تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: جمعه، 11 تیرماه 1389  

 

اینترنت یک گیگابیتی ماهانه ۵۱ دلار در ژاپن

 
 

شرکت KDDI هم‌اکنون سرویسی را برای کل مردم ژاپن ارایه کرده که بر مبنای آن می‌توانند با پرداخت ماهانه 51.40 دلار به اینترنت مبتنی بر شبکه فیبر نوری با سرعت یک گیگابیت در ثانیه متصل شوند. 

 
 

شرکت KDDI هم‌اکنون سرویسی را برای کل مردم ژاپن ارایه کرده که بر مبنای آن می‌توانند با پرداخت ماهانه 51.40 دلار به اینترنت مبتنی بر شبکه فیبر نوری با سرعت یک گیگابیت در ثانیه متصل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ژاپن کشوری آسیایی در شرقی‌ترین بخش خاور دور است که بزرگترین شهر و پایتخت آن را توکیو تشکیل می‌دهد. ژاپنی‌ها به کشور خود نیهون(Nihon) می‌گویند. نیهون از دو واژه NICHI به معنای خورشید و روز و HON به معنای ریشه و آغاز تشکیل شده است. با توجه به اینکه ژاپن اولین سرزمینی است که خورشید از آن طلوع می‌کند و روز از آنجا آغاز می‌شود، به آن سرزمین آفتاب یا سرزمین آفتاب تابان می‌گویند.

ژاپن طی چند دهه اخیر به یکی از بزرگترین قطب‌های تحقیقاتی جهان، به‌خصوص در حوزه فناوری، ماشین‌ آلات هوشمند و بیوپزشکی تبدیل شده است و سالانه بیش از 700 هزار محقق در این کشور بودجه 130 میلیارد دلاری را صرف انجام پژوهش در زمینه‌های مختلف می‌کنند و این تمرکز بر عرصه تحقیق و توسعه موجب شده است تا ژاپن رتبه سوم در جهان را در این حوزه به‌دست آورد. ژاپن از نظر تحقیقات علمی پایه‌ای برترین کشور جهان محسوب می‌شود و تاکنون 13 جایزه نوبل در زمینه‌های فیزیک، شیمی و داروسازی، کسب کرده است.

برخی از زیرمجموعه‌های صنعت فناوری که کشور ژاپن هم‌اکنون در آن به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است شامل سیستم‌های الکترونیکی، اتومبیل‌سازی، ماشین‌آلان هوشمند، سیستم‌های مهندسی زلزله‌شناسی، ربوت‌های صنعتی، فیبرهای نوری، مواد شیمیایی و محصولات نیمه‌رسانا می‌شوند.

ژاپن از نظر ساخت ربوت مقام نخست در دنیا را به خود اختصاص داده است و بیش از نیمی از ربوت‌های صنعتی دنیا در این کشور به تولید می‌رسند. این کشور عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان را نیز از آن خود کرده و از 15 شرکت خودروسازی برتر جهان 4 شرکت در ژاپن قرار گرفته است. همچنین گفته می‌شود که از 20 شرکت برتر تولیدکننده محصولات نیمه‌هادی در جهان، 7 شرکت در کشور ژاپن واقع شده‌اند.

یکی از بخش‌های فناوری در کشور ژاپن که طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، توسعه خطوط پهن‌باند اینترنتی و افزایش دسترسی مردم به این خدمات با حداقل قیمت بوده است.

شرکت مخابراتی NTT ژاپن نخستین بار سرویس اتصال به اینترنت بر مبنای شبکه Dial-Up با سرعت 56 کیلوبیت در ثانیه، سرویس ISDN با سرعت 64 کیلوبیت در ثانیه و سرانجام سرویس فیبرهای نوری(FTTH) را برای کاربران خانگی عرضه کرد. در اواخر دهه 1990 برای نخستین بار امکان اتصال به اینترنت بر اساس خطوط پهن‌باند در کشور ژاپن فراهم شد و سرانجام در سال 1999 نخستین خط اینترنتی مبتنی بر ADSL در این کشور به کار رفت.

پس از این اقدام شرکت NTT با دیگر همکاران خود این شبکه را گسترش دادند تا آنکه در سال 2001 شرکت مخابراتی SoftBank برای نخستین بار امکان اتصال به اینترنت با سرعت 12 مگابیت در ثانیه را برای مردم ژاپن ارایه داد که این بزرگترین تحول اینترنتی ژاپن تا آن زمان بود. این اتفاق دنیای عرضه خدمات اینترنتی در ژاپن را متحول کرد، زیرا مردم می‌توانستند با پرداخت ماهانه 3 هزار ین(30 دلار) که دقیقا نصف هزینه شرکت‌های دیگر بود، این سرویس را در اختیار بگیرند. با این اتفاق رقابت شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت بر سر کاهش قیمت سرویس‌ها آغاز شد و سرعت دسترسی مردم به اینترنت از 12 به 24 و در نهایت به 50 مگابیت در ثانیه رسید.

کشور ژاپن در سال 2004 عنوان ارایه دهنده بهترین سرویس ADSL با ارزان‌ترین قیمت در سراسر جهان را به دست آورد. در آن زمان هر شهروند ژاپنی می‌توانست با پرداخت ماهانه 35 دلار با سرعت 50 مگابیت در ثانیه وارد اینترنت شود. در همان زمان بود که شرکت NTT سرویس اینترنتی فیبرنوری خود موسوم به FTTH را با هزینه ماهانه 50 دلار و با سرعت 100 مگابیت در ثانیه راه‌اندازی کرد که با این وجود مردم ژاپن باز هم ترجیح می‌دادند از طریق شبکه ADSL وارد اینترنت شوند.

در سال 2005 نیز شرکت Kansai Electric Power نیز سرویس ارایه کرد که به موجب آن مردم می‌توانستند با سرعت یک گیگابیت در ثانیه وارد اینترنت شوند و در مقابل برای هر ماه استفاده از این سرویس 90 دلار پرداخت کنند.

افزایش رقابت شرکت‌های ارتباطی ژاپن در ارایه خدمات اینترنتی پرسرعت و ارزان موجب شد تا در سال 2004 میلادی بیش از 1/52 درصد خانه‌های این کشور به اینترنت دسترسی داشته باشند و نیمی از آن‌ها از طریق خطوط پهن‌باند وارد اینترنت شوند. در مارس 2005 شبکه DSL ژاپن بیش از 6/13 میلیون مشترک داشت و شبکه فیبر نوری FTTH روز به روز گسترده‌تر می‌شد. در حال حاضر هر کاربر خانگی ژاپنی می‌تواند با پرداخت ماهانه 30 دلار به اینترنت با سرعت 100 مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشد که این رقم رکوردی تازه در ارایه اینترنت پرسرعت با قیمت ارزان محسوب می‌شود.

شرکت KDDI که یکی از مراکز بزرگ ارایه دهنده خدمات مخابراتی و ارتباطی در کشور ژاپن محسوب می‌شود، از اکتبر سال گذشته امکان اتصال به اینترنت با سرعت یک گیگابیت در ثانیه را از طریق شبکه فیبر نوری فراهم کرد. این سرویس که برای تمام شهرهای بزرگ و کوچک ژاپن عرضه شده است، به ساکنان یک آپارتمان امکان می‌دهد تا با دریافت هر یک کابل فیبر نوری یک گیگابایتی، این سرویس را بین ساکنان سه طبقه به اشتراک بگذارند.
شرکت KDDI اعلام کرده است که مردم ژاپن می‌توانند با پرداخت ماهانه 5460 ین(40/51 دلار) به اینترنت مبتنی بر شبکه فیبر نوری با سرعت یک گیگابیت در ثانیه متصل شوند. مشترکان این شبکه می‌توانند از خدمات پایه‌ای تلفن و همچنین تلویزیون کابلی نیز بهره ببرند.

طبق آخرین گزارش منتشر شده در این زمینه، میانگین سرعت اتصال به شبکه جهانی اینترنت برای کاربران عادی در ژاپن 61 مگابیت در ثانیه است و بر این اساس هر ژاپنی می‌تواند 30 برابر از یک کاربر آمریکایی به اینترنت متصل شود. میانگین سرعت اتصال به اینترنت در آمریکا 1.97 مگابیت در ثانیه است. دیگر کشورهایی که امکان اتصال به اینترنت با سرعت بالاتر از آمریکا را برای کاربران خود فراهم می‌کنند شامل کره جنوبی(45 مگابیت در ثانیه)، فرانسه(17 مگابیت در ثانیه) و کانادا(7 مگابیت در ثانیه) می‌شوند.

در شبکه‌ای اینترنتی که سرعت اتصال به آن 5 مگابیت در ثانیه باشد، بارگذاری یک فایل 10 مگابایتی 15 ثانیه طول می‌کشد. در این میان اگر قرار باشد همین فایل را در یک شبکه اینترنتی با سرعت 545 کیلوبیت در ثانیه بارگذاری کنیم 2.5 دقیقه طول می‌کشد. بارگذاری همین فایل با سرعت 60 مگابیت در ثانیه که هم‌اکنون کاربران ژاپنی به آن دسترسی دارند فقط 0.16 ثانیه به طول می‌انجامد.

این روزها بارگذاری فیلم‌های سینمایی از اینترنت به امری معمول تبدیل شده است و کاربران جهانی علاقه فراوانی به این جریان نشان می‌دهند. بر این اساس، اگر یک کاربر آمریکایی در نظر داشته باشد یک فیلم 4.5 گیگابایتی را با سرعت 5 مگابیتی اینترنت بارگذاری کند، باید 15 دقیقه منتظر بماند؛ در صورتی که هر کاربر ژاپنی می‌تواند همین فایل را با سرعت 60 مگابیت در ثانیه در 1.25 ثانیه بارگذاری کند.

طبق آمار موجود سرعت دسترسی به اینترنت، جمعیت کلی و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ژاپن بین سال‌های 2000 تا 2010 به قرار زیر بوده است

سال 2000: تعداد کاربران اینترنتی 47 میلیون و 80 هزار نفر، جمعیت کل ژاپن126.92 میلیون نفر، ضریب نفوذ اینترنت 37.1 درصد

سال 2005: تعداد کاربران اینترنتی 78 میلیون و 50 هزار نفر، جمعیت 128.13 میلیون نفر، ضریب نفوذ اینترنت 60.9 درصد

سال 2007: تعداد کاربران اینترنتی 87 میلیون و 54 هزار نفر، جمعیت ژاپن 128.38 میلیون نفر، ضریب نفوذ اینترنت 68 درصد

سال 2008: تعداد کاربران اینترنتی 94 میلیون نفر، جمعیت 127.28 میلیون نفر، ضریب نفوذ اینترنت 73.8 درصد

سال 2009: تعداد کاربران اینترنتی 95 میلیون و 97 هزار نفر، جمعیت کل ژاپن 127.07 میلیون نفر، ضریب نفوذ اینترنت 73.8 درصد

سال 2010: تعداد کاربران اینترنتی 99 میلیون و 14 هزار نفر، جمعیت کل ژاپن 126.80 میلیون نفر، ضریب نفوذ اینترنت 78.2 درصد

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed