با استقرار دولت الکترونیک، شهروند الکترونیکی و شکل گیری جوامع مجازی اشاره کرد و گفت: در فرآیند توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی کشور نقش قانون به عنوان نرم افزار توسعه کشور با مراتب مترتب بر آن از اسناد فرادستی و راهبردی کلان ملی گرفته تا آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌های کاربردی سازمانی نقش موثری در شکل‌گیری حرکت توسعه و نیل به اهداف آن دارد.

وی گفت: فناوریهای ارتباطی و مدیریت اطلاعات از لوازم نوپدید جهان مدرن است و کشور ما نیز همانند همه مراحل تاریخ توسعه همواره در به کارگیری مظاهر این توسعه پیشگام بوده و چندان از قافله دنیا عقب نبوده است اما در محتوای الگوها، مبانی نظری و تحول مفاهیم آن همگام با تحولات دنیا متحول نشده است.

میرتاج‌الدینی با اشاره به گفته مسئولین امر در خصوص زیرساخت‌های ارتباطی که تنها 18 ماه نسبت به متوسط جهانی عقب‌تر هستیم، خاطرنشان کرد: اما از نظر کاربردی کردن این بستر فاصله زیادی با سایر کشورهای دنیا داریم.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری در خصوص قوانین مورد نیاز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به 11 مورد قوانین مصوب دولت از سال 59 تا کنون اشاره کرد و گفت: لایحه قانون تشکیل شورای عالی انفورماتیک، قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار، قانون تجارت الکترونیک، قانون جرایم رایانه‌ای و نیز قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله این مصوبات است.

وی گفت: تدوین سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور و تهیه و تدوین نقشه جامع دولت الکترونیک نیز نشان از اهتمام نظام و دولت خدمتگزار به توسعه ICT و استقرار دولت الکترونیک دارد.

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور در ذیل مفاد مرتبط با فناوری اطلاعات توجه شایسته ای به توسعه این فناوریها و استقرار دولت الکترونیک شده است و در ماده 49 و 39 این لایحه احکامی برای توسعه خدمات الکترونیک، سلامت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و ایجاد پایگاه‌های داده گنجانیده شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از انسجام محتوایی نرم افزار کشور، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، آموزش نیروی انسانی، تامین بودجه و اعتبارات توسعه ای سی تی و نیز تدوین قوانین مربوط به هویت حقیقی و حقوقی کاربران در فضای مجازی به عنوان الزامات قانون برنامه پنجم توسعه نام برد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed