تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نهادهای اجرایی

تاریخ ارسال: جمعه، 11 تیرماه 1389  

 

حداد عادل: امروز هر شهروند یک رسانه است

 
 

غلامعلی حداد عادل: امروزه هر شهروندی یک رسانه است و این رسانه‌ای بودن ذاتی است و نه می‌توان آن را با زور و اجبار از بین برد و ایجاد محدودیت برای آن با روح جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.  

 
 

خبرگزاری ایلنا - نشست خبری همایش مطبوعات و فرهنگستان صبح روز پنجشنبه 10 خردادماه باحضور غلامعلی حداد عادل، ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، محمددبیر مقدم عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، احمد سمیعی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و یدالله ثمره استاد دانشگاه در رشته زیان شناسی در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل ضمن اعلام اهداف همایش مطبوعات و فرهنگستان گفت: آشنایی مطبوعات با فرهنگستان و فعالیت های آن از سوی دیگر طرح برخی اشکالات که از حیث زبان فارسی، مطبوعات امروز با آن مواجهندو برقراری ارتباط بین فرهنگستان و مطبوعات در جهت رفع این اشکالات، از اهداف همایش مطبوعات و رسانه است.

وی افزود:دغدغه فرهنگستان زبان و ادب فارسی دفع آفت های زبان فارسی است که مطبوعات هم در حفظ زبان می توانند موثر واقع شوند وهم در تخریب زبان.

مدیر شورای واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین اذعان داشت:حکم نهایی در روند واژه گزینی ،بر عهده شورای واژه گزینی است و پس از آن جهت تصویب به ریاست جمهوری ارائه می شود.

وی در خصوص پرسشی در زمینه ضمانت اجرای واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت:در دهه 20 ما شاهد شدت عمل دوره اول فرهنگستان زبان و ادب فارسی در راستای اعمال واژگان جدید در سطح جامعه هستیم که ناکامی های عدیده ای را در پی داشت و در عین حال نباید شرایط دنیای امروز را با دنیای 75 سال پیش مورد قیاس قرار داد که تفاوتهای بسیاری این دو با هم دارند.امروزه هر شهروندی یک رسانه است و این رسانه ای بودن ذاتی است و نه می توان آن را با زور و اجبار از بین برد و ایجاد محدودیت برای آن با روح جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.

وی ادامه داد:البته در طی زمان و در دراز مدت، با همت فرهنگستان و اهتمام مردم در خصوص پالایش زبان،واژه های جایگزین ، جایگاه خود را در زبان فارسی خواهند یافت.
محمد دبیر مقدم ضمن اشاره به گونه های زبان فارسی گفت:یکی از گونه های زبان فارسی ،زبان مطبوعات است که در غرب مطالعات فراوانی حول محور گفتمان رسانه ای انجام شده است که از آن جمله می توان از گفتمان فوکو و ادوارد سعید نام برد.
وی ادامه داد:در همین راستا و در پی آشنایی اقشار قابل توجه مردم با زبان فارسی از طریق رسانه ها ، جایگاه مطبوعات برای فرهنگستان زبان و ادب فارسی حائز اهمیت است.و از این حیث ، در همایش مطبوعات و فرهنگستان،مطبوعات کشور در ابعاد گوناکون مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند که به برگزیده آنها جوایزی اهدا خواهد شد.

نسرین پرویزی معاون گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی،با اشاره به گروه های تخصصی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حوزه واژه گزینی گفت: فرهنگستان زبان و ادب فارسی حدود 57 گروه تخصصی در حوزه واژه گزینی دارد که این گروه ها هرکدام شامل 5-7 نفر هیات موسس هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:در شورای واژه گزینی ،اشکالات زبانی و گاهی هم اشکالات علمی واژگان مرتفع می شود و چهار شورای واژه گزینی ،هر هفته یک جلسه دایر می کنند که نتیجه آن طرح حدود 30 واژه در هفته است.

همایش مطبوعات و فرهنگستان قرار است در پاییز 89 برگزار شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed